Permalänk
Skrivet av planders:

Hej igen, tack för snabbt svar!

Nu har alla nya modeller försvunnit helt från er hemsida. Har du någon uppfattning om när de kan tänkas dyka upp igen? (Med ovanstående konfigurering.)

Skickades från m.sweclockers.com

Hej @planders

Jeg har desværre ingen info omkring dette, men tænker at det er en fejl at de er forsvundet fra siden. Jeg giver meldingen videre til vores marketing-afdeling med det samme.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

@DellCare: Ja då blev det ju ett helt annat pris.

Hittar ingen information om hur många 2,5tums platser det finns i Inspiron 27 7000. Är det 1 eller 2st?

Så har jeg fået svar, og Inspiron 27 7000 skulle understøtte 2 harddiske.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

Så har jeg fået svar, og Inspiron 27 7000 skulle understøtte 2 harddiske.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Är det en M.2 och en 2,5tums eller menar du en M.2 och två 2,5tums hårddiskar?

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

Är det en M.2 och en 2,5tums eller menar du en M.2 och två 2,5tums hårddiskar?

Den eneste info jeg har fået fra den produkt-ansvarlige er følgende:

HardDrive
Options 1TB 5400 RPM Hard Drive
1TB 7200 RPM Hard Drive
Dual Drive with 128GB SSD + 1TB 5400 RPM HDD
Dual Drive with 256GB PCle NVMe SSD +1TB 5400 RPM HDD

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

@dellcare

Hej Hej

Jag är som sagt intresserad utav att köpa en Dell Inspiron DT 7775.

Då man inte har möjlighet att uppgradera till en större SSD bootdrive vid köp så undrar jag hur man går tillväga om man köper större SSD och byter ut den själv då jag antar att datorn redan kommer förinstallerad med Windows? Jag vill alltså köpa en ny större SSD själv och byta ut den befintliga i maskinen men föra över Windows installationen som ingår med datorn på den nya SSD:n. Då datorn har en M.2 SSD så kan jag ju inte bara koppla in den nya SSD:n i ett externt kabinett och göra en spegling utav den som sitter i datorn vid leverans.

Sen har jag i flera dagar försökt att få tillgång till er chattsupport men det har stått att alla handläggare är upptagna och att jag skall återkomma senare. Är det något fel hos er eller är det min webläsare som inte stöder er chattfunktion? Jag kör Edge och Chrome.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej @planders

Jeg har desværre ingen info omkring dette, men tænker at det er en fejl at de er forsvundet fra siden. Jeg giver meldingen videre til vores marketing-afdeling med det samme.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hej!
Har du hört något från marketing om när dessa datorer kommer ut till försäljning igen?

Permalänk
Skrivet av planders:

Hej!
Har du hört något från marketing om när dessa datorer kommer ut till försäljning igen?

Hej @planders

De er akkurat kommet tilbage i dag, og du finder dem her: http://www.dell.com/p/xps-13-9360-laptop/pd?c=se&cs=sedhs1&l=...

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

@dellcare

Hej Hej

Jag är som sagt intresserad utav att köpa en Dell Inspiron DT 7775.

Då man inte har möjlighet att uppgradera till en större SSD bootdrive vid köp så undrar jag hur man går tillväga om man köper större SSD och byter ut den själv då jag antar att datorn redan kommer förinstallerad med Windows? Jag vill alltså köpa en ny större SSD själv och byta ut den befintliga i maskinen men föra över Windows installationen som ingår med datorn på den nya SSD:n. Då datorn har en M.2 SSD så kan jag ju inte bara koppla in den nya SSD:n i ett externt kabinett och göra en spegling utav den som sitter i datorn vid leverans.

Sen har jag i flera dagar försökt att få tillgång till er chattsupport men det har stått att alla handläggare är upptagna och att jag skall återkomma senare. Är det något fel hos er eller är det min webläsare som inte stöder er chattfunktion? Jag kör Edge och Chrome.

