Permalänk
Medlem

Silverstone KL04, tävlingsvinst

Vann nyligen i en tävling här på sweclockers, och nu har vinsten kommit. Ett miditower, närmare bestämt silverstone Kublai series KL04. Här följer några bilder på chassit samt mina åsikter om det.

Över lag är det ett riktigt trevligt chassi. Det har gott om hårddiskplatser, kabeldragningsmöjligheten är riktigt bra, verktygslösa 5,25" platser, i toppen finns uttag för ljud in och ut samt USB 3.0. Dessutom medföljde 3 st 120 mm fläktar (weii ).

Vid upppackningen var min första tanke: oj, vilket extremt välbyggt chassi! (dock kan tilläggas att jag aldrig har varit i kontakt med något chassi av prisklassen > ~ 300kr...) Allt svartlackat, löstagbara dammfilter vid alla luftintag, tumskruv för sidoplåten, osv.
Men, när jag kom hem och granskade allt lite närmare hittade jag några saker som verkade mindre bra... Fläktarna till exempel. De var fastskruvade med rejäl skruv direkt i plåten och satt stenhårt, ingen dämpning där inte. Har inte testat dem igång i chassit men om de inte är alldeles extremt tysta borde chassit ta upp vibrationer alldeles väldigt. Sedan var hållaren för fläktfiltret i botten lite konstig. Det är samma hållare som för det under nätagget, men "vingarna" som ska hålla i filtret är aningens för grunda (ni förstår nog bättre på bilden), vilket medför att det är svårt att få i och ur filtret. Det repar även plasten. Hur det har blivit så har jag ingen aning om, det jag kan tänka mig är att de är dåligt konstruerade eller har fått sig ett slag någon gång (hur de nu skulle ha kunnat det...).

Silverstone KL04, tävlingsvinst

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Mycket fint chassi

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få se ett fint bygge i detta chassi nu så man får se hur de blir och sen höra dina åsikter som kylnings förmåga och ljudnivå.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hoppas på att få se ett fint bygge i detta chassi nu så man får se hur de blir och sen höra dina åsikter som kylnings förmåga och ljudnivå.

Då hoppas du nog tyvärr på för mycket. :/ tycker inte riktigt att min budget är stor nog för en stationer dator, laptopen duger fortfarande till det jag gör.
Dock kanske min farbror ville köpa/använda det till sitt bygge. Eller så skulle jag ju kunna slänga i några gamla delar från en dator som inte används om ni skulle vilja det. ( med typ 400 mhz processor och 30 mm fläkt, så jag kommer nog inte kunna uttala mig om kylning. )

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Då hoppas du nog tyvärr på för mycket. :/ tycker inte riktigt att min budget är stor nog för en stationer dator, laptopen duger fortfarande till det jag gör.
Dock kanske min farbror ville köpa/använda det till sitt bygge. Eller så skulle jag ju kunna slänga i några gamla delar från en dator som inte används om ni skulle vilja det. ( med typ 400 mhz processor och 30 mm fläkt, så jag kommer nog inte kunna uttala mig om kylning. )

Synd att du bor så långt bort. Hade lätt gett dig en peng för chassit redan i kväll annars.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Synd att du bor så långt bort. Hade lätt gett dig en peng för chassit redan i kväll annars.

Jo, på det avståndet skulle nog frakten äta upp vad det skulle kosta att köpa ett nytt. :/

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.