Ta bort plast på H80's fäste som man har bak på moderkortet?

Permalänk

Ta bort plast på H80's fäste som man har bak på moderkortet?

Som titeln lyder, fästet man sätter bak på moderkortet har en plastgrej som kommer vara mellan moderkortet och fästet, ska man ta bort den eller ska den vara kvar?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej absolut inte, den skyddar så att du inte kortsluter moderkortet.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Nej absolut inte, den skyddar så att du inte kortsluter moderkortet.

Bra att jag inte tog bort det då
Men det är ju Inget mellan skruvarna som man skruvar i sen som håller fast fästet?

Permalänk
Skrivet av Bennystreetracer:

Bra att jag inte tog bort det då
Men det är ju Inget mellan skruvarna som man skruvar i sen som håller fast fästet?

Giivetvis skall du ta bort skyddstejpen. Den underlättar (klistrar fast baksida när du monterar skruvarna på framsidan) av MB. Kuddarna på baksidan är inte ledande.

Permalänk
Skrivet av settdmesta:

Giivetvis skall du ta bort skyddstejpen. Den underlättar (klistrar fast baksida när du monterar skruvarna på framsidan) av MB. Kuddarna på baksidan är inte ledande.

Händer något om man har kvart tejpen då?
Och sen fatta jag inte riktigt vad du menade. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Händer något om man har kvart tejpen då?
Och sen fatta jag inte riktigt vad du menade. :/

Om du menar den tunna tejpen så är det vilket som om du har den kvar eller inte. Blir lättare att montera om du kan klistra fast bakstycket men å andra sidan är ett helsike om du ska ta bort den av någon anledning. Iaf var det så på H50.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Bak på moderkortet.

Under den tunna plastfilmen på baksidan är det klister som fäster bakfästet vid moderkortet. detta för att förenkla när du skruvar i hållaren på framsidan. Enbart för att underlätta monteringen.
Alla har vi ju inte tre händer vid montering (ibland önskar man det)
Alltså plastfilm är endast för att underlätta monteringen. Om vi nu pratar om samma sak(baksidan)

Permalänk

Okej, så den plast biten som i videon är till för att underlätta?
Den kan inte smälta eller något?

Jag direktlänka på videon för att ni skulle se plastbiten.

Permalänk
Medlem

Jag tog bort den...

Är detta illa?

Permalänk

Den smälter inte.
Allt är O.K

Permalänk
Medlem
Skrivet av settdmesta:

Den smälter inte.
Allt är O.K

Men asså jag tog bort plastbiten för jag trodde man skulle det, för när jag skulle anpassa den för storleken på mitt moderkort så blev den böjd..

Ska jag vara orolig?

Permalänk

Blev bakplasten böjd är det ingen fara. Den har flexmån till MB när du skruvar ihop allt

Permalänk

Jag är ganska sa säker pa att jag själv tog bort den där plasten och min dator har inte upplevt nagra problem.