Corsair H80 passar inte på mitt moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Corsair H80 passar inte på mitt moderkort

Jag fick just hem Corsair H80 vattenkylning på posten, men den passar inte på mitt moderkort. Hållarna på H80'n är en perfekt kvadrat, medan hålen i mitt moderkort är utformade för en rektangel som ni ser på denna bild

Dom hade en speciell del i manualen för AMD, men där visades bara att ta bort den kvadratiska hållaren från kylaren och sätta dit en hållare med bara 2 skruvhål som illustrerat på denna helt professionellt ritade bild , men dom visade bara det, och jag har inget fäste eller så för bara två hål i mitten sådär

Kan jag använda H80'n på mitt moderkort på nåt sätt eller måste jag skicka tillbaka det?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Den passar men du kanske skulle kolla manualen som följde med, för du ska inte använda den fyrkantiga hålbilden.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Jalle64:

Den passar men du kanske skulle kolla manualen som följde med, för du ska inte använda den fyrkantiga hålbilden.

Dom hade en speciell del i manualen för AMD, men där visades bara att ta bort den kvadratiska hållaren från kylaren och sätta dit en hållare med bara 2 skruvhål som illustrerat på denna helt professionellt ritade bild , men dom visade bara det, och jag har inget fäste eller så för bara två hål i mitten sådär

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Här är instruktionsmanualen som följde med

http://www.corsair.com/media/cms/manual/forWeb_8.5inx11in_H80...

Nån får gärna förklara AMD-delen för mig

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Är den inte fullständig? Så om du köpte den som AMD-kylare borde du fått med dessa delarna?! Hör med butiken du köpte den av.

AMD-delen är så att den "hookar" om de "plastnotchar" som sitter på AMD hållaren. Sedan spänner du åt med skruvarna. Svårt va?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Jalle64:

Är den inte fullständig? Så om du köpte den som AMD-kylare borde du fått med dessa delarna?! Hör med butiken du köpte den av.

Allt som finns med i denna instruktionsmanual följde med, men det är ju ändå ingen hållare som passar i hålen som är formad kring en rektangel

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Emmet45:

Allt som finns med i denna instruktionsmanual följde med, men det är ju ändå ingen hållare som passar i hålen som är formad kring en rektangel

Läs mitt tillägg!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Men du har ju intelhållare monterad på den, du ska byta hållare på blocket till amd modellen dessa fäster du sedan i originalfästramen( plasten) på moderkortet
Det här är amd hållarna som du ska skruva dit i stället för intelbågarna

Dessa delar använder du :

De gängade "ögelkrokarna" som ligger under byglarna till blocket på bilden här hakar du i originlfästena sedan drar du fast det med tumskruvarna.
För att förtydliga ytterligare: du ska INTE ta bort originalfästet från moderkortet, blocket fästs i det med öglelkorkarna.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Jalle64:

AMD-delen är så att den "hookar" om de "plastnotchar" som sitter på AMD hållaren. Sedan spänner du åt med skruvarna. Svårt va?

Hookar om plastnotcharna som sitter på AMD hållaren? Hänger inte alls med.. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Emmet45:

Du ska alltså inte ta bort den svarta plastramen, utan dom skruvarna som följer med ska krokas fast på 2 piggar, en på varje sida av den svarta plastramen, sen spänns dom fast med tumskruvarna.

EDIT: Såhär.

WS1: | Asus VI Hero | i7 4770K | 16gb Corsair Vengence | Asus HD7950 CUII TOP | Corsair AX650 | Jonsbo UMX4 | Corsair H100 | SRVR: | Asus E35M1-I | 4gb | FD Array |Laptop: | HP 8440p | I7-620 | 4gb | NVS-3100 | 14" |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Emmet45:

Hookar om plastnotcharna som sitter på AMD hållaren? Hänger inte alls med.. :/

Det fanns väl två delar som man kunde plocka bort från början? Det är dessa du ska använda, alltså inte plocka bort dem.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

*Trådar sammanfogade*
Notera att korspostning (skapa flera trådar om samma ämne) inte är tillåtet. Om du tror du lagt en tråd fel så kan du alltid anmäla första inlägget och berätta det så kan vi flytta på tråden.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tack för all hjälp, fick det att funka nu till slut