Hej @FreakyLeo

Når du har købt en dator med Windows 10 via Dell.se, skulle du kunne hente en ISO fil för Windows via dit service tag her: http://www.dell.com/support/home/se/sv/sebsdt1/Drivers/OSISO. Mediet du laver skulle kunne bruges til geninstallation af det Windows der fulgte med din maskine.

Vi tilbyder desværre ikke lokal salgs-support via chat længere, da al offline salg på nuværende tidspunkt håndteres af vores partnere. Chat-fumktionen skulle derfor slet ikke kunne findes på vores side længere, men det kan jeg høre at den gør. Jeg vil derfor give informationen videre til det ansvarlige team, så de forhåbentlig hurtigst muligt kan få denne fjernet.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Har desværre ingen info om denne endnu, men tjekker lige op på dem med den produkt-ansvarlige, og kommer tilbage til dig snarest muligt.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej igen @anon76929

Videoerne du har fundet er et lille sneak peak på den kommende model, og vi forventer at have den klar i løbet af januar. Vi har desværre ikke på nuværende tidspunkt noget mere præcis info.

Med venlig hilsen / Kind regards

Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Måste säga att deras uppdatering utav en beställning är väldigt dålig. Man kan inte spåra paketet, och i kontakt med dem så upprepar dem bara den informationen som står på hemsidan.

Sedan pendlar dem mellan att de ska skickas med DHL och Schenker

Permalänk
Skrivet av JohnSport:

Måste säga att deras uppdatering utav en beställning är väldigt dålig. Man kan inte spåra paketet, och i kontakt med dem så upprepar dem bara den informationen som står på hemsidan.

Sedan pendlar dem mellan att de ska skickas med DHL och Schenker

Hej @JohnSport

Vi oplever desværre i øjeblikket store udfordringer med vores tracking, hvilket gør at det også for os internt kan være svært at se den præcise information for leveringen. Dette er eskaleret til de ansvarlige afdelinger, så det forhåbentlig kan blive rettet snarest muligt.

Hvis du sender mig dit ordrenummer i en privat besked, vil jeg med glæde undersøge om det er muligt at få lidt nærmere oplysninger fra vores logistik-team.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare:

Hej! Jag beställde en Alienware AW3418DW häromdagen, och fick leveransdatum "senast 18e januari", men nu såg jag att någon annan fick liknande datum här, men fick ändå skärmen på någon dag.

Så jag tänkte fråga om jag bör förvänta mig att faktiskt få vänta till 18e januari, eller kommer den troligen tidigare än så?

Permalänk
Skrivet av aejt:

@DellCare:

Hej! Jag beställde en Alienware AW3418DW häromdagen, och fick leveransdatum "senast 18e januari", men nu såg jag att någon annan fick liknande datum här, men fick ändå skärmen på någon dag.

Så jag tänkte fråga om jag bör förvänta mig att faktiskt få vänta till 18e januari, eller kommer den troligen tidigare än så?

Hej @aejt

De angivne leveringstider er udelukkende estimerede, og du kan derfor sagent opleve at du modtager din ordre tidligere end først antaget. Hvis du ønsker det, vil jeg med glæde tjekke din ordres præcise status, hvis du sender mig dit ordrenummer i en privat besked.

På forhånd tak,

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar & Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

Hej!

Tittar just nu på en Dell Latitude 5490 16 gb i5 processor.

Undrar om där finns några uppgifter på batteritiden på datorn?

Permalänk
Skrivet av JohnSport:

Hej!

Tittar just nu på en Dell Latitude 5490 16 gb i5 processor.

Undrar om där finns några uppgifter på batteritiden på datorn?

Hej John,

Ursäkta det sena svaret.

Tyvärr hittar jag ingen intern Benchmark för den konfiguration du skriver om. Jag ser däremot att 5490 med i5-7300U, 8gb RAM, 128gb SSD, utan pekskärm och ett 4cell-batteri kan hålla ut i 22 timmar. Den konfigurationen du frågar om är troligtvis lägre. Gissningsvis ligger det runt 19-20 timmar.

Jag vill också poängtera att batteritiden beror på flera olika faktorer, allt från hur många program du har i bakgrunden till vilka ljusinställningar. När man genomför dylika tester så använder man med största sannolikhet färre program och sparsammare systeminställningar än den vanlige användaren gör.

Dessvärre kan jag inte förse dig med någon mer information än så. Men jag hoppas att det åtminstone ledde skeppet i rätt riktning.

Fortsatt trevlig måndag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tjabba dell!!

Jag är på jakt efter en ny laptop att släpa med mig på mina resor i jobbet, och eftersom att jag älskar att lira spel så vill jag ha en laptop med ett Gtx 1080.

Har kört med AW sedan många år tillbaka och är väldigt nöjd med dom, men varför kan man inte beställa en AW 17 med gtx 1080 på er hemsida.

På den Amerikanska alienware sidan finns det 1080 att välja...

Mvh: Marcus L

@dellcare

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Tjabba dell!!

Jag är på jakt efter en ny laptop att släpa med mig på mina resor i jobbet, och eftersom att jag älskar att lira spel så vill jag ha en laptop med ett Gtx 1080.

Har kört med AW sedan många år tillbaka och är väldigt nöjd med dom, men varför kan man inte beställa en AW 17 med gtx 1080 på er hemsida.

På den Amerikanska alienware sidan finns det 1080 att välja...

Mvh: Marcus L

@dellcare

Hej Marcus,

Tyvärr kan jag inte svara på den frågan. Min avdelning (Social media) är en teknisk support, så vi har inte befogenhet att svara på frågor som rör försäljning eller marknadsföring.

Jag ber om ursäkt för detta och hoppas att du hittar någon annan maskin på vår hemsida som passar dig.

Fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag skulle behöva köpa ett nytt batteri till min Dell Venue 11 Pro 7140.
Hur går jag tillväga?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Skräckhistoria

Måste skriva av mig lite.

Mitt försök att få kontakt med Dell är den mest horribla support JAG NÅGONSIN varit med om! O herregud.... Mycket ska man stå ut med.

Vill beställa en XPS 15 och för 2 dagar sen fanns erbjudande om 12% rabatt på hela sortimentet, varav nu finns 15% på alla Alienware produkter.

Men missade detta med en hårnål. Så försöker ringa Dell efter att de skyltar på sin hemsida "Hej Sebastian, vid frågor, ring hos xxxxxxx". Sagt och gjort, ringer, den mest långsamma tryck-knapps-altnerativ-supporten i hela världen. Tills jag efter 5 minuter valt rätt alternativ.

"Besök Dells hemsida för beställning, tack och hej" säger en robot röst....WTF?!?!?

Försöker igen med "icke tekniska frågor" helt tyst i 10 minuter, ingen usel sång som spelas eller person som svarar.

FÖRSÖKER EN TREDJE gång! Teknisk support denna gång, svarar en tjej som förmodligen tappat lusten för att leva ärligt talat.
"Sorry, teknisk support, hejdå". Tills jag ropar "NEJ, du är enda personen jag fått tag på efter 30 minuter, snälla, hjälp till här".

"okej, kopplar dig till kundtjänst".

Nu till det värsta, svarar nån kebabsvarvare som inte pratar svenska över huvudtaget. Jag hör att någon är där så säger "hej hej, Sebastian heter jag". Blir helt tyst, sen är det en liten röst som säger "hej", låter som han sitter instängd i en källare någonstans.

Förklarar mitt problem med att jag vill beställa och frågar om rabatten. Han svarar "du beställt? Tack tack, vad din fråga?".... Dude, jag förklarade lugnt och sansat min fråga, men förklarar igen. "okej okej, du har beställt du vill ha rabatt. Det kan bara vår ekonomiavdelning säga om du kan få rabatt eller inte".

OKEJ. Så hur kontaktar jag din ekonomiavdelning? "nej nej, du inte kan ringa ekonomiavdelning".

