Permalänk

Kylare till Intel Core i5 3570K 1155

Hej!

Jag har nyligen köpt en ny dator och har märkt att stock kylaren från intel inte riktigt räcker till...

Så vad jag vill ha nu är en tyst kylare med bra temperaturer, jag vill helst ha en vattenbaserad kylare men kan tänka mig en luftkylare förutsatt att någon kan göra ett argument för varför det är bättre.

Permalänk
Medlem

samma som jag har freezer 13 pro den är då bra tyst och justerar man en egen fläktkurva så den går på typ 20% i 40 grader så kommer den nästan aldrig vara hörbar ^^ hör dock när det börjar blåsa ordentligt från den men det är det enda man hör när den varvar på över 1200 rpm ^^
och har du ett brett chassie så kanske du kan installera en annan fläkt på den kanske göra så en 180 mm fläkt hänger ner ifrån taket och blåser igenom hela burken (sätter den framför hårddiskarna när man fixat kabeldragning)
har ca 300W i kylkapacitet men idle kommer alltid ligga där den ligger oavsett vilken kylning du har så förvänta dig inga mirakel i hur låg temperatur det blir där utan den största skillnaden blir i load men det är en stor kylare så ha ett brett chassie mitt är 26.7 cm så jag kan precis få på chassiesidan med en centimeter tillgodo innan den sticker utanför chassiet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb