Permalänk
Medlem

USB Portar på moderkortet trasiga?

Hej Sweclockers!

För några dagar sen började mitt headset bli knasigt, jag hörde knastrande ljud och i skype lät jag ro botlikt enligh mina kompisar, själv trodde jag då att headsettet var kört och att det var dags att skaffa nytt. Men nu när jag har startat min dator dom senaste två dagarna så hittar inte datorn tangentbordet heller, så jag måste dra ut och in usb kabeln för att det ska funka.
Så idag bestämde jag mmig för att prova headsettet i en annan dator, och där funkade det felfritt.

Nu är min fråga hur ska jag fixa detta, finns det något sätt jag kan göra det på, eller måste jag köpa ett helt nytt moderkort :/?

Moderkort: MSI P55A-Fuzion
Headset: G35

Permalänk
Medlem

Robotrösten i Skype beror oftast inte på mikrofonen, utan på Skype. Prova att spela in dig själv med ljudinspelaren(Windows har en inbyggd).

Koppla in tangentbordet i en annan USB-port så löser det sig antagligen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Joo det är sant att alla får robotrösten då och då, men glömde skriva det lite tydligare. När det börjar knastra i muffarna så får jag robotrösten, och även när jag lyssnar på youtube eller liknande så hör jag bara i ett öra om jag inte sätter på surround

Permalänk
Medlem

Körde windows egenbyggde inspelingsprogram och samma problem där, får robotrösten och lite knaster i muffarna. Orkar verkligen inte dra ut moba och göra ett garantiärende :s, är det någon annan som har en idé om hur jag kan fixa detta? (om det går)

Vill inte ignorera det här problemet, om jag ignorerar det så kommer det säkert bli värre sen.