Okej, så hur kan jag få svar på min fråga om rabatten? "Kolla hemsida, rabatt, du får rabatt om finns rabatt"...

Där brast. Gav upp hoppet. Ber att få tala med en kollega, men han är tydligen ensam ihop med första tjejen på hela kontoret..... Snacka om awesome support. Samma kvalité på "premium plus support" som personer betalar tusentals kronor för? För då hade man allt undrat hur ni fortfarande existerar tbh.

Suget efter en XPS 15 är helt bortblåst. Fruktansvärt pinsamt Dell, vad fan är detta? Får mer hjälp att välja ut nya kontaktlinser på bensinmacken än någon som helst hjälp från er hahaha omg

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Tjena

Jag har en Dell UP2716D som jag kör i Adobe RGB för fotoredigering, jag har ställt in i Windows så att jag ska få 10-bit färgdjup och ställt in rätt färgdjup på skärmen. Finns det något sätt att säkerställa så mycket som körs för Adobe RGB från första början? Hoppas ni förstår hur jag menar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Uppdatering,

Ringer igen eftersom personen i morse sade "ny person här i eftermiddag". Men det var tyvärr samma person men han hade ingen som helst kännedom om att jag ringt tidigare, gulfisk-minne

Han sade bara "du måste mail Dell_Advantage_Student@Dell.com for rabatt". Sagt och gjort, kommer inte hända ett skit.

Va är det för usel service @DellCare ???? Så här kan det inte gå till. Måste ju finnas en support att få tag i på ett eller annat sätt.

Vill inte ens veta hur det hade gått till om jag köp en fullspeccad XPS 15 med premium plus support och få en snubbe från mellanöstern i luren som sitter med google translate för att översätta. Pinsamt

Fixa detta nu

Permalänk
Hedersmedlem

@eucalyptus Testat att använda deras support-kontaktformulär istället? Jag hade en fråga angående min Alienware R4-beställning (spårningslänken funkade inte) och jag fick svar inom 12 timmar med info om beställningen etc. Du kanske får bättre svar den vägen? Det kräver visserligen att man skapar ett konto på hemsidan men sen ska det gå att kontakta dom om jag ser rätt. Var det förresten detta nummer du ringde (08-58770527)? Det är det som står som beställningssupport när man är inloggad.

Lite trist att missa rabatten (jag fick 1500 Kr rabatt men 15% som det är nu hade varit trevligare) men egentligen behöver de väl inte ge dig någon rabatt om du nu missade tiden. Håller dock tummarna att de känner sig generösa, särskilt om deras telefonsupport är så dålig som du får den att låta (låter som de out-sourcat den långt bort) och att du faktiskt vill köpa en fullspäckad dator. Bör ju vara värt för dom att ge lite rabatt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Uppdatering,

Ringer igen eftersom personen i morse sade "ny person här i eftermiddag". Men det var tyvärr samma person men han hade ingen som helst kännedom om att jag ringt tidigare, gulfisk-minne

Han sade bara "du måste mail Dell_Advantage_Student@Dell.com for rabatt". Sagt och gjort, kommer inte hända ett skit.

Va är det för usel service @DellCare ???? Så här kan det inte gå till. Måste ju finnas en support att få tag i på ett eller annat sätt.

Vill inte ens veta hur det hade gått till om jag köp en fullspeccad XPS 15 med premium plus support och få en snubbe från mellanöstern i luren som sitter med google translate för att översätta. Pinsamt

Fixa detta nu

Hej,

Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med svaren du har fått av mina kollegor.

Tyvärr har vi ingen säljsupport för privatkunder längre, så vi som sitter på andra avdelningar har ingen befogenhet att svara på frågor som gör gällande sälj eller marknadsföring. Det är därför rösten i telefonen refererar till våra samarbetspartners om det är så att man önskar assistans vid köp.

