Hör vad min kompis lyssnar på i Skype när han har hörlurar på.

Permalänk

Hör vad min kompis lyssnar på i Skype när han har hörlurar på.

Som sagt, jag hör tydligt vad min kompis lyssnar på i sina hörlurar genom Skype, och nej han har inte hög volym. Såhär ska det ju inte vara? Vet någon hur man kan fixa det här? Jag har aldrig varit med om något liknande. Nej, han hör inte vad jag lyssnar på genom mitt headset. Vi har båda SteelSeries Siberia.
Uppskattar svar, om tråden är felplacerad ber jag Mod flytta. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Som sagt, jag hör tydligt vad min kompis lyssnar på i sina hörlurar genom Skype, och nej han har inte hög volym. Såhär ska det ju inte vara? Vet någon hur man kan fixa det här? Jag har aldrig varit med om något liknande. Nej, han hör inte vad jag lyssnar på genom mitt headset. Vi har båda SteelSeries Siberia.
Uppskattar svar, om tråden är felplacerad ber jag Mod flytta. Tack på förhand!

Har haft liknande problem, men jag löste den genom att vi båda kollade Skype-inställningarna och kontakterna. Vet inte mycket mer man kan göra.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

låter det exakt lika mycket hur långt ifrån han än har micken ifrån lurarna? ( vet att micen sitter på ena kåpan, men lite spelrum finns det )

i så fall är det antagligen så att skype/windows är inställt på att återuppspela datorns ljud.

det brukar heta något i stilen med "aux" eller "what you hear".

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

låter det exakt lika mycket hur långt ifrån han än har micken ifrån lurarna? ( vet att micen sitter på ena kåpan, men lite spelrum finns det )

i så fall är det antagligen så att skype/windows är inställt på att återuppspela datorns ljud.

det brukar heta något i stilen med "aux" eller "what you hear".

Han använder en extern mic, inte micen på headsetet, samma för mig.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Han använder en extern mic, inte micen på headsetet, samma för mig.

Samma sak gäller för externa micar, troligen är det inställt att "windows ljud" ska spelas upp, dvs vad han hör i lurarna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Han använder en extern mic, inte micen på headsetet, samma för mig.

det gör ju saken bara enklare att testa.

be honom hålla micen nära headsetet, och sedan ställa det på andra sidan rummet.
låter musik/andra ljud fortfarande lika högt så är det som sagt inte micen som fångar upp ljudet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Vad för ljudkrets har du? nämn gärna alla siffror.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Som sagt, jag hör tydligt vad min kompis lyssnar på i sina hörlurar genom Skype, och nej han har inte hög volym. Såhär ska det ju inte vara? Vet någon hur man kan fixa det här? Jag har aldrig varit med om något liknande. Nej, han hör inte vad jag lyssnar på genom mitt headset. Vi har båda SteelSeries Siberia.
Uppskattar svar, om tråden är felplacerad ber jag Mod flytta. Tack på förhand!

Om det inte löser sig genom att välja bort "what-you-hear" (i inspelningsenheter typ men verkar borttagen från win7?) så misstänker jag att din kompis bara behöver byta kontakt till baksidan av datorn (dvs direkt in i moderkoret).

Jag upplevde precis samma problem med mitt integrerade ljud (realtek) då jag kopplade in min mic i kontakten på fronten. Det var först när jag kopplade in det på baksidan som windows slutade ta upp allt ljud trots att jag "mappade" uttaget till "mik in", både på fram och bakkontakten.

Man kan ju tycka att det inte ska spela någon roll eftersom mjukvaran borde styra dem till att fungera likadant men för mig gick det inte att lösa på något annat sätt.

Permalänk

Realtek har en fix som heter "Disable acoustic echo" eller liknande som löser detta genom deras drivrutiner.

Annars kan Stereo-mix blivit standardenhet, dock rätt sällan det händer.

Visa signatur

...

Permalänk

Det är knappast ett akustiskt eko. Jag hör på en Skype-podcast rätt ofta och där hörs det relativt tydligt vad en av dem hör på genom Skype. Den som ljudet kommer ifrån har dock en M-Audio Producer, som är en dyr och "fancy" mikrofon som är skilt från ett headset. Jag vet inte, tror det är någon inställning. Har haft problemet själv med en kompis, men jag kom att tänka på podcast-exemplet, eftersom det är så extremt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Skrivet av jika:

Om det inte löser sig genom att välja bort "what-you-hear" (i inspelningsenheter typ men verkar borttagen från win7?) så misstänker jag att din kompis bara behöver byta kontakt till baksidan av datorn (dvs direkt in i moderkoret).

Jag upplevde precis samma problem med mitt integrerade ljud (realtek) då jag kopplade in min mic i kontakten på fronten. Det var först när jag kopplade in det på baksidan som windows slutade ta upp allt ljud trots att jag "mappade" uttaget till "mik in", både på fram och bakkontakten.

Man kan ju tycka att det inte ska spela någon roll eftersom mjukvaran borde styra dem till att fungera likadant men för mig gick det inte att lösa på något annat sätt.

Testade detta, och det funkade, min kompis hade då kontakten till micen satt där framme, nu sitter den där bak och problemet är fixat, tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jika:

Om det inte löser sig genom att välja bort "what-you-hear" (i inspelningsenheter typ men verkar borttagen från win7?) så misstänker jag att din kompis bara behöver byta kontakt till baksidan av datorn (dvs direkt in i moderkoret).

Jag upplevde precis samma problem med mitt integrerade ljud (realtek) då jag kopplade in min mic i kontakten på fronten. Det var först när jag kopplade in det på baksidan som windows slutade ta upp allt ljud trots att jag "mappade" uttaget till "mik in", både på fram och bakkontakten.

Man kan ju tycka att det inte ska spela någon roll eftersom mjukvaran borde styra dem till att fungera likadant men för mig gick det inte att lösa på något annat sätt.

vart hittar jag denna inställningen?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz