Har Intel srt fortfarande stöd för raid till övriga sata-portar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Maj 2011

Har Intel srt fortfarande stöd för raid till övriga sata-portar?

Hejsan!
Jag har en fråga angående Intels Smart Response Technology, vilket gör att en SSD kan användas som cache till systemdisken. Som jag förstått det används både systemdisken och SSD:n i en raid konfiguration. (rätta mig ifall jag har fel)

Det jag funderar över är ifall de övriga sata-portarna kan användas i en separat raid-5 konfiguration som jag använder nu för tillfället på mitt P55 system?

Har inte hittat nån information på nätet angående detta så jag är tacksam för svar.

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Maj 2011

Måste säga att jag är mycket besviken på forumet här, har sökt hjälp 3 ggr via olika trådar jag skapat och hittills inte fått ett enda svar trots att 500 st har varit inne och läst det första jag skapade. Kommer vända mig till ett annat forum i framtiden...

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB