Hjälp med webserver och spelserver

Permalänk
Medlem

Hjälp med webserver och spelserver

Så jag har en server som jag tänkte sätta upp en webserver på och jag vet mer eller mindre inget om hur jag ska göra. Oset jag kör är Ubuntu 12.04. Dessutom hade jag tänkt köra en css eller cs:go server och jag vet inte heller vad jag behöver för det. Så jag är som sagt helt ny på det här. Jag tänkte också köra remote desktop på den så jag inte behöver gå till den varje gång jag ska ändra nåt, hur funkar det men en windows 7 dator? Tänkte också kanske filserver eftersom jag har 800gb på den hur ska jag göra det och kommer det fra för mycket om jag har låt säga webserver och en spelserver uppe samtidigt?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Google kan hjälpa dom flesta i åtminstone 99% av fallen
Google sökning -> cs:s server ubuntu
Google sökning -> remote desktop windows ubuntu

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?