Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2010

Fläkt(ar?) Går berserk.

I7 2600k processor med någon antec Kuhler kylare, 900krs klassen om jag inte minns fel.
Moderkortet är ett Asus p8p67 Evo och allting sitter i ett nzxt h2 chassi.

Är tillbaka med tråden då den förra inte gav mig någon direkt lösning (fläktarna bara gav sig). Nu är det så att jag sålt datorn till en polare som bor i närheten ( sitter på den i skrivande stund).
Fläktarna, eventuellt bara radiatorfläkten (svårt att höra) går på maxkapacitet, har kopplat processorfläkten till moderkortet nu och tempsen är normala. fläktläge på chassit är still på "1" av 3 möjliga, borde inte höras.

Att gå in i "boot" eller vad man kallar det, skärmen som dyker upp om man pumpar ngn F knapp vid start, har inte hjälpt tidigare så det tror jag inte jag kan förlita mig på, undrar helt enkelt: Vad göra?

Fläktarna går somsagt maxxat, tänkte försöka fixa det här åt min polare som säger att han inte stör sig så mycket (tror det kommer ändras när tinnitusen slår in ), han meckar inte så mycket själv och jag kommer alltid hit för hjälp )))

MVH och tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2008

Har du installerat programmet som medföljde enheten, antar att det är antec 920 modellen. Väl i programmet går det skapa fläktprofiler( misstänker jag) osv.

Stationär: i7 6700k @ 4.7GHz | 32GB DDR4 | Asus Impact VIII | MSI 970 4G | Evolv-ITX | Intel 750 400GB + 1TB 850 evo | K70rgb strafe silent | G600 | Qnix QX2710 | AOC q2770Pqu (2)
Homelab: I3 6100 | 16GB DDR4 | Node304 | 3x 4TB 7.2k | 850 250GB
Bärbart: Lenovo Carbon X1 | Shield Tablet 32GB| HTC M8 |