Permalänk
Medlem

Ny h80 högt varv vid boot

Hej, min gamla h80 pajade ju igår som jag gjorde en tråd om. Så jag köpte en ny och installerade den, saken med den nya är att när jag startar datorn så varvar fläktarna upp jätte högt men det vet jag är normalt för den gör ett "self-test" och det vet jag att alla h80 gör. Men min gamla h80 som nu är trasig, den varvade upp och sen efter 5 sec ungefär så gick den ner direkt på den hastighet jag har inställt på och jag har på lägsta nivån, då sen gick från att va på högsta och ner till lägsta på 1 sec.

Den nya varvar upp och sen efter 5sec när den förra redan var nere på det varvtalet den ska på, så hör man att den går saktare och saktare, och det tar ända in i windows tills den nya är på den hastighet den ska vara på. Och det är ganska jobbigt att höra fläktarna gå på full varv varje gång man startar datorn och såpass länge som den gör nu.

Någon som vet om jag kan fixa detta, eftersom den förra drog ju ner direkt. Denna saktar ner sakta och tillslut är den nere på den hastighet jag valt.

Svar mycket uppskattat!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Någon med h80 som vet hur länge era låter högt när ni startar datorn ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Inaktiv

Måste väll vara mer skonsamt om den varvar ner långsamt. Förlänger säkert livslängden så jag förstår inte alls problemt..