Vidare så är jag lite osäker på exakt vad du önskar få hjälp med. Som jag förstår det så vill du att vi ska ge dig en rabatt som vi inte längre erbjuder? Även när vi hade säljsupport så hade vi inte möjlighet att "ge" utgångna kampanjer till kunder. Jag tror att många företag resonerar att det skulle motverka syftet av att ha en rabatt, om kunder kan återkomma 2 dagar, 5 dagar eller 10 dagar senare och ta del av samma erbjudande. Poängen är ju att kampanjen endast fungerar under en viss tidsram.

Mailadressen Dell_Advantage_Student (at) Dell.com används för att ansöka om studentrabattkoder.

Ha en trevlig tisdag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej,

Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med svaren du har fått av mina kollegor.

Tyvärr har vi ingen säljsupport för privatkunder längre, så vi som sitter på andra avdelningar har ingen befogenhet att svara på frågor som gör gällande sälj eller marknadsföring. Det är därför rösten i telefonen refererar till våra samarbetspartners om det är så att man önskar assistans vid köp.

Vidare så är jag lite osäker på exakt vad du önskar få hjälp med. Som jag förstår det så vill du att vi ska ge dig en rabatt som vi inte längre erbjuder? Även när vi hade säljsupport så hade vi inte möjlighet att "ge" utgångna kampanjer till kunder. Jag tror att många företag resonerar att det skulle motverka syftet av att ha en rabatt, om kunder kan återkomma 2 dagar, 5 dagar eller 10 dagar senare och ta del av samma erbjudande. Poängen är ju att kampanjen endast fungerar under en viss tidsram.

Mailadressen Dell_Advantage_Student (at) Dell.com används för att ansöka om studentrabattkoder.

Ha en trevlig tisdag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Givetvis mitt fel! Skulle ha googlat bättre. Efter att ha sökt runt lite "dell customer service experience/reddit" så får man upp hundra tusentals svar med om hur ofattbart dålig er support är. Ingenting jag hade en aning om innan. Hade jag sökt på detta innan så hade jag inte heller haft så höga förhoppningar på er. Mitt misstag.

Är väldigt uppenbart att ni outsourcat er premium plus support och alla annan kundservice till Indien och liknande länder. Oförklarigt att Dell inte tagit större fall ekonomiskt på grund av all skit som sker vid sidan av. Apple kör butiker världen över med förstklassig support med svar och hjälp på alla möjliga frågor, som flera tillverkare gör. Vad Dell gör har jag ingen aning om, men nu vet jag.

Blir att handla från något annat varumärke som jag även hoppas att alla andra som läser detta också gör. Att med en urusel Quality control (googla på detta så finns det mycket att läsa) och en ännu sämre kundsupport så lär man ju inte få en blekaste chans till hjälp som privatkund om en ny produkt skulle strula.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

https://i.gyazo.com/4b20436e236c32c110437bc0d578a278.png
https://i.gyazo.com/92eebd9944fef5ae5f765b061861cb55.png
https://i.gyazo.com/084948b97227b75fe81549bb7fb5bfe1.png

Givetvis mitt fel! Skulle ha googlat bättre. Efter att ha sökt runt lite "dell customer service experience/reddit" så får man upp hundra tusentals svar med om hur ofattbart dålig er support är. Ingenting jag hade en aning om innan. Hade jag sökt på detta innan så hade jag inte heller haft så höga förhoppningar på er. Mitt misstag.

Är väldigt uppenbart att ni outsourcat er premium plus support och alla annan kundservice till Indien och liknande länder. Oförklarigt att Dell inte tagit större fall ekonomiskt på grund av all skit som sker vid sidan av. Apple kör butiker världen över med förstklassig support med svar och hjälp på alla möjliga frågor, som flera tillverkare gör. Vad Dell gör har jag ingen aning om, men nu vet jag.

Blir att handla från något annat varumärke som jag även hoppas att alla andra som läser detta också gör. Att med en urusel Quality control (googla på detta så finns det mycket att läsa) och en ännu sämre kundsupport så lär man ju inte få en blekaste chans till hjälp som privatkund om en ny produkt skulle strula.

Hej,

Jag är lite osäker på vad du vill få sagt med bilderna du lagt upp.

Bilden du saxat från Dell.se säger: "Dells kundrepresentater kan hjälpa dig att hålla koll på och hantera dina senaste inköp eller hjälpa dig med saknade, skadade eller felaktiga beställningar."

Ingenstans står det att vi har har säljsupport för privatpersoner eller att vi ska ge dig en rabatt bara för att du kräver det, vilket jag antar är vad du antyder.

Det du säger stämmer inte - varken svenska kundtjänsten eller svenska premium supporten sitter i Indien eller i närliggande område. Jag har kontakt med dem dagligen och jag har själv arbetat på kundtjänst.

Absolut finns det saker vi kan jobba på och förbättra här på Dell. Men att påstå att vi är urusla, kalla personen som försöker hjälpa dig för "kebabsvarvare" och "gulfisk-minne" bara för att du inte kan få en dator till ett billigare pris än alla andra, ser jag som lite konstigt. Man har förklarat för dig på telefon och Facebook vid flera tillfällen att vi inte har någon säljsupport till privatpersoner. Vår kundtjänst informerade dig även om att vi inte kan erbjuda kampanjer som har gått ut/inte längre är aktuella.

Det är tråkigt att du känner dig illa behandlad av Dell och jag hoppas att du i framtiden ändrar din uppfattning. Om du skulle lägga en beställning på en dator så är du alltid välkommen att kontakta mig direkt här på forumet eller via Facebook, så hjälper jag dig så snabbt jag kan.

Om inte - så hoppas jag att du hittar en dator på annat håll som du blir nöjd med.

Fortsatt trevlig onsdag och sommar!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Jag tycker att hela din historia verkar överdriven...

Som företagskund och betalt dessa dyra pengar för Pro Support har jag aldrig fått problem. Som företag är inte dell riktakt direkt mot privatpersoner även om de har produkter i det segmentet. Har du som privatperson problem med en köpt produkt kommer du alltid få hjälp.

Betalar du dells priser för support så kan du Alltid se fram emot att få den typen av support. Däremot att ringa in och kräva rabatt för att du missar att beställa i tid verkar helt befängt? Vad tänker du ens, att du ska ringa in och de ska ge dig rabatt endå?

Permalänk
Medlem

@DellCare: Jag försöker ändra leveransen från vad jag antar är bud hem till att det skickas till mitt närmaste utlämningsställe för Schenker paket. Schenker hänvisar till Er och har lagt upp ett supportärende (968429966) men det kanske kan lösas snabbare härigenom?

Edit: fick svar om att "Det går inte att hitta någon tidigare information relaterad till din förfrågan just nu. Kontakta Dells tekniska support om du vill ha hjälp."
Vilket såklart inte är till någon hjälp.

Edit2: Fick plötsligt svar från kundtjänst att det löst detta åt mig. Mycket bra jobbat där Dell!

Permalänk
Skrivet av danneee:

@DellCare: Jag försöker ändra leveransen från vad jag antar är bud hem till att det skickas till mitt närmaste utlämningsställe för Schenker paket. Schenker hänvisar till Er och har lagt upp ett supportärende (968429966) men det kanske kan lösas snabbare härigenom?

Edit: fick svar om att "Det går inte att hitta någon tidigare information relaterad till din förfrågan just nu. Kontakta Dells tekniska support om du vill ha hjälp."
Vilket såklart inte är till någon hjälp.

Edit2: Fick plötsligt svar från kundtjänst att det löst detta åt mig. Mycket bra jobbat där Dell!

Tjena Danne,

Nu var jag lite sen på bollen - men härligt att det löste sig snabbt! Jag dubbelkollade ärendet och ser att Schenker har bekräftat leveransändringen.

Om du har dylika frågor igen så är det bara att hojta till så kan jag undersöka saken.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.