Måste skriva av mig lite.
Mitt försök att få kontakt med Dell är den mest horribla support JAG NÅGONSIN varit med om! O herregud.... Mycket ska man stå ut med.
Vill beställa en XPS 15 och för 2 dagar sen fanns erbjudande om 12% rabatt på hela sortimentet, varav nu finns 15% på alla Alienware produkter.
Men missade detta med en hårnål. Så försöker ringa Dell efter att de skyltar på sin hemsida "Hej Sebastian, vid frågor, ring hos xxxxxxx". Sagt och gjort, ringer, den mest långsamma tryck-knapps-altnerativ-supporten i hela världen. Tills jag efter 5 minuter valt rätt alternativ.
"Besök Dells hemsida för beställning, tack och hej" säger en robot röst....WTF?!?!?
Försöker igen med "icke tekniska frågor" helt tyst i 10 minuter, ingen usel sång som spelas eller person som svarar.
FÖRSÖKER EN TREDJE gång! Teknisk support denna gång, svarar en tjej som förmodligen tappat lusten för att leva ärligt talat.
"Sorry, teknisk support, hejdå". Tills jag ropar "NEJ, du är enda personen jag fått tag på efter 30 minuter, snälla, hjälp till här".
"okej, kopplar dig till kundtjänst".
Nu till det värsta, svarar nån kebabsvarvare som inte pratar svenska över huvudtaget. Jag hör att någon är där så säger "hej hej, Sebastian heter jag". Blir helt tyst, sen är det en liten röst som säger "hej", låter som han sitter instängd i en källare någonstans.
Förklarar mitt problem med att jag vill beställa och frågar om rabatten. Han svarar "du beställt? Tack tack, vad din fråga?".... Dude, jag förklarade lugnt och sansat min fråga, men förklarar igen. "okej okej, du har beställt du vill ha rabatt. Det kan bara vår ekonomiavdelning säga om du kan få rabatt eller inte".
OKEJ. Så hur kontaktar jag din ekonomiavdelning? "nej nej, du inte kan ringa ekonomiavdelning".
Okej, så hur kan jag få svar på min fråga om rabatten? "Kolla hemsida, rabatt, du får rabatt om finns rabatt"...
Där brast. Gav upp hoppet. Ber att få tala med en kollega, men han är tydligen ensam ihop med första tjejen på hela kontoret..... Snacka om awesome support. Samma kvalité på "premium plus support" som personer betalar tusentals kronor för? För då hade man allt undrat hur ni fortfarande existerar tbh.
Suget efter en XPS 15 är helt bortblåst. Fruktansvärt pinsamt Dell, vad fan är detta? Får mer hjälp att välja ut nya kontaktlinser på bensinmacken än någon som helst hjälp från er hahaha omg