Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Tänkte göra ett eget spel!

Edit: 12-11-24!

Så! nu har system kraven kommit!

• Operating System: Windows XP SP3, Windows Vista SP1, Windows 7 (Ej stöd för Windows 8, bör funka)
• CPU: Intel Core 2 Duo 2GHz, AMD Athlon 64 X2 2GHz eller bättre!
• Memory: 2 GB rekommenderat
• Video Card: nVidia GTS 250 512MB RAM, ATI 3870HD 512MB RAM eller bättre (SM 3.0 minimum)

Spelet är påbörjat en andra gång i CryEngine!

Ny idéer som skall jobbas på!

* Magasin: magasin kommer bestå av magasin ist för separata kulor. Finns tankar på två tomma magasin och man sedan får hitta kulor och "prega" ner
* Fler vapen: AK-47(behöver nog ingen info), MS-3319 (*1), Minov SS-4(*2), Kalev SH-1(*3)
* Equipment: HE-03(standard granat), EMF(*4), ICS(nej inte Icecream sandwich, Se (*5))

Och mer kommer komma! Funderingar till Cry engine 3 finns även! Verkar som en potent spelmotor!

*1: Typ: Shotgun | Ammo: 4 | Typ av ammo: Beror på vad man hittar/köper.
*2: Typ: SMG | Ammo: 30 | Typ av ammo: Beror på vad man hittar/köper.
*3: Typ: Sniper | Ammo: 5 | Typ av ammo: Beror på vad man hittar/köper.
*4: Typ: Electro magnetic field, stänger av Elektronisk utrustning runt dig(verkar ej på friendly)
*5: Inv Cloak Stystem, Gör dig osynlig i en liten stund!

FPS/shooter

Utspelar sig i framtiden.

Spelet skall vara baserat vid en Commander i vart lag(kommer finnas 3 fraktioner) De tre faktionerna kommer vara Seiph, Narxan, Nikonshu.

Seiph:

En fraktion vars Vision är att få Fanex fri från krig och förlita sig på bra kraft, dvs Sol, vind, vatten och elementet Linox för sin kraft.

Narxan:

Den fraktionen som vill Ta den "enkla" vägen för att få så hög bekvämlighet. Det var Narxan som tidigare regrade tills en grupp nu kallad Seiph tog över större delen av Narxans teritorium
för att Narxan höll på att förinta Fanex.

Nikonshu:

En relativt liten och okänd fraktion. Finns inte mycket information mer än att dom har teknologi och soldater som totalt piskar allt vad Seiph och Narxan kan komma med.

Story:

År 1956. Fanex låg i ruiner. Narxan som då var fem adels män, beslutade att ta makten från Exanoin. Narxan lyckades och byggde upp fanex efter deras vision av "paradiset"
I andra sidan världen fanns där ön Nikonshu vars teknologi inte hade beskådats av varken Exanoin eller Narxan. Narxa n som var Scrap built och allt drevs av kol och ånga vid den tiden
hade inte en chans mot Nikonshu. Det man visste om Nikonshu var att Det var ett ställe bra skrämmande där det fanns elektronik överallt höga byggnader av Skinande metall och glas.

År 1997 Bildades ett parti som sade att Narxan gjorde fel och hade en kampanj som fick många att vakna upp. Det som en gång beskrev som "Paradiset" var ett hjärntvättat helvete.
Folk började gå i mot Narxan och det blev uppror. Många övergick till Seiph.

Året är nu 2024 och Nikonshu anser att deras "Levnads sätt" är det rätta. Narxan försöker att återfå den makt dom en gång haft för att återuppta Projekt "Paradiset" och Seiph försöker att störta Narxan.

Info:

Seiph: består av 30% av Fanex befolkning, Teknologin är rätt avancerad. Dock har inte mycket energi lagt på vapen och destruktion utan på Energi och effektivisering av tillvärkning.
Narxan: Består av 55% av Fanex befolkning, Kol och ånga är det som gäller. Fosila bärnslen anävnds till deras enorma Slagskepp och deras vapen fabriker. Standard vapen: NC107, sekundär NC07.
Nikonshu: Består av 15% av Fanex befolkning, Har en teknolgi som är på en väldigt hög nivå. mestadels all Seiphs teknologi är delvis lånad/hyrd av Nikonshu. Fokus ligger på att få Narxan på knä.

NC107: Automat karbin i modulär design som byggs i Narxands fabriker, enkel design och påminner mycket om AK47
NC07: Pistol, samma koncept, tålig, massproducerad, billig och anävnder samma ammunition som NC107
Sn 21: SMG som används av Nikonshu, Deras primära vapen. Anänvder Natum Ammunition. Detta är det kraftigaste vapnet, även det dyraste att tillverka.
SNS r2: Seiph's primär vapen, Anävnder ammunition av Seiphs standard. Bra allround vapen med en inte allt för hög spread och bra kraft.

Just nu är detta vad jag har. Vad tycks? Är det något jag bör fortsätta på eller bara lägga det i min mapp med misslyckanden...

Mvh

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Låter som något jag hade velat testa. Kör på det om du känner att du vill och har tid. Du får iaf 1 beta/alpha testare om du nu vill
Om du nu gör spelet se till att stavning och grammatik blir korrekt annars kommer folk klaga.

I7 2600K@4.4, MSI GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Väldigt ambitiöst upplägg, kommer nog krävas massor av kodande för att färdigställa det dock!

Seiph: Vapen? Visst verkar det som att du vill hålla dem neutrala, men hur ska de annars kunna delta och "ta över". Solarguns och dylikt kanske skulle kunna vara något alternativt primitiva vapen (bågar etc som är pimpade med solararrows?).

Narxan: Steampunk tema på vapnena tycker jag att du borde köra här - steampowered pellet gun? Mycket mekaniska grejor tror jag skulle passa in för denna ras.

Nikonshu: Liten och okänd med superavancerad teknik? Du borde nog bygga vidare lite på historian och detaljerna här, jag tänker mig att de kanske skulle kunna bo under marken i avancerade anläggningar?

Overall feeling för raserna såsom du beskrivit dem:

Seiph - Jägare, naturmänniskor
Narxan - Tophats! Kolgruvor, smutsig miljö, mycket mekaniska grejor.
Nikonshu - Lonewolfs med mycket gömda vapen osv.

Hoppas att du fått lite feedback från mig iaf. Lycka till med allt kodande, det kommer nog bli ett väääääldigt långt projekt om du vill få det att se snyggt ut men idén är helt underbar. Ger mig lite fallout/stalker känsla, dock tror jag att ett rpg element i detta spel är av största vikt. Jag tänker mig att man kan kriga mot olika raser och köpslå osv, spela spelet på olika sätt. (Om denna idé skulle bli till ett mmo hade jag betalat för det)

Nu kanske jag ställer krav på spelstudiobudgetnivå men du förstår vad jag menar.

Är gärna en betatestare om du lyckas knappa ihop något!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2005

rekommendation:
har du en spel ide som du tror på, posta den inte i ett öppet forum. om någon snor din spel ide då kan du inte göra nått.

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz | Qpad MK-50 | Deathadder 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Detta skrevs av mig lite halv full klockan 3~ på natten

Klart att man inte var helt alert!

Narxan är åt Steam Punk hållet.

Fick en liten Idé om att göra det stort! Inte medelstora banor som i Battlefield 3 utan riktigt stora!

Många öppna ytor men även mindre städer! ungefär som Command & Conquer Generals stil!

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Nivius:

rekommendation:
har du en spel ide som du tror på, posta den inte i ett öppet forum. om någon snor din spel ide då kan du inte göra nått.

Ett uselt råd. Det finns ingen brist på spelidéer. Speciellt inte idéer som är mindre än 1 A4 långa. Och speciellt inte idéer om spel mer komplicerade än Tetris. Det enda som det är brist på är personer som slutför sina idéer till färdiga spel.

