Permalänk
Medlem

Uppgradering Del 1

Tjena Swec,
Jag hade tänk att uppgradera min datorn lite gran men vill inte lägga ut massa pegnar nu på en gång då jag inte fått hela min lön än, jag tänkte då att man kunde köpa chassi, cpu kylare och lite små saker nu för att seda köpa moderkort och processor. Just nu har jag ett system med 775 och ddr2 minnen så tänkte att man kanske kan köpa ett billigt 775 mordekort nu för att klocka lite (har HP med låsta bios just nu..) och plockade ihop lite saker på inet (http://www.inet.se/kundvagn/visa/2023510/2012-07-14) och undrar väl mest om minnena ens funkar i det där morderkortet så kan jag använda dem till min nästa uppgradering då jag är en fattig student och vill försöka spara lite pengar

Sen om ni som har lite mer koll än mig har några andra förslag på vad jag bör köpa ist eller kanske lägga till? Något jag inte tänkt på?

Tacksam för alla seriösa svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon åsikt? Eller något annat vettigt 775 moderkort man kan klocka hyffsat men? Jag är nybörjar så behöver absolut inte ha något super moderkort just nu

Permalänk
Medlem

Mobot klarar DDR3, men inte nåt i närheten av den hastigheten. Ta hellre nåt som går i 1333 MHz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Mobot klarar DDR3, men inte nåt i närheten av den hastigheten. Ta hellre nåt som går i 1333 MHz.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet att det inte klarar dem hastigheterna, man jag vill köra på samma minnen nu som senare vid nästa uppgradering och underar om dem minnena klarar att köras i 1333 ist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowii:

Jag vet att det inte klarar dem hastigheterna, man jag vill köra på samma minnen nu som senare vid nästa uppgradering och underar om dem minnena klarar att köras i 1333 ist?

Ja, jag har för mig att dom underclockas automatiskt. Annars borde du kunna göra det själv i BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem