Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

kylpaste

hur ska man "bevara" kylpaste är det bättre att ha det i ett kylskåp eller kan det ligga framme ??
Tack på förhan Mvh Albin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Jag har min i kylskåpet.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

Tror inte det spelar någon större roll. Kylpastan i sig är ju gjord för att klara både låga och höga temperaturer när den är applicerad. Den jag sitter och kollar på nu har en temperature range från -50 till 130 grader celcius.

Sen är det kanske inte bästa iden att förvara kylpasta i ett kylskåp tillsammans med matvaror. Då den är ganska giftig känns det lite osäkert. Kanske bara är jag som tycker det dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

min ligger i någon låda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2011

Min har legat på mitt skrivbord i typ ett halvår, använde det igen för någon dag sen märkte att det var typ lite segare eller stelare än vanligt, så tog och tryckte ut en klick som jag tog bort sen använde jag det som legat längre in i tuben, funkar fortfarande skitbra så tror inte det spelar någon roll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Har min i en låda på skrivbordet.
Ser ut att funka som den ska utan att vara i ett kylskåp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Krisse:

Tror inte det spelar någon större roll. Kylpastan i sig är ju gjord för att klara både låga och höga temperaturer när den är applicerad. Den jag sitter och kollar på nu har en temperature range från -50 till 130 grader celcius.

Sen är det kanske inte bästa iden att förvara kylpasta i ett kylskåp tillsammans med matvaror. Då den är ganska giftig känns det lite osäkert. Kanske bara är jag som tycker det dock

haha förgifta hela familjen