Permalänk
Medlem

Ny på vattenkylning. Hjälp tack!

Tja!

Jag har väntat för länge på detta och hade tänkt att dra igång mitt vattenkylningsprojekt:)
Det som ska kylas är:
1st i7 2600K
2st EVGA GTX 570 SC
i ett Corsair 650D
med 2st 240 radiatorer

Till detta har jag valt en D5 pump och 4st SP120 Quiet i push konfiguration.
Det kommer att bli en del moddande i chassit för att få plats med en 240-rad i fronten men det är jag beredd på. Dock innebär det att jag kommer att ha tajt med utrymme för D5 pumpen i botten av chassit och vill ju helst ha den annanstans.
*Jag har tittat på Reservoar kombinerat pumpoch undrar: Är detta en bra lösning? Finns det nackdelar med en sån här lösning?

**HÄR är min kundvagn.

Jag tar gärna emot tips, ska försöka lägga beställning ikväll/imorrn.

Tack på förhand!

* Bestämt mig för att inte köra denna efter lite läsning på olika forum ang. ljudnivå och knussel.
** Kommer att lägga ordern idag 12.07.16 om ingen har invändningar på någon dumhet jag fått med.

EDIT1: Uppdaterad kundvagn.
EDIT2: Korrigering till bara push istället för push-pull.
EDIT3: Förhoppningsvis slutgiltig uppdaterad kundvagn.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Är du säker att vatten blocken till dina 570 passar, för det står att dom är till 580. Men det kanske är som 7970 och 7950, att båda kör på samma slags kretskort men med en annorlunda GPU .

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Är du säker att vatten blocken till dina 570 passar, för det står att dom är till 580. Men det kanske är som 7970 och 7950, att båda kör på samma slags kretskort men med en annorlunda GPU .

Ja, jag gick in på en länk till EK. Där stog mina kort med på kompatilbilitetslistan (skriv det snabbt tre gånger:P) för just det vattenblocket.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Tja!

Jag har väntat för länge på detta och hade tänkt att dra igång mitt vattenkylningsprojekt:)
Det som ska kylas är:
1st i7 2600K
2st EVGA GTX 570 SC
i ett Corsair 650D
med 2st EK 240 raddar

Till detta har jag valt en D5 pump och 8st Gentle Typhoon, push-pull.
Det kommer att bli en del moddande i chassit för att få plats med en 240-rad i fronten men det är jag beredd på. Dock innebär det att jag kommer att ha tajt med utrymme för D5 pumpen i botten av chassit och vill ju helst ha den annanstans.
Jag har tittat på Reservoar kombinerat pumpoch undrar: Är detta en bra lösning? Finns det nackdelar med en sån här lösning?

HÄR är min kundvagn. Tar D5 pumpen och GT fläktarna från Inet.

Jag tar gärna emot tips, ska försöka lägga beställning ikväll/imorrn.

Tack på förhand!

Är det värt att lägga 3500 :- spänn på vattenkylning verkligen? Motivera

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Är det värt att lägga 3500 :- spänn på vattenkylning verkligen? Motivera

Behöver du hitta argument så kan du väl söka igenom forumet varför man skaffar sig en vettig vattenkylning. Eller skapa en egen tråd.

Vad är det spinn GT fläktarna du tänkte köpa? Jag själv köpte en XSPC EX360 då den matchar riktigt bra med ett par 1450 varvare.
De är betydligt billigare än EK varianten du har i kundvagnen dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Är det värt att lägga 3500 :- spänn på vattenkylning verkligen? Motivera

Jag tycker det är värt det. Roligt att skruva med, som med vilken hobby som helst.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Är det värt att lägga 3500 :- spänn på vattenkylning verkligen? Motivera

jag tror att många gör inte vattenkylning för att extrem överklocka osv, dom flest gör det nog för att det är snygg och roligt!

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Medlem

Att tänka på, varje radiator kommer vara över 10cm tjocka med fläktar på båda sidorna.

