Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Corsair hydro H60, Problem!

Tjena Sweclockers! Nu är det så att jag stött på ett problem med datorn. Jag kopplade precis in ett nytt Corsair H60.
Det var inga problem som helst att koppla in det osv, Men när allt var inkopplat startade datorn men det blev "No Signal" på skärmen och jag kan inte använda reboot knapp eller stänga av datorn med knappen där fram utan jag måste stänga av datorn på nätagget eller dra ur kabeln för den ska gå av.
Tack på förhand mvh zNuzk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Hm... Är tvungen att ge dig de drygaste svaret man man få på detta forum skulle vara bra med lite spec

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grönahög
Registrerad
Nov 2008

Låter väl ändå inte som det är H60 som är problemet i detta fallet!

Ta du och felsök lite kablar etc så du inte har råkat komma åt nått när du pillade i burken!

Fractal Design Define XL | Cougar 700W | Asrock Z77 Extreme4 | Intel i5 3570K | Antec 620 | 8Gb Gskill 1866Mhz | Asus HD7950 DirectCU2 TOP V2 (1100Mhz/6400Mhz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tingkan:

Låter väl ändå inte som det är H60 som är problemet i detta fallet!

Ne... tror inte heller det, men med lite specs så kan vi nog lista ut problemet

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Hm... Är tvungen att ge dig de drygaste svaret man man få på detta forum skulle vara bra med lite spec

Processor: AMD Phenom II X4 Black Edition 3,4gz
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD 6850 1GB OC
Nätaggregat: AXP 500 Watt
Hårddisk: Seagate baracuda 500GB
Ram minne: G Skill RIP Jaws 2x2GB
Moderkort: Gigabyte GA-770TA-UD3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Hade du esd band på dig?

CM Storm Sniper BE|i7-3820@4.5GHz 1.3V|Zotac Gtx 680 2GB|Asus P9X79 Pro|16GB 2000MHz Crucial|A-Data s510 SSD 120GB|WD 1TB|Corsair H70|Silverstone Strider 750W 80+ Gold| BenQ XL2420T|Qpad QH-90|Windows 8.1|Xbox One|Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hade du esd band på dig?

Nej :S

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Kolla som sagt alla kablar och hittar du inget uppenbart där så kola allt som sitter i socklar, o duger inte det så ta isär och bygg om datorn, sedan om inte det hjälper så kan du börja fundera på att något gått sönder.
Hur gjorde du när du bytte kylare, vad tog du isär ? var moderkortet i lådan eller löst ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av mrqaffe:

Kolla som sagt alla kablar och hittar du inget uppenbart där så kola allt som sitter i socklar, o duger inte det så ta isär och bygg om datorn, sedan om inte det hjälper så kan du börja fundera på att något gått sönder.
Hur gjorde du när du bytte kylare, vad tog du isär ? var moderkortet i lådan eller löst ?

När jag satt i kylarn så var moderkortet kvar i lådan. Det ändå jag tog ut var ram minnena som satt lite ivägen + att jag tog loss båda sidorna på chassit. Resten har jag faktist inte rört i datorn. Möjligtvis att jag tog ut någon sladd till en fläkt men dem kopplades in direkt efter. Dessutom tog jag då givetvis ut tidigare kylare men de var bara 2 spärrar sen var den borta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hade du esd band på dig?

Skrivet av znuzk:

Som TheCoLdSniPer sa, de väl inge smart o tafsa på moderkortet utan ESD band
Checka alla kablar o så, men kan redan förvarna dig att du kan ha pajat datorn utan de där bandet:/

Hoppas du fixar de Lycka till

|CPU: I7 3770K | MB: MSI Mpower z77|RAM: Corsair 16GB VengeanceLP |GPU:GTX 780 Lightning |PSU: Corsair AX860i | Kylare: Noctua D14 |Burk: Fractal Design Define R4|SSD: Samsung SSD 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av znuzk:

När jag satt i kylarn så var moderkortet kvar i lådan. Det ändå jag tog ut var ram minnena som satt lite ivägen + att jag tog loss båda sidorna på chassit. Resten har jag faktist inte rört i datorn. Möjligtvis att jag tog ut någon sladd till en fläkt men dem kopplades in direkt efter.

Börja felsök minnena, kolla så att dom verkligen sitter i ordentligt.

Tjoho, jag har lärt mig ett nytt ord, ojailbreakead, måste ha något med något att göra :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Kolla då så ramminnena sitter i ordetligt.
De kan ju sitta och glappa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011

koppla ur och in skärmkabeln några gånger från grafikkortet, kan spöka på alla konstiga sätt