Högljutt Zotac 560Ti (448 cores)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Smålänska skogarna
Registrerad
Dec 2004

Högljutt Zotac 560Ti (448 cores)

Hej!

Efter att ha googlat runt som en tok i ett par dagar så tänkte jag vända mig hit.

Frågan lyder kort och gott;
Kan man på något sätt få fläkthastigheten under 40%?

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Har du testat MSi Afterburner?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Smålänska skogarna
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Atlas Tasume:

Har du testat MSi Afterburner?

Yes! Fläkthastigheten går inte att ställa under 40%

Jag hittade däremot något med NiBiTor och NVFlash som jag tänkte prova på. Önska mig lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Smålänska skogarna
Registrerad
Dec 2004

Uppdatering:

Att modifiera bioset med NiBiTor gjorde susen! Nu surrar det på 32% i idle och är knäpptyst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av cr1lle:

Uppdatering:

Att modifiera bioset med NiBiTor gjorde susen! Nu surrar det på 32% i idle och är knäpptyst

Vad använde du för version av NiBiTor? Jag har 6.06 hemma och det säger att det inte känner igen BIOS-filen jag försöker ladda. Extraherade den med hjälp av GPU-Z från mitt Zotac 560 Ti 448. Tänkte ha det som PhysX-kort nu när jag har ett bättre men tråkigt när det surrar på i 40% även om datorn är idle. Det låter ju som fan :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av cr1lle:

Uppdatering:

Skrivet av hallon:

Vad använde du för version av NiBiTor? Jag har 6.06 hemma och det säger att det inte känner igen BIOS-filen jag försöker ladda. Extraherade den med hjälp av GPU-Z från mitt Zotac 560 Ti 448. Tänkte ha det som PhysX-kort nu när jag har ett bättre men tråkigt när det surrar på i 40% även om datorn är idle. Det låter ju som fan :S

Är också intresserad av hur du gjorde det. Får upp samma sak som "hallon", att biosen inte känns igen. Har du lust att delge vilken version av Nibtor du använde samt vilken bios fil?

BarnledigCPU: Intel Core i7 2600K @ 2,0 GHz/0,925V. Grafikkort: Intel HD 3000 @ 850MHz. Moderkort: P8Z77-I DELUXE. SSD: Crusial V4 256GB. Lagring: BLANK. Ram: Corsair Veageance 8 GB "LP". CPUKylning: Thermalright mux-120. Chassi: IKEA Bestå. Nätagg: FSP 90W.