Day Z har spelats av över en miljon och blir fristående spel

Permalänk
Melding Plague

Day Z har spelats av över en miljon och blir fristående spel

Den omåttligt populära zombiepangarmodden Day Z nådde nya höjder idag när det konstaterades att över en miljon personer har spelat titeln. Samtidigt meddelar skaparen att en fristående version av spelet kommer att utvecklas tillsammans med Bohemia Interactive.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lite synd bara att man köpte Arma 2 bara för DayZ och några dagar efteråt så säger de att det kommer ett fristående spel, även om det kommer dröja ett tag :/

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Arma 3 kommer nog tyvärr att tappa många spelare ifall Day Z blir ett separat spel.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta:) Kanske man kan slippa viissa ismårriterande buggar, tycker riktigt mycket om dayZ. Tycker dock att det är synd att alla vill skjuta en så fort de ser mig men men, man kan inte få allt.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte gör det enklare bara. Modden är grym!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

LÄNGTAR!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Lite synd bara att man köpte Arma 2 bara för DayZ och några dagar efteråt så säger de att det kommer ett fristående spel, även om det kommer dröja ett tag :/

Du är aktivt med och stödjer utvecklingen genom att göra just så, inget fel med det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Hoppas dom inte gör det enklare bara. Modden är grym!

Tvivlar jag starkt på, det är trots allt Bohemia och inte EA/annat storföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Du är aktivt med och stödjer utvecklingen genom att göra just så, inget fel med det alls.

Det är han väl inte eftersom pengarna går till ett helt annat företag.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Avstängd

Det är spel som dayz och alla andra moddar som gör PC så överlägset när det gäller spel. Folk som gör spel för att dom tycker det är kul gör alltid mycket bättre spel än dom som bara gör spel för att tjäna pengar.

Riktigt kul att det går så bra för dom

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Modden är sisodär (jag vet, det är i ett teststadie) och som fristående spel så krävs det mycket mer för att det ska bli intressant.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer vara samma motor då?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Lite synd bara att man köpte Arma 2 bara för DayZ och några dagar efteråt så säger de att det kommer ett fristående spel, även om det kommer dröja ett tag :/

150/300 spänn är värt det imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weno:

Det är han väl inte eftersom pengarna går till ett helt annat företag.

Och just det företaget (Bohemia Interactive) kommer ekonomiskt stå bakom det fristående spelet med Dean som projektledare, läste du inte artikeln?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Modden är sisodär (jag vet, det är i ett teststadie) och som fristående spel så krävs det mycket mer för att det ska bli intressant.

Nu är ju modden i alpha, efter det så kommer en beta och sen släpps spelet. så det kommer nog hända rätt så mycket när det gäller bug fixar och finputsningar innan spelet släpps fristående, så det är nog inget att oroa sig om.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer använda ARMA2 motorn? Eller kommer det använda ARMA3 motorn? Hört flera rykten att det skulle bli som en expansion till ARMA3...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Och just det företaget (Bohemia Interactive) kommer ekonomiskt stå bakom det fristående spelet med Dean som projektledare, läste du inte artikeln?

Där ser man, då är det ju bara bra.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Nu är ju frågan om det kommer med Arma3 motorn eller inte... Vore ett recept för perfektion i så fall!

Permalänk

tagit bort tack vare mycket hate

Permalänk
Medlem

Jag är lite fundersam jag. De har ju sagt att dayz ska byggas in med ArmA 3 när det kommer, men också att det ska vara fristående spel? Så hur blir det? Är det byggt på ArmA 3 motorn då menar dom eller?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det var just det här jag var rädd för. Säg att de har en fristående klient i alpha-stadiet klar om 3 mån. Då lär ju de fullkomligt skita i det gamla Day Z och det kommer förmodligen inte ens ur sitt nuvarande alpha.

(Spekulationer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weno:

Det är han väl inte eftersom pengarna går till ett helt annat företag.

Han som gör DayZ jobbar ju för det företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserturkar:

vi som köpte arma 2 för dayz borde få spelet grattis

Varför skulle man få det?
Alla som köpte Arma 2 just bara för modden gjorde ett eget val att införskaffa det just bara för modden.
Tänker gott o väl köpa när den blir standalone, för jag vet att jag köpte ett annat spel o ska inte förvänta mig att jag kan få andra spel gratis för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserturkar:

vi som köpte arma 2 för dayz borde få spelet grattis

Vilken fjantig ursäkt.
Ni kan gott betala de få kronorna som utvecklarna förtjänar, knappast någon livsinvestering vi talar om.

Ser fram emot DayZ spelet och även Arma 3 såklart.

Permalänk
Avstängd

Men....Men....Var inte PC spelmarknaden döende alla konsolfanboys?!...

Tycker den växer snabbt

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

om DayZ får arma3 motorn så ser jag det som väl investerade pengar, eller möjligtvis en stor fet update
... annars känns det dyrt att betala samma summa igen för samma spel

Permalänk
Medlem

Sen finns det vissa utvecklare som säger att modding är en minskande trend.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Sen finns det vissa utvecklare som säger att modding är en minskande trend.

1. för att de är lata
2. för att de gör kopior och dåliga spel som inte säljer.

Massa ursäkter för att slippa tänka

Permalänk
Medlem

då borde den skitfula grafiken kunna fixas till lite, och motorn optimeras för fler zombier. så kanske folk får ägna lite mer tid åt det än att skjuta på varandra...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Arma utvecklarna blir ju rika tack vare Day Z utvecklarna.

Lesson to game developers: make your game extendable via third-party mods.