Jag själv har jag tidigare kört med Laing DDC och kommer att göra det i framtiden.
D5'an är en bra pump den med.
EK har där bra kombinationer av top+tank om du är ute efter en sådan lösning.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Är det värt att lägga 3500 :- spänn på vattenkylning verkligen? Motivera

Var knappast ett svar på någon av mina frågor eller tips på hur jag ska gå tillväga. Som GooGel skrev lite längre ner, skapa en egen tråd om du vill gå Off Topic.

Skrivet av GooGeL:

Behöver du hitta argument så kan du väl söka igenom forumet varför man skaffar sig en vettig vattenkylning. Eller skapa en egen tråd.

Vad är det spinn GT fläktarna du tänkte köpa? Jag själv köpte en XSPC EX360 då den matchar riktigt bra med ett par 1450 varvare.
De är betydligt billigare än EK varianten du har i kundvagnen dessutom.

Jag tänkte Schythe Gentle Typhoon 1850rpm. Har hört mycket bra om dom, men inte skrivet i sten. Får jag förslag på andra fläktar som är tysta och presterar så kan jag kolla på dom istället.
Jag har nu bytt ut radiatorerna i kundvagnen mot tunnare, billigare. Den XSPC finns inte i lager, vilket jag avskyr när jag ska näthandla. Jag slängde i ett par Alphacool radiatorer istället.
Tack för tipset! Skälet till att man skapar trådar innan man handlar Blir ett par öl för dom slantarna istället

Skrivet av Kvickstick:

Jag tycker det är värt det. Roligt att skruva med, som med vilken hobby som helst.

Skrivet av GreckE:

jag tror att många gör inte vattenkylning för att extrem överklocka osv, dom flest gör det nog för att det är snygg och roligt!

Exakt så!
Har funderat på detta i snart 10 år. Nu ska det fanimej bli av

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Att tänka på, varje radiator kommer vara över 10cm tjocka med fläktar på båda sidorna.

Jag själv har jag tidigare kört med Laing DDC och kommer att göra det i framtiden.
D5'an är en bra pump den med.
EK har där bra kombinationer av top+tank om du är ute efter en sådan lösning.

Precis som med fläktarna och radiatorerna så har jag bara gått på vad jag hört med D5 pumpen. Vad jag har hört så ska den vara stark och tyst.
Men om jag får lite anledningar till att köra Laing DDC istället, så kan det bli den istället:)

Jag har för övrigt i.o.m. att jag bytte radiatorer tänkt att gå ifrån push-pull till bara push.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Precis som med fläktarna och radiatorerna så har jag bara gått på vad jag hört med D5 pumpen. Vad jag har hört så ska den vara stark och tyst.
Men om jag får lite anledningar till att köra Laing DDC istället, så kan det bli den istället:)

Jag har för övrigt i.o.m. att jag bytte radiatorer tänkt att gå ifrån push-pull till bara push.

D5:an är underbar, du kommer inte att bli besviken! Den låter i princip ingenting, inte ens på högsta hastigheten.

Det enda som hörs på högsta hastigheten är ett svagt prolande från min EK Bay-Spin reservoir.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

D5:an är underbar, du kommer inte att bli besviken! Den låter i princip ingenting, inte ens på högsta hastigheten.

Det enda som hörs på högsta hastigheten är ett svagt prolande från min EK Bay-Spin reservoir.

Jag tror inte heller att jag blir besviken. Frågan är hur vibrationer fortplantar sig i chassit med tanke på pump+bay-reservoar jag tänkt mig...
Men som det ser ut nu, så blir det den kombinationen. Börjar bli otålig

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

kompatilbilitetslistan
kompatilbilitetslistan
kompatilbilitetslistan

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

kompatilbilitetslistan
kompatilbilitetslistan
kompatilbilitetslistan

Erkänn du Ctrl+C:ade
Du fick iaf med mitt ursprungliga stavffel

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta en titt på de nya Corsair SP Quiet fläktarna: http://www.youtube.com/watch?v=11TIfocssvY&list=UU_SN80_V2GymyCWM2oTYTeg&index=3&feature=plcp
Dom verkar rätt intressanta, funderar själv på att köra dom i mitt nästa bygge.

