Permalänk

Garanti

Hej!
Har en fråga ang er garanti.
Vad ingår i 3års premium support? Om något skulle sluta fungera om 3 år står ni för hela kostnaden eller måste jag stå för kostnaden av delen som byts ut? Även batteriet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Tjena Danne,

Nu var jag lite sen på bollen - men härligt att det löste sig snabbt! Jag dubbelkollade ärendet och ser att Schenker har bekräftat leveransändringen.

Om du har dylika frågor igen så är det bara att hojta till så kan jag undersöka saken.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton Söderström
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Jag kan ju följa upp detta med att det inte löste sig överhuvudtaget. Har varit i kontakt med Er och Schenker flera gånger och alla lovar dyrt och heligt att nu är det löst. Men det är det inte, datorns leverans har fortfarande inte ändrats till att skickas till mitt ombud och Schenker skickar fortfarande sms med förfrågning om när jag kan tänkas vara hemma och ta emot paketet (men bara dagtid såklart när de flesta i klusive jag själv är på jobbet).

Och nej detta är inget mellan mig och Schenker eftersom dom vägrar göra några ändringar i leverans om inte avsändaren initierat detta.

Permalänk

@danneee: Fast det här gäller inte bara Schenker, så funkar det för alla transportbolag (läs NSAB). Bara fraktbetalaren som har rätt att göra ändringar. Varför det stället du beställt ifrån inte erbjuder kvällsleverans vid köp får du fråga dem xD. Man får vad man betalar för, Del-lete.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Avstängd

Hej!
Jag har en Dell xps 15 9560 med GTX 1050. Jag undrar om det är möjligt att koppla in en skärm med upplösningen 2560x1440 och köra i 144hz eller till och med 165 Hz?
Vilken anslutning är att föredra, HDMI eller usb-c med displayport adapter?
Går det att använda g-sync?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

@danneee: Fast det här gäller inte bara Schenker, så funkar det för alla transportbolag (läs NSAB). Bara fraktbetalaren som har rätt att göra ändringar. Varför det stället du beställt ifrån inte erbjuder kvällsleverans vid köp får du fråga dem xD. Man får vad man betalar för, Del-lete.

Ja nej och det kanske inte framgick så bra men Dell har varit väldigt tillmötesgående i detta. Schenker hade dabbat sig med att glömma klistra på lappen med nya leveransställe och sen blånekade att de skulle haft någon kontakt med Dell om att ändra adress (och sen ringa upp mig och be så hemskt mycket om ursäkt men ändå inte lösa det hela).

Aja har fått min XPS nu och är galet nöjd. Får bara vänja mig vid vikten efter att ha kört en Surface Pro 4 i ett år...

Permalänk
Medlem

@Dellcare varför är leveranstiden 5 veckor?

Först stod det leverans 27 Juli, nu 13 augusti........ Helt galet jävla långt tid. Behöver en laptop nu, inte i höst.

Permalänk
Medlem

@DellCare
Jag gillar verkligen Dell’s produkter (även om jag haft otur med måndagsexemplar) men kommer nog hålla mig borta från att beställa från Dell framöver pga ni använder Schenker för leverans. Ett paket har nu legat hos de i 10 dagar och de vet inte om det är försvunnet eller inte 🤔
Har andra Dell paket liggandes på terminalen hos de som de inte vet när de kan köra ut och jag får inte hämta de själv. Jag bor 500m från terminalen ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av istream:

@DellCare
Jag gillar verkligen Dell’s produkter (även om jag haft otur med måndagsexemplar) men kommer nog hålla mig borta från att beställa från Dell framöver pga ni använder Schenker för leverans. Ett paket har nu legat hos de i 10 dagar och de vet inte om det är försvunnet eller inte 🤔
Har andra Dell paket liggandes på terminalen hos de som de inte vet när de kan köra ut och jag får inte hämta de själv. Jag bor 500m från terminalen ☹️
Hej alla!

Jag ber om ursäkt för att mina svar har uteblivit den senaste månaden. I och med semestertider och höga volymer på andra avdelningar, så har jag inte haft tillfälle att besöka forumet.

För tillfället är jag stationerad på två andra avdelningar för att täcka upp folk som är sjuka eller på semester. Jag hanterar alltså inte Skandinavien just nu - men mina kollegor gör det på både Facebook och Twitter.

Jag ska göra mitt bästa för att titta in här lite då och då när jag hittar en tidslucka.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Istream!

Jag ber om ursäkt för det sena svaret. För tillfället kan jag inte vara så aktiv på forumet som jag hade önskat, då jag just nu arbetar med andra avdelningar. Förhoppningsvis är jag tillbaka till att supporta enbart Skandinavien snart. Då kan jag återgå till att besöka forumet minst en gång om dagen.

Till ditt problem så ber jag om ursäkt. Eftersom jag inte arbetat med svenska ärenden på ett par veckor så vet jag inte hur situationen ser ut på Schenker just nu.

10 dagar är på tok för länge.

Om det inte har löst sig ännu och du inte har kontakt med någon på Dell som jobbar med det. Så kan du skicka ditt ordernummer till mig i ett privat meddelande, så ska jag ta en titt när mitt skift är slut för dagen. Jag tittar in lite senare om du har hunnit svara.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Istream!

Jag ber om ursäkt för det sena svaret. För tillfället kan jag inte vara så aktiv på forumet som jag hade önskat, då jag just nu arbetar med andra avdelningar. Förhoppningsvis är jag tillbaka till att supporta enbart Skandinavien snart. Då kan jag återgå till att besöka forumet minst en gång om dagen.

Till ditt problem så ber jag om ursäkt. Eftersom jag inte arbetat med svenska ärenden på ett par veckor så vet jag inte hur situationen ser ut på Schenker just nu.

10 dagar är på tok för länge.

Om det inte har löst sig ännu och du inte har kontakt med någon på Dell som jobbar med det. Så kan du skicka ditt ordernummer till mig i ett privat meddelande, så ska jag ta en titt när mitt skift är slut för dagen. Jag tittar in lite senare om du har hunnit svara.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Mitt paket har varit hos Schenker i 13 dagar...

Permalänk
Medlem

Fått meddelande av Schenker nu att leverans tidigast kan göras imorgon 8:e Augusti.

Alltså bröt Dell sitt eget köpekontrakt de hänvisade mig till om att leverans ska ske inom 30 dagar

Och vill jag avbryta o få pengarna tillbaka så har jag pengarna på kontot om 1 månad (inget skämt, det tar 1 månad att få pengarna tillbaka).

Och när Dell bryter sin del av köpavtalet så vill de inte ge kompensation, riktigt schysst kundeservice

Så letar ni laptop, kolla hos någon annan tillverkare. Förslagsvis Asus UX580Ge för 20 000kr. Lite dyrare men då får man iaf levererans dagen efter...

Permalänk
Medlem

@DellCare
Jag brukar försöka undvika att klaga i trådar på levrantörer då jag tidigare har jobbat hos en leverantör så brukar jag kunna ha förståelse.
Men det Dell supporten sysslat med måste jag ändå skriva upp.

Som företagskund förväntar jag mig väldigt mycket mera.....

I somras inhandlade vi två större skärmar (70 tums), ej direkt från dell. Tyvärr så verkar en av dessa ha backlight problem. Inga konstigheter tyckte jag det är ett garanti ärende.
Så jag ringer till dell som ska sköta supporten på desssa skärmar.
Då dessa skärmar inte finns där jag finns så hade jag ingen servicetag och utan den kan dem inget göra, helt okay tycker jag fortfarande det är.

Jag ber personer som är närmare skärmen ta fram service tagen.
När jag har fått service tagen så ringer jag igen, Dell hävdar bestämt att det är fel servicetag.
Jag trodde blint på dem, antog att personen hade blandat ihop siffror eller likande.

När jag väl befinner mig på plats så tar jag fram servicetagen och tar en bild på den.
Det visade sig vara samma tag som jag angett första gången.
Ringer dell igen och efter mycket om och men hävdar dem att dem hittat produkten det är efter 30-40 minuters tjafs om att det inte är rätt tag trots att jag ser tagen.
Det visar sig att dem ska byta ut skärmen på måndagen.

