Minneproblem - Förslag på hårddisk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Minneproblem - Förslag på hårddisk?

Tja!

Har börjat få stora arbetsminne fel då och då både att det blir jättemycket virtuellt minne och fysiskt minne. Har 8 GB Ram egentligen men kan bara använda 3 i och med att jag har 32 bitversion av windows. I och med att jag inte har tillräckligt minne så skapas ju virtuellt minne från hårddisken om jag inte har fel. Hårddisken jag har är från min gamla dator som i stort sätt bara var att slänga förutom hårddisken, den är alltså väldigt gammal. Vad tycker ni jag ska göra? Köpa en ny hårddisk samt 64 bitversion?

Här är andra komponenter:

Gigabyte GA-Z68AP-D3
XFX PCIe HD6870 900M 1GB DDR5
Nättaggregat på 650w

Någon annan komponent som behövs för att välja ut hårddisk?

Tack på förhand, suger verkligen på det här med datorer (trots att jag byggt min själv!)

Något som kan tilläggas är att jag nyss kollade loggboken och där hade jag 736 händelser därav flera fall av händelsen (event) 500, 501 och även en del 300, 303, 351, 200, 100, 103 händelser.

Hjälp!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Jaha du skriver det själv, köp ett 64-bitars OS. Har du pengar kan det vara läge att köpa en SSD.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Jalle64:

Jaha du skriver det själv, köp ett 64-bitars OS. Har du pengar kan det vara läge att köpa en SSD.

Tycker du att jag ska behålla hårddisken jag har och installera spel och OS på SSD:n?

Här är min hårddisk; http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168221481...

den är väldigt gammal!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Windows 7 64bit plus en SSD låter som absolut bästa lösningen.

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Juggernawt:

Windows 7 64bit plus en SSD låter som absolut bästa lösningen.

Tack!