Permalänk
Medlem

http://www.coolingstuff.se/p/616/xspc-ex240
Där fanns den annars. Nån krona dyrare. Jag kör endast med att fläktarna flåsar på radiatorn.

Det är inget fel på Laing D5. Finns, på min, 5 olika hastigheter att välja på den. Jag kör på 4'an och den fortplantar inga ljud i chassit med gizmon nedan. Kör dock med en liten 150 tub från EK som reservoar.
http://www.coolingstuff.se/p/346/phobya-noise-destructor-v-1

http://www.pctuner.net/forum/tuner-waterblock/142736-bundyman...
I en post längre ned där så menar han på att efter speed settings 2 så börjar det ge ljud för sig. Vet dock inte hur partisk han är då han har postat på multum ställen med samma "recension".

http://www.overclock.net/t/1145297/bundymania-user-review-pri...
Där fanns det en som absolut inte var nöjd.

Mina tankar om dessa typer av tankar är att det är för mycket krusiduller i dom. För mycket som kan gå sönder eller bli fel i och med att dom består av så många olika delar som ska sen monteras ihop. Han skrev dessutom i sin mini recension där uppe att det var lite avancerat att montera ihop den. Men visst, vill man ha det där extra så är det ju bara och handla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Du kan ju alltid ta en titt på de nya Corsair SP Quiet fläktarna: http://www.youtube.com/watch?v=11TIfocssvY&list=UU_SN80_V2GymyCWM2oTYTeg&index=3&feature=plcp
Dom verkar rätt intressanta, funderar själv på att köra dom i mitt nästa bygge.

Dom verkar mycket intressanta. Får nog bli sådana, jag hade ögat inställt på dom tidigare

Skrivet av GooGeL:

http://www.coolingstuff.se/p/616/xspc-ex240
Där fanns den annars. Nån krona dyrare. Jag kör endast med att fläktarna flåsar på radiatorn.

Det är inget fel på Laing D5. Finns, på min, 5 olika hastigheter att välja på den. Jag kör på 4'an och den fortplantar inga ljud i chassit med gizmon nedan. Kör dock med en liten 150 tub från EK som reservoar.
http://www.coolingstuff.se/p/346/phobya-noise-destructor-v-1

http://www.pctuner.net/forum/tuner-waterblock/142736-bundyman...
I en post längre ned där så menar han på att efter speed settings 2 så börjar det ge ljud för sig. Vet dock inte hur partisk han är då han har postat på multum ställen med samma "recension".

http://www.overclock.net/t/1145297/bundymania-user-review-pri...
Där fanns det en som absolut inte var nöjd.

Mina tankar om dessa typer av tankar är att det är för mycket krusiduller i dom. För mycket som kan gå sönder eller bli fel i och med att dom består av så många olika delar som ska sen monteras ihop. Han skrev dessutom i sin mini recension där uppe att det var lite avancerat att montera ihop den. Men visst, vill man ha det där extra så är det ju bara och handla det.

Tack för dom länkarna, har tänkt om. Jag skippar den varianten, verkar som att det är mycket som kan gå snett. Dessutom så är jag inte jättesugen på att upptäcka att pumpen börjar låta som en skruvdragare bara för att jag ville testa något nytt:P
Ska däremot kolla på andra dualbay-reservoarer, då jag vill ha vattnet på "utsidan" Dock inga med spinners, då jag hört att dom kan ge ifrån sig oljud. Kommer förmodligen slänga på en sån där dämpmatta också.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Erkänn du Ctrl+C:ade
Du fick iaf med mitt ursprungliga stavffel

jag erkänner

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Dom verkar mycket intressanta. Får nog bli sådana, jag hade ögat inställt på dom tidigare

Tack för dom länkarna, har tänkt om. Jag skippar den varianten, verkar som att det är mycket som kan gå snett. Dessutom så är jag inte jättesugen på att upptäcka att pumpen börjar låta som en skruvdragare bara för att jag ville testa något nytt:P
Ska däremot kolla på andra dualbay-reservoarer, då jag vill ha vattnet på "utsidan" Dock inga med spinners, då jag hört att dom kan ge ifrån sig oljud. Kommer förmodligen slänga på en sån där dämpmatta också.

