backplate eller inte? 6970 v2 Crossfire

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Jul 2007

backplate eller inte? 6970 v2 Crossfire

Tja, beställt vattenkylning och fått alla grejor förutom backplatsen, jag har ingen aning om när jag kommer få dom och undrar om jag kommer tjäna på att vänta på dom? Ger dom nånting i kylningsväg eller är det bara estetiskt? Går dom att sätta dit i efterhand om jag bygger ihop datorn idag?

Mvh

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnbo
Registrerad
Feb 2011

Bara utseendet som är skillnaden så du kan köra utan. Men lär bli struligt att montera dem senare utan att ta isär loopen

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av sorkan:

Tja, beställt vattenkylning och fått alla grejor förutom backplatsen, jag har ingen aning om när jag kommer få dom och undrar om jag kommer tjäna på att vänta på dom? Ger dom nånting i kylningsväg eller är det bara estetiskt? Går dom att sätta dit i efterhand om jag bygger ihop datorn idag?

Mvh

Jag vet inte om du har några komponenter på baksidan på ett HD6970 så jag tror att kylningen inte påverkas något direkt. Troligen så måste du demontera grafikkorten innan du monterar backplates, så du får nog avgöra om det är värt väntan utan dator eller besväret att sätta dit senare
Vissa hävdar att backplate kan hålla korten rakare, men troligen spelar det nog ingen roll om inte det är så att blocken inte är tunga i förhållande till det utspridning av fästpunkter de har.

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.