Jag åker hem och kontaktar dem som är på denna plats igen på tisdag för att fråga hur det har gått.
Ingen återkoppling till kontakt personen har skett.
Jag tänker det sker säkert senare i veckan då naiv som jag är.
På fredagen kontaktar jag dell igen och samma visa börjar om,
Efter cirka 40 minuter så får jag veta att dem ska kontakta mig under eftermiddagen.
Under samtalet så hävdar den jag pratar med att personen jag pratatde med för en vecka sen ljög för mig och inte alls hade hitta produkten.
Personen referade till produkten som en dator trots att jag flera gånger sa att det inte vara en dator och rättade personen.

Idag är det måndag fortafarnde inte hört något.

Är det mitt fel att Dell inte hittar servicetagen?
Hur mycket ska jag som kund behöva jobba?
Vad krävs för att få hjälp?

Jag är väldigt missnöjd.

Permalänk

@boyen89:

Hej!

Jag beklagar att det har blivit så struligt med skärmen, det ska givetvis inte gå till så som du beskriver - vilket vi är hemskt ledsna för.

Nu vet jag inte vilken avdelning du varit i kontakt med, men det låter som att du har varit i kontakt med någon som är ny. Det ursäktar givetvis ingenting, men kan vara en förklaring till varför det blivit så här.

Jag jobbade tidigare på kundtjänst, vilka jag misstänker att du var i kontakt med nu. Ett sånt här fall är relativt standard och Dell har en specifik process som vi följer, som ska resultera i minimal ansträngning för kunden. Vanligtvis räcker ett samtal, för att sedan få uppdateringar av någon på Dell om hur det går i ärendet. Kunden ska aldrig behöva "jaga" eller få fel information, även om det tyvärr händer ibland.

Utan insyn i ärendet, så låter det som att du hamnar hos någon ny som fick panik. Vilket är djupt beklagligt och jag hoppas att det inte slukat upp för mycket tid och energi hos dig/er.

Du får gärna skicka över ditt ärendenummer/service tag i ett privat meddelande till mig - om du vill att jag ska undersöka saken närmre. Förhoppningsvis har någon hört av sig till dig under dagen, men jag kan ändå gå in och dubbelkolla så att allt är ok.

Fortsatt trevlig tisdag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Anton
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare

Vad tar ni för avgift vid retur av bildskärmar? Besöker man er hemsida och klickar sig fram till avdelningen för returer står det att 'eventuell returkostnad kan komma att dras av från beloppet som återbetalas'. Det står även 'för mer information, klicka här' men det går naturligtvis inte att klicka då det inte finns någon länk inlagd...

Jag antar att man i enlighet med distansavtalslagen har rätt att undersöka produkten i den mån som krävs (läs: öppna förpackningen och testa monitorn) men det går inte att hitta någon information om eventuell returfrakt, administrationsavgift osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

@DellCare

Vad tar ni för avgift vid retur av bildskärmar? Besöker man er hemsida och klickar sig fram till avdelningen för returer står det att 'eventuell returkostnad kan komma att dras av från beloppet som återbetalas'. Det står även 'för mer information, klicka här' men det går naturligtvis inte att klicka då det inte finns någon länk inlagd...

Jag antar att man i enlighet med distansavtalslagen har rätt att undersöka produkten i den mån som krävs (läs: öppna förpackningen och testa monitorn) men det går inte att hitta någon information om eventuell returfrakt, administrationsavgift osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Ågren,

Tack för en bra och viktig fråga!

Om du använder dig av ångerrätten så tillkommer ingen avgift.

När ångerrätten nyttjas, så bokar vi ett fraktbolag för upphämtning av maskinen. När maskinen har registrerats som upphämtad, så återbetalas det fulla beloppet till ditt konto.

Jag vet att sidan är lite svårnavigerad när det gäller sådana här saker, men förhoppningsvis svarade det på din fråga. Om du beställer en maskin och skulle behöva support så är det bara att hojta till på mig här på forumet, Facebook eller Twitter.

Fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Anton
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Har lagt en beställning och försöker spåra mina paket. Ett är skickat med fraktfirma SKRE och ett med DNZA. SKRE hittar jag hos Schenker, men vilket företag är DNZA?

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

@DellCare När/om kommer XPS 13 9300 släppas i Alpine White i Sverige och i vilka konfigurationer?

Permalänk
SweClockers

Eftersom Dell inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015