Ajuste, Masterkleer PVC slangen är nånting jag skulle elda upp och lösa upp resterna med syra. Kan ha en viss del med att jag kör med "endast" 3/8 ID då jag föredrar det framför bulkigare slang. Jag kör lite mindre bara för att det är smidigare från mina egna erfarenheter. Fetare är lite snyggare, jao.
Ahhh för att återgå, även fast man gör en snygg och fin kurva från del till del, så tappar den formen med tiden så den där fina böjen med slang dras ihop, kanske pga värmen, och den börjar klämma ihop slangen och dödar flödet. Fick lösa det genom att använda mig av Smartcoils som man har sparat i sen andra tider. Smartcoils lindas runt slangen och ger den stöd helt enkelt och det går att göra riktigt tajta böjar utan att slangen i sig tappar formen.

Masterkleer slangen är den enda varianten som har givit mig problem iaf. Favoriten är helt klart Tygon R3603. Tygon slangen är hyffsat fet så det är inte helt hundra att den alltid passar med dom där nyare och smidigare snabb kopplingarna, tumskruv modellen.
Primochill finns ju där dock som har den där hyperblå färgen.

http://www.aquatuning.se/index.php/cat/c530_Kunststoff-Farbig... - Grymt rekomenderat, köp dock bara rätt variant för din slang.

Lite anti-green matter medel behövs också föresten. http://www.aquatuning.se/index.php/cPath/875
Funkar också med vanlig glykol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ajuste, Masterkleer PVC slangen är nånting jag skulle elda upp och lösa upp resterna med syra. Kan ha en viss del med att jag kör med "endast" 3/8 ID då jag föredrar det framför bulkigare slang. Jag kör lite mindre bara för att det är smidigare från mina egna erfarenheter. Fetare är lite snyggare, jao.
Ahhh för att återgå, även fast man gör en snygg och fin kurva från del till del, så tappar den formen med tiden så den där fina böjen med slang dras ihop, kanske pga värmen, och den börjar klämma ihop slangen och dödar flödet. Fick lösa det genom att använda mig av Smartcoils som man har sparat i sen andra tider. Smartcoils lindas runt slangen och ger den stöd helt enkelt och det går att göra riktigt tajta böjar utan att slangen i sig tappar formen.

Masterkleer slangen är den enda varianten som har givit mig problem iaf. Favoriten är helt klart Tygon R3603. Tygon slangen är hyffsat fet så det är inte helt hundra att den alltid passar med dom där nyare och smidigare snabb kopplingarna, tumskruv modellen.
Primochill finns ju där dock som har den där hyperblå färgen.

http://www.aquatuning.se/index.php/cat/c530_Kunststoff-Farbig... - Grymt rekomenderat, köp dock bara rätt variant för din slang.

Lite anti-green matter medel behövs också föresten. http://www.aquatuning.se/index.php/cPath/875
Funkar också med vanlig glykol.

Det här är skälet till att man skapar dessa trådar. Jag hade ingen aning om att den slangen inte var bra. Jag hade faktiskt tänkt att köpa smartcoils, dock för estetiken Ska kika vidare på vattentillsatser och slangar efter jobbet.

Stort tack för din hjälp, soo far!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du har för ljudkrav så håll dig ifrån allt vad 5,25bays heter, välj en slang med som störst 10mm id om inte din loop blir extremt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Beroende på vad du har för ljudkrav så håll dig ifrån allt vad 5,25bays heter, välj en slang med som störst 10mm id om inte din loop blir extremt kort.

Det lutar mer och mer mot en tub i chassit faktiskt. Jag är ju faktiskt ute efter ett tyst system, så det låter ju bra. Hur tänkte du med slangen? Varför ska man inte köra större?

Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Kan bara tala för egen erfarenhet och har provat dimensioner över 10 några gånger, det enda det har medfört är smärtsamt långa luftningstider och problem med att fylla loopen. Möjligt att det går bättre med rejält större pumpar, bara kört mindre eheim och mcp350 10w & 18w modeller.

