CPU Clockning med i7-2600K , ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 (Turbo Mode?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Jun 2012

CPU Clockning med i7-2600K , ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 (Turbo Mode?)

Tjenare, Jag har ett ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 och ett sådant Moderkort har en egenskap som kallas Turbo mode i BIOS.

Om jag tar bort Turbo mode försvinner fliken där jag ändrar min multiplier och visar min standard ghz vilket är 3.4 till denna CPU och den går inte att ändra (om jag inte har missat något), vilket är en av mina frågor.

Jag har ändrat min multiplier till 45 vilket ger 4.5 ghz, fast det gäller bara när Turbo mode är aktiverat såklart, fast vad jag har fattat så ligger CPU:n fortfarande på 3.4 Ghz fast den går upp till 4.5 när den når Turbo Mode läget.

Är det någon annan lirare som clockar med detta Moderkort som kan ge mig lite tips och info om hur ni har ert och vilken Processor som kör med, samt om det finns någon som har lite info om hur detta turbo läge fungerar helt övergripande så skulle jag vara väldigt tacksam!.

Fractal Design Define XL | Corsair PowerSupply 750W HX | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i7-2600K 4.3GHz | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance Low Profile 16GB DDR3 1600MHz | ASUS GeForce GTX 570 DirectCU II OC | ASUS ROG Xonar Phoebus | BenQ 24" XL2420T | Steelseries 6GV2 (Red) | Razer Naga Hex | Razer Goliathus 920 x 294 x 3 (mm) | Sennheiser PC 360 | Corsair SSD 120GB Force GT | Seagate Barracuda Green 2TB | Windows 7 Ultimate SP1 X64.