Permalänk

Dell

Hej

Mange af jer har nok mødt mig rundt omkring på hele forummet, i forbindelse med Dell problemer/udfordringer. På opfordring af en anden bruger, har jeg nu valgt at lave en tråd specifik til Dell relaterede emner.

I denne tråd kan I stille spørgsmål til produkter, services og andet, samt komme med konstruktiv feedback på jeres oplevelser med Dell som firma.

Da vi altid arbejder på at forbedre os, er alle henvendelser værdifulde. Jeg vil bestræbe mig på, at svare på alle spørgsmål og relevante emner så hurtigt som muligt, men I er naturligvis også altid velkomne til at sende mig en direkte besked (PM)

Jeg ser frem til at "snakke" med jer

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Välkommen Karina/Dell

En snabb fråga, om jag bytar kylpasta på min m18x R2 dvs både på grafikkortet och på CPU häver jag då min garanti? Eller är detta okey?
Finns en del som undrar om just detta fenomen då en del haft lite problem med värme i m17xR3 med 580m geafikkorten

Samt har ni bytat från infocare till ett annat företag som gör på plats reperationer.
Tyckte att det va på tal att ni skulle prova någon annan

Skulle också vara toppen om ni/du kunde se vad det kostar att köpa ett 680m geafikkort till en m17xR4

Med vänlig hälsning Marcus O

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Alltid kul med butiker som dyker upp här i forumet! Välkommen ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tak for velkomsten, og beklager det lettere forsinkede svar.

Det påvirker ikke din garanti, hvis du selv bytter kølepasta på grafikkort & CPU, dog forventer vi, at du ikke begiver dig i kast med det, hvis du slet ikke har nogen viden, omkring hvordan det gøres.

Vi arbejder med en del forskellige servicepartnere udover InfoCare. Som et par eks. kan jeg nævne WWTS & Unisys. Dog har vi fortsat samarbejde med InfoCare, og det er pt. ikke under ændring.

Jeg arbejder på at finde dig en pris på grafikkortet, så jeg må vende tilbage til dig, ligeså snart jeg har denne information.
Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Trevligt med ännu en butik i forumet! Dell visar återigen att dom är bland dom bästa när det gäller kundtjänst!

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Trevligt med ännu en butik i forumet! Dell visar återigen att dom är bland dom bästa när det gäller kundtjänst!

Ja den "brugaren" måste ha varit en väldigt bra, omtänksam och underbar person som upplyste dom om företags forumet ;P

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Tak for velkomsten, og beklager det lettere forsinkede svar.

Det påvirker ikke din garanti, hvis du selv bytter kølepasta på grafikkort & CPU, dog forventer vi, at du ikke begiver dig i kast med det, hvis du slet ikke har nogen viden, omkring hvordan det gøres.

Vi arbejder med en del forskellige servicepartnere udover InfoCare. Som et par eks. kan jeg nævne WWTS & Unisys. Dog har vi fortsat samarbejde med InfoCare, og det er pt. ikke under ændring.

Jeg arbejder på at finde dig en pris på grafikkortet, så jeg må vende tilbage til dig, ligeså snart jeg har denne information.
Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Jodå jag har koll på det
Har varit många frågetecken på just den fronten.
Ser fram emot en låg prisuppgift på gpu:n (ironi) ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Ja den "brugaren" måste ha varit en väldigt bra, omtänksam och underbar person som upplyste dom om företags forumet ;P

Det er bestemt en väldigt bra, omtænksom og beskeden person der kom med ideen - Tak Tazadar

Og tak for den fine velkomst Jesperu97

Hav en skøn dag

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

pixelgaranti

Hej Karina,

Jag upptäckte förra veckan att jag har en död pixel på min dell u2412 från i julas , hur är pixelgarantin? Jag måste väl få byta den ?

Välkommen!

Johnny Stone

Permalänk

jag har ett problem med min dell vostro 3350 jag kan inte installera drivrutiner från intels sida hur går jag till väga för att få bort låsningen som ligger i oset så att jag får installera drivrutinerna för den säger bara att jag måste tanka hem det från dells sida och dom drivrutinerna är över ett år gamla för hd 3000.

vanligt vis installerar jag bara om datorn när jag vill ha bort spärren men det får jag ej då detta är en skoldator

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Hej Karina,

Jag upptäckte förra veckan att jag har en död pixel på min dell u2412 från i julas , hur är pixelgarantin? Jag måste väl få byta den ?

Välkommen!

Johnny Stone

http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=414288

Här är deras pixelpolicy.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

Hade lite problem med skärmen på min nya Dell XPS 14z och skrev ett inlägg om det i Bärbara Datorer ->Teknisk support för några dagar sedan. Glömde ganska fort bort tråden och tänkte att jag i så fall var tvungen att skicka in datorn på service, vilket skulle blivit väldigt problematiskt för mig då jag jobbar med datorn dagligen.

Det hela slutade i alla fall med att Karina såg tråden, skrev ett inlägg och efter 2-3 PM skickade hon hit en tekniker som var här klockan nio i morse och bytte ut skärmen.

Helt suverän support och tack igen Karina, uppskattas jättemycket!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Johnny71:

Hej Karina,

Jag upptäckte förra veckan att jag har en död pixel på min dell u2412 från i julas , hur är pixelgarantin? Jag måste väl få byta den ?

Välkommen!

Johnny Stone

Hej Johnny

Standarden indenfor branchen er, at man tillader op til 5 pixel fejl, så hvis der kun er tale om en enkelt, så er der normalt intet vi kan gøre.

Jeg syntes dog alligevel du skal sende mig et billede, så jeg kan kigge nærmere på det. Kan dog ikke garantere, at jeg kan gøre noget for at hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av ovdahlberg:

Hade lite problem med skärmen på min nya Dell XPS 14z och skrev ett inlägg om det i Bärbara Datorer ->Teknisk support för några dagar sedan. Glömde ganska fort bort tråden och tänkte att jag i så fall var tvungen att skicka in datorn på service, vilket skulle blivit väldigt problematiskt för mig då jag jobbar med datorn dagligen.

Det hela slutade i alla fall med att Karina såg tråden, skrev ett inlägg och efter 2-3 PM skickade hon hit en tekniker som var här klockan nio i morse och bytte ut skärmen.

Helt suverän support och tack igen Karina, uppskattas jättemycket!

Hej Oliver

Det er super dejligt at høre, at problemet er løst nu, og at du har været tilfreds med servicen.

Det har været en fornøjelse at hjælpe dig, og du er altid velkommen til at kontakte mig igen, såfremt du skulle få behov for hjælp igen.

Hav en rigtig dejlig dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hjärtligt välkommna till forumet
Det är alltid bra med tillverkare som är direkt verksamma här.
Jag ser fram emot all hjälp som era kunder kommer få här, även om Dell alltid har varit lite dyrt för mig personligen

Permalänk
Skrivet av ultimadriver:

jag har ett problem med min dell vostro 3350 jag kan inte installera drivrutiner från intels sida hur går jag till väga för att få bort låsningen som ligger i oset så att jag får installera drivrutinerna för den säger bara att jag måste tanka hem det från dells sida och dom drivrutinerna är över ett år gamla för hd 3000.

vanligt vis installerar jag bara om datorn när jag vill ha bort spärren men det får jag ej då detta är en skoldator

Normalt supporterer vi kun vores egne drivers, men det skulle dog stadig kunne lade sig gøre, at installere drivers direkte fra producentet.

Step by step:

1. Start > Kør > devmgmt.msc
2. Højreklik på Intel HD3000 & vælg opdater drivers
Vælg "från en plats" - naviger derefter til mappen hvor driveres er pakket ud(C:\dell\drivers\RXXXXXX)

Alternativt - Hvis de ovenstående steps ikke virker - Vælg "från en lista", derefter "diskett finns" - Naviger nu til *.inf - filen, som også ligger i samme mappe som driveren udpakkedes i.

Driveren bliver på denne måde installeret uden nogen ekstra programvara (t.ex intels kontrollpanel etc.)

Håber dette hjælper

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

tackar dell ni räddade mitt liv nu kan jag i alla fall använda datorn som jag vill

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Skrivet av ultimadriver:

tackar dell ni räddade mitt liv nu kan jag i alla fall använda datorn som jag vill

Dejligt at høre, at det løste problemet, og er bare glad for at kunne hjælpe.

Hav en rigtig dejlig weekend.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej Marcus

Så har jeg endelig fået en ca. pris. Jeg beklager den lange ekspeditionstid.

Prisen for et 680m grafikkort til en m17xR4 vil være 622,60 USD. Det vil sige ca. 4229.62 SEK.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar"

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tack Karina

Va inte så blodigt som jag trode ^^
Är detta för ett komplett kort? Dvs behöver inte köpa till någon termisk matta eller nått sådant?
Samt med kylplattan som ligger ovanpå, som leder bort värmen

Kan man få den på student rabbat??
Samt om man köper två (Har en m18x) kanske kan få mängd rabbat då? ^^

Tack för svaret Karina.

P.s vart vänder jag mig om jag ska beställa????

Skrivet av DellCare:

Hej Marcus

Så har jeg endelig fået en ca. pris. Jeg beklager den lange ekspeditionstid.

Prisen for et 680m grafikkort til en m17xR4 vil være 622,60 USD. Det vil sige ca. 4229.62 SEK.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar"

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Tack Karina

Va inte så blodigt som jag trode ^^
Är detta för ett komplett kort? Dvs behöver inte köpa till någon termisk matta eller nått sådant?
Samt med kylplattan som ligger ovanpå, som leder bort värmen

Kan man få den på student rabbat??
Samt om man köper två (Har en m18x) kanske kan få mängd rabbat då? ^^

Tack för svaret Karina.

P.s vart vänder jag mig om jag ska beställa????

Hej Marcus

Jeg checker med det ansvarlige spareparts team, så jeg er sikker på, at du får det helt korrekte svar.

Desværre er det sådan, at vi ikke tilbyder rabat på spareparts, og jeg kan derfor desværre ikke give dig en bedre pris end den tidligere nævnt. Derfor er det beklageligvis heller ikke muligt at tilbyde mængderabat.

Du kan enten bestille ved at ringe på telefon 08-587 705 51, og spørge efter spareparts afdelingen, eller jeg kan skaffe et tilbud, og sende pr. mail (mail adresse bedes gives i en privat besked). Efter accept af tilbuddet vil jeg så få en svensk spareparts agent til at ringe til dig omkring betalingsdetaljerne.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej Marcus

Så har jeg svaret klar.

Hvorvidt du behøver købe andet end selve kortet, afhænger lidt af dine nuværende specs. Men det vil jeg meget gerne kigge nærmere på, hvis du sender mig servicetag i privat.

Skulle der tilkøbes ekstra, vil det være: MT1DN - ASSY,HTSNK,VGA,13GS1, som koster $34.55, omregnet til svenske ca. 232.50 SEK.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Skickar min service tag imorgon (Senare idag)

Skrivet av DellCare:

Hej Marcus

Så har jeg svaret klar.

Hvorvidt du behøver købe andet end selve kortet, afhænger lidt af dine nuværende specs. Men det vil jeg meget gerne kigge nærmere på, hvis du sender mig servicetag i privat.

Skulle der tilkøbes ekstra, vil det være: MT1DN - ASSY,HTSNK,VGA,13GS1, som koster $34.55, omregnet til svenske ca. 232.50 SEK.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Hej Karina!

