Cpu ampere lägsta 13,16A högsta 57,79A är det här normalt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010

Cpu ampere lägsta 13,16A högsta 57,79A är det här normalt ?

Har problem att datorn låser sig under spel ( vilket som helst ).

Voltages på min gpu är value 0,96 min 0,96 max 1,04V det va ju inte så stor skillnad väl?

Men på min processor i7 860 2,8ghz value 13.16A min 13.16A Max 57.89A.
Power på cpun: min 15.18w max 67.61w

Är det här normalt? Det kanske är så att volten eller Ampere (om det nu heter så) kanske är felinställd i bios eller på min processor?

tack

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Då processorns spänning verkar ligga runt 1.15-1.17V ser allting normalt ut - om än i nededrkant. Testa att höj spänningen och se om datorn blir stabilare!

Silverstone FT05 | Asus Z170 PRO | i7 6700k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua NH-U12S | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Corsair Force GT 120GB, Raid-0 | Enermax Cluster | EVGA GTX 1080 | Seagate 2TB | Corsair AX860 | Dell UltraSharp U2711 | Dell 2407WFP | Logitech G510 & G35 | Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av sirnicke:

Då processorns spänning verkar ligga runt 1.15-1.17V ser allting normalt ut - om än i nededrkant. Testa att höj spänningen och se om datorn blir stabilare!

Ursäkta men hur höjer man spänningen och är det mhz du menar på processorn ? förlåt för att jag är en noobtard

"zug zug"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av LFMDailyhc:

Ursäkta men hur höjer man spänningen och är det mhz du menar på processorn ? förlåt för att jag är en noobtard

Det finns program som kan höja frekvensen/ändra spänning inuti operativsystem (men undvik helst dem, då de kan orsaka endel problem). Ändra spänningar och sådant i BIOS (brukar oftast vara delete man trycker vid datorns POST-screen, alltså precis när datorn startar). Din processor ligger på 2.8 GHz, alltså 2800 MHz. Om du ska överklocka så läs på först lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orgrimmar
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av hejkk:

Det finns program som kan höja frekvensen/ändra spänning inuti operativsystem (men undvik helst dem, då de kan orsaka endel problem). Ändra spänningar och sådant i BIOS (brukar oftast vara delete man trycker vid datorns POST-screen, alltså precis när datorn startar). Din processor ligger på 2.8 GHz, alltså 2800 MHz. Om du ska överklocka så läs på först lite.

ok tack

"zug zug"