Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Kylning i nytt chassie

Tjo, har nu ett CoolerMaster 922 HAF chassi. undrar som så, jag har en stor fläkt som blåser in fram, en stor som blåser ut top och en 140 tror jag där bak som blåser ut.
Tänkte installera en 120mm fläkt i golvet på chassiet. Är det bra? så den blåser uppåt. Sen tänkte jag sätta en på sidan som blåser in också. undrar om dom fläktarna i bot och på sidan ska blåsa ut eller in? Förklara gärna varför ni tycker det också. Båda fläktarna jag ska installera är 120mm. Den ena som ska sitta på botten flyttar dock mera luft.

länk på chassiet: http://www.inet.se/produkt/6900652/cooler-master-haf-922-svar...

// krown

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2011

Jag skulle inte installera extra fläktar om jag inte behöver. Men om du känner att det blir för varmt i lådan, så varför inte.

[Datorlåda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [Moderkort: Asus Z170-Pro] [Processor: i7 6700k 4.6 GHz @ 1.31v] [CPU-kylning: NZXT Kraken X61] [Minne: 16 GB 2400 MHz CL14 DDR4] [Grafikkort: Asus GTX 970 Strix DCII @ 1393 MHz/7860 MHz] [Lagring: Intel 180 GB SSD, Corsair 128 GB SSD, Western Digital Black 640 GB HDD] [Bildskärm: Philips BDM 4350UC] [Ljudkort: Soundblaster ZxR] [Högtalare: Edifier S530D] [Hörlurar: BeyerDynamic DT880]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av mibsweden:

Jag skulle inte installera extra fläktar om jag inte behöver. Men om du känner att det blir för varmt i lådan, så varför inte.

det är bara min AMD athlon2 processor som blir 60-65c i idle.. vilket inte är så bra, inte överclockad och standard kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronoberg
Registrerad
Mar 2011

Vad har du för kylare på cpun?

Case: Phanteks Enthoo Evolv Mobo: Asus Rampage IV GENE CPU: 3930K Cooler: Custom vatten 2x240 GFX: EVGA 780Ti RAM: 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SSD: Samsung 850PRO 1TB, OCZ Agility 3 120GB PSU: Seasonic Platinum-1000W Gratis frakt inet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Lergöken:

Vad har du för kylare på cpun?

AMDs orginal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
arvika
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av krown:

det är bara min AMD athlon2 processor som blir 60-65c i idle..

Det känns som att något gick snett när du monterade cpu-kylaren då jag aldrig har haft de temperaturerna i idle. :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av savvexavier:

Det känns som att något gick snett när du monterade cpu-kylaren då jag aldrig har haft de temperaturerna i idle. :S

hur skulle det gå till då? den sitter på ordentligt, vet inte om det står fel i programmet jag kollar i. men i bios så står det 50c, vet inte om det är load eller idle i bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Apr 2011

Dock har du redan grymt luftflöde med Hafet, Då om du vill ha bätre kylning på cpun är zalman CNPS familjen är grym på de till amd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av AndyB91:

Dock har du redan grymt luftflöde med Hafet, Då om du vill ha bätre kylning på cpun är zalman CNPS familjen är grym på de till amd.

är så osäker på med cpu kylning alltså, är rädd för att ha på för mycket kylpasta, eller för lite, eller skada processorn/moderkortet då det har hänt förut. Har jag sönder denna datorn så har jag inte en dator på väldigt länge, och är beroende av min dator till skolarbete, gaming osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

edit: http://fiskbugg.nu/download?file=aa.png

där är mina temps..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

tycker att några temps år på tog för höga! kan någon sätta finger på vad som är felet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Mar 2010

Byt Cpu:kylare. Var försiktig, följ instruktionerna noga, så kommer inget att pajja.

|Fractal Design XL(modifierat)|GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 4x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,7GHz)|Corsair TX850W|Western Digital 500GBx3 + ADATA SSD PREMIER 256GB|Antec Kuhler 620 PnP GT1850| 2st Silverstone AP-141 + 1st Phobya 180mm + 1st Silverstone AP-181 (NZXT MESH FANCONTROLLER)|