Jag undrar om man kan få tag på nycklar (en räcker..) till ett 4210 rackskåp. Jag fick hem ett sådant skåp igår men tyvärr finns inte nycklarna kvar och jag vill gärna slippa borra bort låskolvarna.. Kan man få tag på dessa till ett rimligt pris?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Hej

Jeg undersøger det med det samme, og vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Intressant, sen när började Dell sälja after point of sale uppgraderingar gällande hårdvara som inte existerar på befintlig service tag?
Behåller jag garantin om jag skulle till exempel köpa en bättre panel till min E6320 med högre upplösning?
Hur lång garanti har jag, om jag köper delen via Spareparts?
Om jag inte klarar av att byta panelen själv, vad har jag för alternativ till hjälp?

Permalänk
Medlem

Hej Karina!
Välkommen !!!

Undrar hur påverkas garanti på en DELL Vostro 3360 om man vill byta ut några delar. Jag vet att ni har något som heter CSR (customer self repair) som fungerar på minnena, tangentbordet, HDD och liknande men hur är det med andra delar om man inte är certifierad för att utföra reparationen /byten

MVH

Permalänk
Skrivet av Itzu:

Intressant, sen när började Dell sälja after point of sale uppgraderingar gällande hårdvara som inte existerar på befintlig service tag?
Behåller jag garantin om jag skulle till exempel köpa en bättre panel till min E6320 med högre upplösning?
Hur lång garanti har jag, om jag köper delen via Spareparts?
Om jag inte klarar av att byta panelen själv, vad har jag för alternativ till hjälp?

Hej Itzu

Hvad mener du præcist med "after point of sales" opgraderinger? Normalt kan du udelukkende tilkøbe ekstra garanti på de dele, der oprindeligt var på dit system. Jeg kender umiddelbart ikke til andre typer af opgraderinger?

Vi anbefaler ikke, at du prøver at udskifte panelet selv, da det kan være ret omfattende, men det vil ikke påvirke garantien på dit fulde system. Skulle du dog ved udskiftningen komme til, at ødelægge noget i maskinen, er dette på egen regning. Hvis du ønsker at udskifte panelet, vil jeg derfor råde dig til, at ringe til vores support, som kan give dig et tilbud på, hvad det vil koste for en teknikker, at lave udskiftningen. Du kan kontakte dem på tlf: 0859005199.

Når du køber spareparts hos vores spareparts afdeling, som forbruger/konsument, har du den normale reklamationsret. Dvs. 3 år, efter svensk lov. Visse forbrugsdele kan dog være undtaget, så som f.eks. batteri og adaptor, da disse slides på en anden måde, end andre dele.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av docky30:

Hej Karina!
Välkommen !!!

Undrar hur påverkas garanti på en DELL Vostro 3360 om man vill byta ut några delar. Jag vet att ni har något som heter CSR (customer self repair) som fungerar på minnena, tangentbordet, HDD och liknande men hur är det med andra delar om man inte är certifierad för att utföra reparationen /byten

MVH

Hej docky30

Tak for velkomsten.

Det afhænger meget af, hvilken del du ønsker at udskifte, og er også afhængig af modellen, da det i sidste ende kommer an på, hvor "svær" delen er at skifte. Tænker du på nogen speciel part?

Når man laver "self-repair" skal man dog altid huske på, at ødelægges der noget i maskinen, imens man laver udskiftningen, er dette altid for ens egen regning, men normalt beholder du den generelle garanti på det fulde produkt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av Schrimp:

Hej Karina!

Jag undrar om man kan få tag på nycklar (en räcker..) till ett 4210 rackskåp. Jag fick hem ett sådant skåp igår men tyvärr finns inte nycklarna kvar och jag vill gärna slippa borra bort låskolvarna.. Kan man få tag på dessa till ett rimligt pris?

Hej

Så har jeg fået svar.

Supporten har informeret mig om, at hvis du har nøgler til et andet rack skulle disse også kunne bruges, da de ikke er unikke. Har du mulighed for at sende mig dit servicetag/ordrenummer i privat, for hvis du er indenfor garanti, kan jeg sende nye nøgler uden beregning til dig.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.