hdd åtkomst nekad

Permalänk

hdd åtkomst nekad

hej

hjälpte en kompis med att sätta in en ny hdd (mekanisk 1tb) och man hittar den på den här datorn men om man ska öppna den så får man "åtkomst nekad". Vad kan detta var för fel? hdd sönder?

tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådrubrik rättad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skepplanda1:

hej

hjälpte en kompis med att sätta in en ny hdd (mekanisk 1tb) och man hittar den på den här datorn men om man ska öppna den så får man "åtkomst nekad". Vad kan detta var för fel? hdd sönder?

tack på förhand

går det formatera den?

Permalänk
Skrivet av xedoz1:

går det formatera den?

Som sagt det är en kompis som har den så jag kommer med svar så fort jag kan.är det nått mer jag ska kolla?

Permalänk
Skrivet av skepplanda1:

hej

hjälpte en kompis med att sätta in en ny hdd (mekanisk 1tb) och man hittar den på den här datorn men om man ska öppna den så får man "åtkomst nekad". Vad kan detta var för fel? hdd sönder?

tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som någon skrev, går det att formatera den?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har redan sett tråden, men eftersom den är så gammal och frågan kvarstår accepterar jag bumpen om trådskaparen svarar på den utestående frågan om formatering. Varför den är obesvarad snart ett år senare är lite märkligt.

Så, skepplanda1, svara på frågorna om du vill starta upp tråden igen.

*Meningslösa inlägg (§1.6) som även faller under §5 i reglerna raderade.*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro