Cool It ECO ALC läckt ut över agg, mb & gk. problem med Dustin

Permalänk
Medlem

Cool It ECO ALC läckt ut över agg, mb & gk. problem med Dustin

Jag har råkat ut för samma problem (jag har garanti kvar på ECO) som flera andra här och nu efter 30 dagaras dust med Dustin, no pun intended, så har dom svarat svart på vitt att antingen skall jag skicka mina komponenter (som inte är köpta hos Dustin) till respektive tillverkare eller kontakta mitt försäkringbolag.

Ingen kontroll av datorn och problemet i sin helhet eller rengöring kommer göras från Dustins håll eftersom det är en plock dator.

Mitt stora problem är att om jag kör på hemförsäkring så har jag förstått att jag kommer få kontant ersättning för mina daterade produkter. Det innebär då att jag troligtvis inte kommer kunna återställa burken då gamla delar tenderar att bli få och dyra.

Min frankenstein är byggd av delar som är mellan 2-8 år gamla från runt 4 olika inköpsställen samt att jag har två diskar som jag inte har en aning om vart dom kommer ifrån.

Någon som har något tips?

Andra trådar i ämnet:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem

Skulle nog kontakta ARN och även ett försäkringsbolag som har hand om företagsförsäkringar för industri och se hur dom ser på ersättning för följdskador.
I Grund och botten gäller lagen, Kontakta ARN om dom tjaffsar med dig.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Hej, yes, det är gjort.

Det är Dustin kundombudsman som jag har varit i kontakt med nu på slutet (Ett mail på 6100 tecken).

Konsumentrådgivningen ger Dustin rätt enligt lag men påpekar att dom gör det onödigt svårt för mig.

Mitt problemet nu är att, till exempel, mitt grafikkort som var tokvasst för 4 år sen kanske värderas till 300 kr vilket gör det riktigt svårt för mig att kunna återställa datorn.

Permalänk
Medlem

Dustin är ett jävla piss företag. Köpte en dator av dom för ett på år sedan som dog inom 12 månader, ändå så totalvägrade dom att hjälpa mig lösa problemen.

Såg att du länkade till min tråd. Inet tog in min dator direkt efter att jag berättade för dom vad som hänt, jag länkade även till Konsumentköplagen och på påpekade "Säljarens skyldighet att betala ersättning omfattar också ersättning för följdskador på annan egendom som tillhör dig eller medlem i ditt hushåll på grund av fel i varan." Där står det ju svart på vitt att Dustin ska ersätta dig för de skador som deras varor har åstadkommit.

Tycker verkligen att Dustin borde ta och rycka upp sig. Vet att de kritiserades starkt av Svt´s Plus för några år sedan när dustin hamna i blåsväder. Jag tycker att ett seriöst företag ska sälja produkter som det kan stå för och är redo att tänka upp för eventuella konsekvenser för om något går fel. Gör företaget inte det, så är företaget enligt mig inte seriöst.

Lider verkligen med dig, kommer ihåg hur lack jag var kvällen då min läckte. Som tur va så tänkte Inet upp felet utan att krångla. Hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag är uppe i drygt 10 mail och lika många telefonsamtal med alla tänkbara referat till paragrafer. Efter ett mail i förrgår till VD:n så fick jag svar från Dustin kundombudsman.

Men. Slutligen är det "Ingen kontroll av datorn och problemet i sin helhet eller rengöring kommer göras från Dustins håll eftersom det är en plockdator." eller försäkringsfirma som gäller..

Så Dustin har redan vart i fight med PLUS? Jag har producentvänner i produktionsbranchen men får se om jag tar det så långt.

Permalänk
Skrivet av akkssel:

Jag är uppe i drygt 10 mail och lika många telefonsamtal med alla tänkbara referat till paragrafer. Efter ett mail i förrgår till VD:n så fick jag svar från Dustin kundombudsman.

Men. Slutligen är det "Ingen kontroll av datorn och problemet i sin helhet eller rengöring kommer göras från Dustins håll eftersom det är en plockdator." eller försäkringsfirma som gäller..

Så Dustin har redan vart i fight med PLUS? Jag har producentvänner i produktionsbranchen men får se om jag tar det så långt.

10 mail med dustin? då kan jag lätt säga dig att du inte ens startat, du kommer få ett heltidsjobb i 6 månader om du ligger på och ringer och mailar dagligen. Dustin är som en igelkott så fort det är minsta möjliga problem. bara mitt ärende tog 5 månader med daglig kontakt innan jag ens kunde få pengarna tillbaka på en DOA leverans som kunde konstateras att så var fallet redan första dagen.

Då pratar jag såklart kanske lite drygt 100 mail och kanske 70 samtal under den tiden.

Dem kan lova att ringa med VD's och så vidare nonstop. Du kommer inte få någon som sorts hjälp med något.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Tur att man aldrig handlar från Dustin då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akkssel:

Jag är uppe i drygt 10 mail och lika många telefonsamtal med alla tänkbara referat till paragrafer. Efter ett mail i förrgår till VD:n så fick jag svar från Dustin kundombudsman.

Men. Slutligen är det "Ingen kontroll av datorn och problemet i sin helhet eller rengöring kommer göras från Dustins håll eftersom det är en plockdator." eller försäkringsfirma som gäller..

Så Dustin har redan vart i fight med PLUS? Jag har producentvänner i produktionsbranchen men får se om jag tar det så långt.

Här har du länk. Bilr verkligen arg när jag hör detta. Vet knappt vad jag ska skriva. Men det är ju så självklart att det ligger på deras ansvar, men ändå kör dom över sina kunder totalt. Så jävla respektlöst.

För att lägga lite plåster på såren så behövde jag inte byta ut en enda del. Allting klarade sig, kommer du ihåg om det vara något som small eller luktade bränt när den börja läcka?
Om det inte small eller läckte så har förmodligen ingenting gått sönder. Vätskan som cool it använder i kylarna dödar inte komponenterna, dock så finns det vissa olycksfall.
Har för mig att inet la ner alla mina komponenter i destillerat (?) vatten ett per timmar. Efter det så funkade båda grafikkorten och moderkorten utan problem. Men så länge som kylarvätskan sitter kvar på moderkortet och grafikkortet så kommer det inte gå att starta.
Om du kan få ta på destillerat vatten så kan du ju göra rent systemet själv ifall nu Dustin vägrar ta sitt ansvar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag kände lukten och det rök om burken innan jag sprang fram och rykte kabeln. Jag vill inte förvärra saker mer med att försöka fixa själv.

Fick svar idag om att dom skulle stå för kostnaden om jag tog den till en auktoriserad verkstad som undersökte, rengjorde allt samt gav kostnadsförslag.

Aja, skall dyka in i detta igen på måndag.

Tack för svar och stöd! Bojkotta Dustin.

Permalänk

DustBin®

(Medveten om att detta är ett 1 år gammalt inlägg)

Visa signatur

Är åsnan en häst?