Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertällje
Registrerad
Jun 2009

passa m-ITX på ATX moderkortsplåt?

Tjena, precis som titeln lyder så undrar jag om det gåt att fästa ett m-ITX kort på en moderkortsplåt för ATX?
Är det samma hålbild för båda?

[Inte Core-i5 4670K][MSI Z87-I mITX][MSI Gaming GTX960][Seasonic M12D 750W][8GB DDR3 A-data][Fractal Design Node 403]
Yrkeslandslaget
You CAN put 96 people together, from every creed, colour, race, under a common denominator: Music. It is a gift to the world in one universal language.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Nej men det finns ATX chassin som har m-itx fästen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av swetox:

Tjena, precis som titeln lyder så undrar jag om det gåt att fästa ett m-ITX kort på en moderkortsplåt för ATX?

Det är möjligt men det är inte samma hålbild men flera chassin han båda hålbilderna, men det går att läsa på chassits sida vad den stödjer.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertällje
Registrerad
Jun 2009

Oki, tack! någon som vet om FT02 stödjer mini-itx? Jag hittade 2 reccensioner som sa att den har stöd men enligt silverstones hemsida så har den inte

[Inte Core-i5 4670K][MSI Z87-I mITX][MSI Gaming GTX960][Seasonic M12D 750W][8GB DDR3 A-data][Fractal Design Node 403]
Yrkeslandslaget
You CAN put 96 people together, from every creed, colour, race, under a common denominator: Music. It is a gift to the world in one universal language.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av swetox:

Oki, tack! någon som vet om FT02 stödjer mini-itx? Jag hittade 2 reccensioner som sa att den har stöd men enligt silverstones hemsida så har den inte

Har inte svar på din fråga men har en fråga angående din signatur. Seriöst kör du med en 1 kärnig athlon med gtx480? xD

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertällje
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av filipcombat:

Har inte svar på din fråga men har en fråga angående din signatur. Seriöst kör du med en 1 kärnig athlon med gtx480? xD

Nope, 2 kärnig athlon :'D
För att göra en lång historia kort så köpte jag 480'it bara för att framtidssäkra så att jag bara behövde uppgradera mobo, cpu och ram sen.
Men det blev att jag lade pengarna på bil och andra hobbys.
MEN NU nu är det dags att köpa nytt! fast eftersom att mina föräldrar är skilda så täkte jag satsa på en mini-ITX rigg som är lite lättare att bära med sig, dock har jag inte råd just denna månaden att köpa nytt chassi och uppggradera resten så därför undrar jag om jag kan stoppa in m-ITX kortet i mitt Fortress FT02 chassi under tiden?

Yrkeslandslaget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av swetox:

Jodå dom passar, m-ITX följer helt ATX standard inklusive alla anslutningar, en avvikelse förekommer dock med äldre ATX chassin där en av infästnings hålen eventuellt saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Intel Core i3-6320 Cooler: Zalman NPS 9900 Max MB: Asus ROG Maximus VIII Gene GPU: Asus ROG Strix Geforce GTX 1070 Case: In Win D-Frame HD: Intel 750 Series PCIe NVMe 400GB Mem: Corsair Dominator Platinum 2133MHz CL10 16GB PSU: Corsair AX760 OS: Win10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sajber-jymden
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Guubn:

Nej men det finns ATX chassin som har m-itx fästen.

Guubn, varför svara när du bevisligen inte har någon som helst aning?

Jo, mini-ITX och ATX (och microATX) är "hålkompatibla".
Se figur 2.