Permalänk
Medlem

Vit Vätska! Var?

Tjabba, har beställt ett paket nu från aquatuning med vattenkylning och tänkte kolla om det finns fler tillverkare än Mayhems som har vit vätska? Letat som en galning...

Obs, Vill inte ha vita slangar, utan vit vätska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

http://www.mayhems.co.uk/front/

säljer till sverige med

EDIT: Läste lite för snabbt och såg nu att du visste om Mayhem redan, sorry!

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Mayhems är de enda som har en ej transparent vit vätska, den är baserad på Ice Dragon Coolings vätska som är dyrare och i princip likadan. Varför vill du ha någon annan än Mayhems? De gör de bästa vätskorna till vattenkylning som finns.

Permalänk
Medlem

Mjölk

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Mayhems pastel ice white. Finns att köpa på http://www.coolingstuff.se/p/577/mayhems-pastel-ice-white

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har en oöppnad Mayhem pastel white annars

Permalänk
Medlem

närmaste affär!

vore iof kul att se hur länge systemet skulle hållas "flytande" ehe..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

närmaste affär!

http://koklara.blogg.se/images/2012/mjlk_189374209.jpg

vore iof kul att se hur länge systemet skulle hållas "flytande" ehe..

"Cow Juice" i kylsystemet gillas skarpt!

Permalänk
Medlem

Varför inte använda vita slangar?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Varför inte använda vita slangar?

Kanske för att han tycker vit vätska ser snyggare ut?

Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Underbar blandning av automatöversatt svenska, engelska och tyska på den där sidan. Känns lagom oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Underbar blandning av automatöversatt svenska, engelska och tyska på den där sidan. Känns lagom oseriöst.

Aquatuning är en av världens största återförsäljare av vattenkylning, de är baserade i Tyskland så det är förståeligt varför svenskan inte är perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kanske för att han tycker vit vätska ser snyggare ut?

Precis, ska ta och köpa till en snygg reservoar senare och därför vill jag ha vit vätska

Och ni som tipsat om mjölk, hahaha, + till dig som tog tid att länka bild också
Då får det lov att bli mayhems alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Underbar blandning av automatöversatt svenska, engelska och tyska på den där sidan. Känns lagom oseriöst.

Inget fel på aquatuning. Jag har beställt från dom 5-6 gånger & det har aldrig varit något problem... 3 dagars lev tid från Tyskland varje gång är ganska bra tycker jag. Direkt till dörren med UPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Underbar blandning av automatöversatt svenska, engelska och tyska på den där sidan. Känns lagom oseriöst.

Är väl en av dom största på kylning och är absolut seriösa

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Färgad vätska kan se coolt ut, visst, men jag kommer aldrig mer att använda det. Det skapar bara bekymmer med färgade block/slangar och massa gunk i blocken från när färgen separerar från vätskan. Batterivatten + PTnuke FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Det skapar bara bekymmer med färgade block/slangar och massa gunk i blocken från när färgen separerar från vätskan.

Nej. Bara dåliga färger lämnar rester i block, och oftast är det t.ex. plasticizer som fastnat i block och då färgats av kylvätskan som personer tror är färgens som fastnat.

Mayhems Pastel White har förövrigt inga färger i sig alls, utan består av destillerat vatten, diverse anti-alg/korrosionsmedel och zinkpartiklar.

Permalänk
Medlem

skulle typ bli grädde av mjölken

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Färgad vätska kan se coolt ut, visst, men jag kommer aldrig mer att använda det. Det skapar bara bekymmer med färgade block/slangar och massa gunk i blocken från när färgen separerar från vätskan. Batterivatten + PTnuke FTW!

Många gånger kommer gunket från helt andra saker än bara vätskan, tex från restprdukter som spolas loss från tex radiatorn som hamnat där vid tillverkningen. Felet många gör är att de inte sköljer igenom sina produkter innan de använder dem.

Har själv brukar både EK färg samt Mayhem aurora blue en längre tid och de skapar absolut inget gunk för mig i alla fall. Som någon skrev innan så är Mayhem väldigt bra på att göra vätska och älskar speciellt deras vätska med "pärlemo" skimmer i, ser riktigt snyggt ut om man kombinerar de med snyggt ljus och tjocka fina slangar.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av slobodan87:

Många gånger kommer gunket från helt andra saker än bara vätskan, tex från restprdukter som spolas loss från tex radiatorn som hamnat där vid tillverkningen. Felet många gör är att de inte sköljer igenom sina produkter innan de använder dem.

Har själv brukar både EK färg samt Mayhem aurora blue en längre tid och de skapar absolut inget gunk för mig i alla fall. Som någon skrev innan så är Mayhem väldigt bra på att göra vätska och älskar speciellt deras vätska med "pärlemo" skimmer i, ser riktigt snyggt ut om man kombinerar de med snyggt ljus och tjocka fina slangar.

Har själv bara använt Feser One tidigare och det både färgade av sig och lämnade gunk i blocken. Har hållit mig borta från färgad vätska sedan dess. Dom flesta som kör vattenkylning borde veta att man måste skölja/rengöra grejerna innan användning.
Här har du en kille som testade Mayhems underbara dye;) http://www.realredraider.com/vbulletin/showthread.php?t=50189

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har själv bara använt Feser One tidigare och det både färgade av sig och lämnade gunk i blocken. Har hållit mig borta från färgad vätska sedan dess. Dom flesta som kör vattenkylning borde veta att man måste skölja/rengöra grejerna innan användning.
Här har du en kille som testade Mayhems underbara dye;) http://www.realredraider.com/vbulletin/showthread.php?t=50189

Snälla, använd inte RRR som källa till något, de bashar verkligen allt. I princip alla på andra forum tycker att Mayhems är den bästa färgen som finns, samt att det inte finns ett enda fall där deras färg verkligen varit felet vid gunkade block. Tycker du inte att det är lite konstigt att det bara är på RRR där någon har haft sådana problem med Mayhems färg, medans det på andra sidor finns trådar på 100+ sidor kallade "The Mayhems Experience" där folk bara prisar hans produkter?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Marcusk:

Snälla, använd inte RRR som källa till något, de bashar verkligen allt. I princip alla på andra forum tycker att Mayhems är den bästa färgen som finns, samt att det inte finns ett enda fall där deras färg verkligen varit felet vid gunkade block. Tycker du inte att det är lite konstigt att det bara är på RRR där någon har haft sådana problem med Mayhems färg, medans det på andra sidor finns trådar på 100+ sidor kallade "The Mayhems Experience" där folk bara prisar hans produkter?

Jag håller inte alls med, orkar inte argumentera emot heller. Fortsätt och kör med färg du så kör jag med färgad slang, då är alla glada och nöjda.

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Jag håller inte alls med, orkar inte argumentera emot heller. Fortsätt och kör med färg du så kör jag med färgad slang, då är alla glada och nöjda.

Precis, tror nog de blir bäst med att alla bara gör som de vill. Att slangen färgas av färgad vätska ser jag inte som konstigt och ser heller inget problem i de då du väldigt sällan byter färg på hela ditt system och således vattenkylningsvätskan. Plast är ett flexibelt material som självklart också har små porer i sig där färgen stannar kvar, där av färgskiftningen. Sen att de bildas gunk i block med mera ser jag som svårt att bevisa att de just är färgen som ställer till med. Kan lika väl vara block som släpper metal samt annat skräp som finns i radiatorera med mera.

Bottom line, alla gör som de vill med sina system. Atingen kör man färgad vätska eller färgad slang, eller inget av de...de ena är inte bättre än de andra, så länge man inte har vanligt vatten i slangarna kommer nog de mesta kombinationer av slang och vätska fungera.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

"Cow Juice"

Skrivet av roobi:

Och ni som tipsat om mjölk, hahaha, + till dig som tog tid att länka bild också
Skickades från m.sweclockers.com

lustigt sammanträffande var man råkade hämta bilden kanske men..

var 32 grader varm = inte bra. Vi fick alltså hälla ut all mjölken

så se alltså till att vrida upp fläktarna rejält om du kör med detta kylmedium.

Skrivet av Blaze84:

skulle typ bli grädde av mjölken

tror det blir skummjölk snarare. kanske hade funkat bra att bygga en kombinerad dator och cappuccinomaskin?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Aquatuning är en av världens största återförsäljare av vattenkylning, de är baserade i Tyskland så det är förståeligt varför svenskan inte är perfekt.

Skrivet av ringu:

Inget fel på aquatuning. Jag har beställt från dom 5-6 gånger & det har aldrig varit något problem... 3 dagars lev tid från Tyskland varje gång är ganska bra tycker jag. Direkt till dörren med UPS

Skrivet av mp5sd:

Är väl en av dom största på kylning och är absolut seriösa

Jag säger inget om att de ÄR oseriösa, bara att automatöversättningar ger ett väldigt oseriöst intryck. Ska man lansera en webbutik på ett språk, anser jag att man ska se till att få en riktig översättning utförd. Automatöversättningar fungerar på sin höjd för att man ska kunna förstå en text skriven på ett språk man inte kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Underbar blandning av automatöversatt svenska, engelska och tyska på den där sidan. Känns lagom oseriöst.

Kan rekommendera de

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"