Bästa/tystaste 140mm PWM chassifläkten

Permalänk

Bästa/tystaste 140mm PWM chassifläkten

Nån som har tips på bra och framförallt tysta chassifläktar på 140mm? De ska vara PWM styrda!
Ska ploppas in i ett R4 chassi där 2st Fractal Silent Series R2 medföljer.
Jag vet inte hur pass bra fractals egna fläktar är men finns det nåt bättre där ute så byter jag gärna ut dem. Pris är skitsamma.

Dessa modeller/märken har kommit upp när jag googlat runt, nån som har erfarenhet av dessa?
Scythe Slip Stream 140
Thermalright TY-140/141 (141 fick tummen ner i min andra tråd märkte jag, men det kan ju ha varit ett måndagsex)
Noisblocker
Be-quiet.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem

Noiseblocker multiframe skulle jag rekommendera då dem är helt underbara, men finns ine så mycket i svenska äffarer. Be quiet har jag bara hört bra saker om och i tester ligger dem bra till alltid. Deras cpu kylare är också den tystaste så det visar att dem är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rackarpelle:

Nån som har tips på bra och framförallt tysta chassifläktar på 140mm? De ska vara PWM styrda!
Ska ploppas in i ett R4 chassi där 2st Fractal Silent Series R2 medföljer.
Jag vet inte hur pass bra fractals egna fläktar är men finns det nåt bättre där ute så byter jag gärna ut dem. Pris är skitsamma.

Dessa modeller/märken har kommit upp när jag googlat runt, nån som har erfarenhet av dessa?
Scythe Slip Stream 140
Thermalright TY-140/141 (141 fick tummen ner i min andra tråd märkte jag, men det kan ju ha varit ett måndagsex)
Noisblocker
Be-quiet.

TY-140 har ju fått toppbetyg i test efter test, då den sitter på både Silver Arrow och HR-02 MAcho som räknas bland de absolut tystaste stora luftkylarna. Av egen erfarenhet så är den tystare än de medföljande fläktarna till Phanteks och Noctua NH-D14 iaf.

Har bara kört SlipStream utan PWM, men de är är ju definitivt tystare vid samma luftflöde som alla andra modeller jag testat, Fractal Design, deras egna Gentle Typhoon, CoolerMaster m.fl.

Mitt moderkort kan styra dem med spänningsändring så för min del är 800rpm eller 1200rpm SlipStream riktigt trevliga både i pris och prestanda/ljudnivå.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

http://www.coolingstuff.se/p/499/phobya-nano-g14-pwm-black Jag diggar Phobya, fast den där hade lite låg top rpm tyckte jag, ska finnas nån upp till 1500rpm har jag för mig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Be quiet har fått topbetyg typ överallt.
Riktigt mysiga fläktar