Har för mig jag har sett ett testdiagram från overclockers där dom visade att slangdimensionen påverkade betydligt mindre än blockvalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Masterkleer slangen är den enda varianten som har givit mig problem iaf. Favoriten är helt klart Tygon R3603. Tygon slangen är hyffsat fet så det är inte helt hundra att den alltid passar med dom där nyare och smidigare snabb kopplingarna, tumskruv modellen.
Primochill finns ju där dock som har den där hyperblå färgen.

Masterkleer och Tygon är likvärdiga böjmässigt. Båda två är ganska bra. Om du använt slangar med olika yttermått är det anledningen till att du hade problem med svängar, du kan inte jämföra slangar med olika storlekar mot varandra. Tygons slang har mer problem med att den läcker mjukgörare också.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag använder Masterkleer 19/13mm slang till min vattenkylning. Och tycker den är bra, var lätt att böja och vek sig inte så lätt. Jag har iofs inte testat någon annan slang på väldigt länge så det kanske finns ännu bättre, men jag tycker absolut inte att Masterkleer var svår arbetad på något sätt, tvärt om!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av Tancoll:

Att tänka på, varje radiator kommer vara över 10cm tjocka med fläktar på båda sidorna.

Jag själv har jag tidigare kört med Laing DDC och kommer att göra det i framtiden.
D5'an är en bra pump den med.
EK har där bra kombinationer av top+tank om du är ute efter en sådan lösning.

Dom är bara 25mm tjocka, så två st blir bara 5cm. Men man ska endå ha en marginal på 2-3 cm tycker jag...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har också Masterkleer 19/13-slang i mitt bygge, och jag måste hålla med ovanståeende talare, tycker att den fungerade mycket bra!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Helt onödigt med fet slang som många kör (inklusive jag), är lättare att dra slangarna när dom är tunna och flödet blir inte nämnvärt påverkat (flödet påverkar knappt kylningseffekten ändå).

Jag kör med vita slangar och svarta kopplingar, det ser riktigt najs ut. Genomskinliga slangar är lite tråkigt och man ska INTE hälla i färgmedel i vattnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag använder Masterkleer 19/13mm slang till min vattenkylning. Och tycker den är bra, var lätt att böja och vek sig inte så lätt. Jag har iofs inte testat någon annan slang på väldigt länge så det kanske finns ännu bättre, men jag tycker absolut inte att Masterkleer var svår arbetad på något sätt, tvärt om!

Skrivet av Svurre:

Jag har också Masterkleer 19/13-slang i mitt bygge, och jag måste hålla med ovanståeende talare, tycker att den fungerade mycket bra!

Jag har varit sugen på att köra 19/13 för att tjocka slangar ser ju så snyggt ut, men jag har ju fått lite på nosen av folk som tycker att det är bättre med 10mm ID eller under.
Lite kluven just nu.

Skrivet av Swedishg33k95:

Dom är bara 25mm tjocka, så två st blir bara 5cm. Men man ska endå ha en marginal på 2-3 cm tycker jag...

Har valt att köra en 27,5mm rad i fronten och en 45mm i toppen. Kommer att bli intressant att hitta lösning för pumpen, men däri ligger ju hälften av det roliga

Skrivet av FL3JM:

Helt onödigt med fet slang som många kör (inklusive jag), är lättare att dra slangarna när dom är tunna och flödet blir inte nämnvärt påverkat (flödet påverkar knappt kylningseffekten ändå).

Jag kör med vita slangar och svarta kopplingar, det ser riktigt najs ut. Genomskinliga slangar är lite tråkigt och man ska INTE hälla i färgmedel i vattnet.

Onödigt, kanske. Men snyggt! Jag tycker att det ser snyggt ut med stora slangar. Nu har jag nog bestämt mig för att köra 16/10 slang, kan bli 19/13 också.... Jag har även valt en blå slang då jag hade tänkt mig det färgschemat för detta bygge. Jag kommer absolut inte tillsätta färg, utan kör då hellre med färgad slang.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Finns det någon "antibakterie-vattentillsats" som jag bör införskaffa? Och är det värt att köpa vatten för 80kr/litern eller ska jag köpa destvatten från Jula för 10kr/litern?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc