Hur får man över film från vanliga datorn till iPad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Undrar fortfarande, kan man inte bara koppla upp sig mot en SMB-share via wifi och spela filmer rakt av därifrån på en Ipad?

Jo, med Goodplayer kan du välja mellan att ladda ner eller stream:a filmer direkt via SMB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jo, med Goodplayer kan du välja mellan att ladda ner eller stream:a filmer direkt via SMB.

Gött - tackar för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Inaktiv

Man behöver faktiskt inte konvertera videofilerna alls. Jag kör med en app på min iPad som heter AVplayer, den spelar divX, Xvid, MP4, MKV osv i full HD rakt av utan att konvertera nåt alls.

Permalänk
Medlem

Hur får ni itunues att hitta dessa iler som inte är i rätt format?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Hur får ni itunues att hitta dessa iler som inte är i rätt format?

Om du nödvändigtvis vill använda iTunes för att föra över filer så det på samma ställe som du väljer att synka din appar på. Bara scrolla längst ner på den sidan, det står "File Sharing" och alla appar som kan ta emot filer är listade där. Det är bara välja den specifika appen (som AVPlayerHD eller Googplayer) och sen drag-and-droppa in filen i appens "dokument"-fält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Om du nödvändigtvis vill använda iTunes för att föra över filer så det på samma ställe som du väljer att synka din appar på. Bara scrolla längst ner på den sidan, det står "File Sharing" och alla appar som kan ta emot filer är listade där. Det är bara välja den specifika appen (som AVPlayerHD eller Googplayer) och sen drag-and-droppa in filen i appens "dokument"-fält.

Nej, kan jag slippa itunes så gör jag gärn det då jag vill ha det så nära drag an drop det bara går...

Hur gör man om. Man inte vill ha itunes men ändå få över filmer till ipaden?

Permalänk
Medlem

Det här förutsätter ju lite hårdvara och uppkoppling (via internet kräver att du öppnar portar i routern), men:
Ha en dator med plex media server (finns till win/osx/linux) (busenkelt att installera och konfigurera).
Köp plex appen till ipad / iphone (tror den kostar 38:-), finns till android med, men är opålitligt om man har ICS/4.0, kanske med JB/4.1 också.
Nu kan du streama allt till din enhet och välja kvalitet baserat på uppkopplingens hastighet.

[edit] plex servern finns även till vissa nasar och klienten i en del smart-tv / mediaspelare.[/edit]

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Går det inte att koppla upp sig mot en windows-share/nas och spela filmer direkt från den med en ipad?

Nej. Körde iPad 2 tidigare men bytte just av den anledningen. Att behöva konvertera material för att spela upp det på en platta känns inte 2012

Jag kör nu mera en ASUS TF700T och streamar 1080p från min Windows Home Server till den. Funkar perfekt.
Att det dessutom går att koppla den till en dator och bara "drag & drop" föra över filer till den och sedan bara spela upp är ett måste för mig.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej. Körde iPad 2 tidigare men bytte just av den anledningen. Att behöva konvertera material för att spela upp det på en platta känns inte 2012.

Som skrivits i tråden på flera ställen. Det går utmärkt. Finns hur många spelare som helst som klarar detta. En som också nämnts, och som jag använder, är GoodPlayer. Den kan läsa lokalt, via samba, via DLNA, FTP, HTTP, Dropbox, GDrive, ... och alla format jag har slängt till den funkar utmärkt utan konvertering.

Jag har använt den säkert i 3 eller 4 år.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntamat:

Nej. Körde iPad 2 tidigare men bytte just av den anledningen. Att behöva konvertera material för att spela upp det på en platta känns inte 2012

Jag kör nu mera en ASUS TF700T och streamar 1080p från min Windows Home Server till den. Funkar perfekt.
Att det dessutom går att koppla den till en dator och bara "drag & drop" föra över filer till den och sedan bara spela upp är ett måste för mig.

Önskar folk kunde sluta komma med dessa felaktiga påståenden. Jag har tappar räkningen på hur många gånger man fått rätta folk som påstår en det ena en det andra som inte går på iPad. Vet man inte med säkerhet att det inte fungerar så bör man inte uttala sig, det leder ju bara till missförstånd.

Och helt ärligt, om man ägt en iPad och påstår att det inte går att spela upp material utan att först konvertera har man inte gjort det minsta försök för som TLovskog säger så har det fungerat fint i många år. Så gott som alla populära mediaspelare har haft denna möjlighet länge.

Ursäkta påhoppet men det börjar bara tröttsamt att behöva rätta folk på denna punkt hela tiden...