Permalänk

Hur måste man koppla in Corsairs H80 ?

Har lite funderingar kring H80in och hur den ska kopplas in med pump etc ?
Min H60 har en 3-pins kontakt för pump sen fläktarna har en egen 3 eller 4-åins kontakt.
Har sett en video kring H80in och där kopplar snubben in en molex i H80in.
Kan man komma runt det på nåt sätt och hur kan man installera den ?

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag kopplade in min H80 på detta sätt, man koppar båda fläktararnas 3pinns (eller 4pin, minns inte..) in i sidan på pumpen det sitter någonstans på ovansidan, om slangarna sitter på höger sida och sedan så kopplad du in molexkontakten som sitter i pumpen med nätaggets molexhane.

Permalänk

Okej men hur ska man få en schysst kabeldragning då när molex kontakten ligger inne i chassit ?
Den 4-pins kontakt som sitter i pumpen vad är den till för då ?
Eller är det bara en molex och inget mer ?

Permalänk
Medlem

kablarna för fläktarna har jag lyckats lirka in i hörner på chassit men kan inget göra åt molexkontakten.. den svävar i mitten av chassit..

Permalänk
Skrivet av hede:

kablarna för fläktarna har jag lyckats lirka in i hörner på chassit men kan inget göra åt molexkontakten.. den svävar i mitten av chassit..

Jo det var de jag misstänkte, det blir ju as fult ju.
Undra fall man kan lirka den på baksidan, eller hur lång 'r sladdden på H80in ?

Permalänk
Medlem

det går nog att lirka den om du krigar lite, skulle gissa på ca 20-25 cm. finns kanske addaprar som du kan förlänga med.

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande är intresserad av hur du ska lösa det så kan du ta och kolla in mitt bygge:) hade nämligen samma funderingar som dig när det gällde h80, men jag tycker att jag lyckades gömma/dra det ganska bra i alla fall:)

http://www.sweclockers.com/galleri/9836-datorn-v1

(fjärde bilden syns molexkontakten på högra sidan utav cpun)

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]