Inte en enda gång jag kodat spel har det varit brist på spelidéer.

Och om nu det trots allt det omöjliga skulle hända och någon tog idéen och gjorde ett spel, vad skulle problemet vara? Det skulle bara betyda att någon byggt ett spel precis så som du skulle vilja ha det, vad skulle kunna vara bättre?

Ett möjligt undantag är om det handlar om en riktigt unik och samtidigt genomförbar idé. Tex om du var först med timetravel liknande det i Braid eller fysikpussel liknande det Crayon Physics. Möjligtvis att det kan vara värt att hålla igen lite i så fall, men som sagt, det är ett undantag som bekräftar regeln. Och av vad man kan se av det roykio skrivit ännu så gäller det inte hans spelidé.

AK47s for everyone! - Angry mob
Since NaN /= NaN, I think, we should decipher 'NaN' as 'Not a NaN' - Miguel Mitrofanov
(Varför är människan så benägen att tro på Gud?) Antagligen har det lönat sig och evolutionen har drivit fram sådana hjärnor. - Anon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av vb:

Ett uselt råd. Det finns ingen brist på spelidéer. Speciellt inte idéer som är mindre än 1 A4 långa. Och speciellt inte idéer om spel mer komplicerade än Tetris. Det enda som det är brist på är personer som slutför sina idéer till färdiga spel.

Inte en enda gång jag kodat spel har det varit brist på spelidéer.

Och om nu det trots allt det omöjliga skulle hända och någon tog idéen och gjorde ett spel, vad skulle problemet vara? Det skulle bara betyda att någon byggt ett spel precis så som du skulle vilja ha det, vad skulle kunna vara bättre?

Ett möjligt undantag är om det handlar om en riktigt unik och samtidigt genomförbar idé. Tex om du var först med timetravel liknande det i Braid eller fysikpussel liknande det Crayon Physics. Möjligtvis att det kan vara värt att hålla igen lite i så fall, men som sagt, det är ett undantag som bekräftar regeln. Och av vad man kan se av det roykio skrivit ännu så gäller det inte hans spelidé.

Precis!

Skulle någon göra klart spelet så slipper jag göra det

Nu kanske detta inte är den bästa mentaliteten dock...

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Globen, Stockholm
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av roykio:

Precis!

Skulle någon göra klart spelet så slipper jag göra det

Nu kanske detta inte är den bästa mentaliteten dock...

Låter som en kul idé på spel, hur duktig är du på programmering i dagsläget då ?

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

Låter som en riktigt bra idé. Men ett tips är att inte samarbeta med EA. XD

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2009

Jag är rätt säker på att du menar "Faktioner"
Låter kul, men detta är ett enormt projekt, som tar många hundra/tusen-tals mantimmar att färdigställa.
Detta om man kan programmera/har folk som programmerar åt en, annars är det ju kört direkt.
Antar att du har ett team som kan ägna stora delar av sin tid åt spelet (förmodligen utan betalning), eller har alla kunskaper som krävs själv för att iallafall börja på?

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

under tiden måste ni ha någon som sponsor. Kanske nvidia. Då kan ni ha deras logo på cd:n och de ger er pengar. Eller amd... Fast inte amd för då tänker man på cpuer. Quadro kanske.=) LOL

Edit: Men jag tycker också att det någonstans i storyn ska stå vad som hände med människorna.. Tex blev de utrotade eller blev jordens yta giftig för människorna... Nu kanske jag har fattat din story fel men om jag har fattat den rätt så är det ett litet tips.

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2011

säg till om du fortsätter med det. Har en del kunskaper inom CAD främst Maya så jag skulle kunna hjälpa till med modellering om du vill

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Twitter / Facebook? Vill följa utvecklingen! =D

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14
InWaves http://www.inwaves.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Maj 2008

Vilket språk hade du tänk skriva det i och med eventuellt vilket bibliotek?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Jag är själv på denna Idén. Som sagt sagt så var jag hlavt onykter och har inte riktigt tänkt igenom detta helt

Kunskaper har basic Java och Phyton... inte mer än det. Jag är musiker så musiken till detta spelet är redan fixat.

Men med mina kunskaper kommer jag inte långt, och som sagt är detta just nu bara en Idé.

MEN!

När jag gått ut skolan och fått ett jobb samt sparat ihop ett kapital kommer jag antagligen sluta jobba och börjar jobba på detta. Tiden finns, likaså viljan. Arbetskraft är dock noll just nu!

Så som jag har detta planerat går inte att genomföra själv då vi snackar mycket programernade/skapande. En ny motor kommer då behövas då "Source" t.ex inte skulle klara av spelet.

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av roykio:

Jag är själv på denna Idén. Som sagt sagt så var jag hlavt onykter och har inte riktigt tänkt igenom detta helt

Kunskaper har basic Java och Phyton... inte mer än det. Jag är musiker så musiken till detta spelet är redan fixat.

Men med mina kunskaper kommer jag inte långt, och som sagt är detta just nu bara en Idé.

MEN!

När jag gått ut skolan och fått ett jobb samt sparat ihop ett kapital kommer jag antagligen sluta jobba och börjar jobba på detta. Tiden finns, likaså viljan. Arbetskraft är dock noll just nu!

Så som jag har detta planerat går inte att genomföra själv då vi snackar mycket programernade/skapande. En ny motor kommer då behövas då "Source" t.ex inte skulle klara av spelet.

Vad kommer det att vara för speltyp - genre (FPS är kanske inte så mycket en genre längre mer än att förklara hur kameran ska skötas) - då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Om du behöver någon som testar så anmäler jag mig frivilligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av DaiNeaA:

Vad kommer det att vara för speltyp - genre (FPS är kanske inte så mycket en genre längre mer än att förklara hur kameran ska skötas) - då?

Första person/tredje person(imo skall det gå att välja. Finns de som inte gillar första person och vise versa) som i Battlefiled/Cod t.ex(fast där slutar likheterna)

Har lite idéer om hur magasin/inventory skall se ut!

Man kommer ha magasin istället för lös amunition(sjuter du ett skott och kastar bort magasinet kommer magasinet ersättas, inte lägga dit en kula)

När du slängt ett magasin kan någon annan faktiskt plocka upp den(om där så finns kulor kvar) Detta är då om du faktiskt har samma vapen(du kanske har plockat upp fiendens?)

Ha en trevlig kväll! det kommer jag ha med lite dator byggande

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av roykio:

Jag är själv på denna Idén. Som sagt sagt så var jag hlavt onykter och har inte riktigt tänkt igenom detta helt

Kunskaper har basic Java och Phyton... inte mer än det. Jag är musiker så musiken till detta spelet är redan fixat.

Men med mina kunskaper kommer jag inte långt, och som sagt är detta just nu bara en Idé.

MEN!

När jag gått ut skolan och fått ett jobb samt sparat ihop ett kapital kommer jag antagligen sluta jobba och börjar jobba på detta. Tiden finns, likaså viljan. Arbetskraft är dock noll just nu!

Så som jag har detta planerat går inte att genomföra själv då vi snackar mycket programernade/skapande. En ny motor kommer då behövas då "Source" t.ex inte skulle klara av spelet.

Unity 3D?

Har tidigare varit riktat mot indie men har mognat med tiden och vid nästa uppdatering så kommer det DX11 stöd och annat mer praktiskt i det. Jag skulle tro att Unity är det billigaste motorn i förhållande till mängden features, det är riktat till att vara så användarvänligt som möjligt.

Shaders skrivs för den delen i java, spelet hanterar resten - det fick också "Assets" som man kan köpa som är skapade av andra Unity-användare.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone 6 64GB SG | iPad Air 32GB 3G/4G | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Asus PCE-AC68U | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Testar gärna, bra initiativ.

Hatten av, håll oss uppdaterade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av roykio:

Första person/tredje person(imo skall det gå att välja. Finns de som inte gillar första person och vise versa) som i Battlefiled/Cod t.ex(fast där slutar likheterna)

Har lite idéer om hur magasin/inventory skall se ut!

Man kommer ha magasin istället för lös amunition(sjuter du ett skott och kastar bort magasinet kommer magasinet ersättas, inte lägga dit en kula)

När du slängt ett magasin kan någon annan faktiskt plocka upp den(om där så finns kulor kvar) Detta är då om du faktiskt har samma vapen(du kanske har plockat upp fiendens?)

Ha en trevlig kväll! det kommer jag ha med lite dator byggande

Det där med magasin är något jag också reagerat på i spel faktiskt
Är det en öppen spelvärld (MMO - Planetside 2 typ) eller finns det en server browser med typ conquest som spelsätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av DaiNeaA:

Det där med magasin är något jag också reagerat på i spel faktiskt
Är det en öppen spelvärld (MMO - Planetside 2 typ) eller finns det en server browser med typ conquest som spelsätt?

Det är server browser och olika maps som gäller!

Mapsen kommer vara stora och där kommer finnas mucket på dom som skog, kanske en stor stad!

Kanske även springa runt upp i bergen i en liten by?

Det kommer dock inte vara som i BF3/Caspian Border till exempel med i stortsätt bara öppna fällt(kommer ju finnas) men tänk dig en snöig caspian border fast att du sätter 4 caspian Borde som en fyrkant! Och i en "hörna" kommer där finnas en by/mindre stad!

Allt detta i värld där man faktiskt kan sätta sig i ett fordon(bil du hittar på gatan/tank i lägret) och köra till nästa plats!

lite som i DayZ/Arma 2 möjligen!

Fick även en liten Idé nyss om att man gör Multi player värld(också i spelet fast ett annat spel läge) lite som en MMO(men det låter jag vara osagt)

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2011

låter gött (y) skulle vara kul att få vara med i alpha/beta om det blir något av det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Tack!

Själv vill jag verkligen göra klart det! Visionerna jag har om hur spelet kommer att bli är så man blir glad av att bara tänka på det

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011

Anmäler mig lätt för att vara betatestare.

Ska du göra spelet själv eller har du tänkt att få hjälp av någon/några?

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Mar 2011

Unity tror jag skulle vara en väldigt bra utgångspunkt. Kan du koda Java, hitta modeller till allting och har tid, väldigt, väldigt mycket tid så är det fullt genomförbart.

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | XFX Radeon R9 390 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Har pysslat lite med Unity men inte kommit någon större vart med det.

Men jag kommer nog sätta mig ner lite vid unity och se hur det går

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av roykio:

Har pysslat lite med Unity men inte kommit någon större vart med det.

Men jag kommer nog sätta mig ner lite vid unity och se hur det går

UDK är ett alternativ också, används i många kända titlar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av DaiNeaA:

UDK är ett alternativ också, används i många kända titlar

Har aldrig hört talas om UDK, får kolla upp det!

Mnga har rekomenderat Unity och även fast det nu var ett tagsedan så tror jag att jag får ta mig en titt på Unity igen. Senast jag testade det var det faktiskt ingen höjdare

Problemet nu är nog bara tid och pengar(alltid denna eviga sak) Men jag skall nog börja pyssla lite i unity för att börja någon stans!

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Tror nog att TS är mer i behov av ett team med folk som kan hjälpa till med programmering och modelleing än just alpha/beta-testare xD Gillar att du tänkt köra med magasin, och inte kulor, dock förstår jag inte varför en soldat skulle slänga bort ett halvfull magasin bara för att göra en tactical reload, går väl att göra som i Arma istället, har du kulor kvar så stoppar du ner magasinet i bakfickan och spar det till senare tillfälle?

Egentligen tycker jag bäst om hur det funkar i spelet Reciever, där man kan plocka upp enstaka kulor, och sen trycka i dem i valfritt magasin, för att kunna gå runt med ett fullt magasin istället för två halvfulla.

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |