Gigabyte GTX 670oc windforce 3X power% låg

Permalänk

[QUOTE="Cryptodamus;12544681"]Jag hade en Asus gtx 670 dc2 top också. Den gick upp i 1254 out of the box. Hann aldrig ens clocka den, gick sönder efter 3 veckor. Fläktarna gick i 100% och fick ingen bild från den. Bättre lycka med dit kort hoppas jag.

Hade du egen fläktkurva då eller ställde du den på 100%. Min ligger på ca 78% under belastning.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Kan höja min volt till full med, men den går ner automatiskt sen

Kör du Precision-X?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Kör du Precision-X?

Yep :/

Följde denna guide (riktigt bra) http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Vad menar du med att "den går ned sen"? Om du kör kortet under belastning och har graferna uppe, skiftar då spänningen ned från 1.175?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

[quote="Gunner357;12544822"]

Skrivet av Cryptodamus:

Jag hade en Asus gtx 670 dc2 top också. Den gick upp i 1254 out of the box. Hann aldrig ens clocka den, gick sönder efter 3 veckor. Fläktarna gick i 100% och fick ingen bild från den. Bättre lycka med dit kort hoppas jag.

Hade du egen fläktkurva då eller ställde du den på 100%. Min ligger på ca 78% under belastning.

Hade standard. Hade inte rört någonting. Moderkortet fick alltså ingen kontakt med kortet. Provade med annat kort då funkade allt som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av daolo:

Vad menar du med att "den går ned sen"? Om du kör kortet under belastning och har graferna uppe, skiftar då spänningen ned från 1.175?

Nevermind, jag som är dum i skallen. Klart den inte går ner när man har den under belastning Men annars går den ner. nvm..

Permalänk
Medlem

Hallåj,
Postar i en gammal tråd med har suttit och testat mitt kort i några dagar nu.
Har trixar med sänka, höja, leta efter artefakter osv.. Detta är mitt max resultat:
Max klock på gigabite windforce 3x OC för mig som är stabil verkar vara 110 + på Core, 300 + på minne (+11% Power Target). Värmeutveckling, verkar öka med +2 grader mot fabrik. Sweklockers fick max värme 64 grader, förmodligen under 3dmark eller Heaven. Där resulterade mitt kort på max 65 grader. Stressar jag kortet 99% (Furmark 1920x1200) hög rendering i mer än 5 minuter hoppar det upp i max 70 grader (67-68 från frabrik). I mitt fall tycker jag detta kort bör klara 70 grader och möjligtvis lite där till. Idle ligger tempen på mellan 31 - 33 grader. Någon som har lirat med dessa inställningar som jag har?! Skickar upp en screen från GPU-Z över mina inställningar

Edit:
Har testat lite mer: får av fps i AVP maxxat 64 FPS.
Heaven är tyngre så klart men temperaturerna verkar max komma upp i +61 - +62 grader. Boosten på 1279.1 stadigt.
Har inte sett några artefakter ännu, svårt att upptäcka. Vad tror ni?`:)