Permalänk
Medlem

Uppgradering Del 1

Tjena Swec,
Jag hade tänk att uppgradera min datorn lite gran men vill inte lägga ut massa pegnar nu på en gång då jag inte fått hela min lön än, jag tänkte då att man kunde köpa chassi, cpu kylare och lite små saker nu för att seda köpa moderkort och processor. Just nu har jag ett system med 775 och ddr2 minnen så tänkte att man kanske kan köpa ett billigt 775 mordekort nu för att klocka lite (har HP med låsta bios just nu..) och plockade ihop lite saker på inet (http://www.inet.se/kundvagn/visa/2023510/2012-07-14) och undrar väl mest om minnena ens funkar i det där morderkortet så kan jag använda dem till min nästa uppgradering då jag är en fattig student och vill försöka spara lite pengar

Sen om ni som har lite mer koll än mig har några andra förslag på vad jag bör köpa ist eller kanske lägga till? Något jag inte tänkt på?

Tacksam för alla seriösa svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon åsikt? Eller något annat vettigt 775 moderkort man kan klocka hyffsat men? Jag är nybörjar så behöver absolut inte ha något super moderkort just nu

Permalänk
Medlem

Mobot klarar DDR3, men inte nåt i närheten av den hastigheten. Ta hellre nåt som går i 1333 MHz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Mobot klarar DDR3, men inte nåt i närheten av den hastigheten. Ta hellre nåt som går i 1333 MHz.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet att det inte klarar dem hastigheterna, man jag vill köra på samma minnen nu som senare vid nästa uppgradering och underar om dem minnena klarar att köras i 1333 ist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowii:

Jag vet att det inte klarar dem hastigheterna, man jag vill köra på samma minnen nu som senare vid nästa uppgradering och underar om dem minnena klarar att köras i 1333 ist?

Ja, jag har för mig att dom underclockas automatiskt. Annars borde du kunna göra det själv i BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta lite och byt moderkort och processor samtidigt när du har råd, ingen idé att försöka piska liv i en gammal 775, spelen kommer inte att flyta snabbare för det.

Böt just delar i grabbens dator, från C2D E8400 till Core i3-2120, samma grafikkort(HD6870), skillnaden i WoW tex blev att från under 40fps i dippar så ligger det nu stadigt över 100fps och över 200fps inomhus. En Core i3 kostar bara ca. 1000Kr och är väldigt mycket bättre än en C2D, även om du kanske siktar på Core i5/i7 så är de egentligen inte nödvändiga för vanligt spelande.

Dessutom får du en massa annat godis om du väljer ett B75-moderkort eller bättre, som SATA3, USB3 och PCIE3.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Vänta lite och byt moderkort och processor samtidigt när du har råd, ingen idé att försöka piska liv i en gammal 775, spelen kommer inte att flyta snabbare för det.

Böt just delar i grabbens dator, från C2D E8400 till Core i3-2120, samma grafikkort(HD6870), skillnaden i WoW tex blev att från under 40fps i dippar så ligger det nu stadigt över 100fps och över 200fps inomhus. En Core i3 kostar bara ca. 1000Kr och är väldigt mycket bättre än en C2D, även om du kanske siktar på Core i5/i7 så är de egentligen inte nödvändiga för vanligt spelande.

Dessutom får du en massa annat godis om du väljer ett B75-moderkort eller bättre, som SATA3, USB3 och PCIE3.

Tackar för tipset, det blir nog så har själv tänkt det men suget efter att uppgradera har väl tagit över. Men det är som du säger, smartare att ta alllt på en gång!