Permalänk
Medlem

Gpu block passar inte?

Hej swec, har vattenkylning men inte kunnat använda gpu block då det inte passar (?).

Det är ett EK block som endast ska sitta på gpu kärnan och vad jag förstått så ska alla sådana fästen vara likadana? Jag har ett msi-gtx 560 non ti.

Sorry för kort text och tack i förhand!

Mvh

//Emil Gozdzik

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

På deras hemsida specificerar de ju att deras block ska passa på alla grafikkort så länge de är av referensdesign...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorobay:

På deras hemsida specificerar de ju att deras block ska passa på alla grafikkort så länge de är av referensdesign...

Men jag har ett msi kort dvs inte referens. Men skruvhålen för kylare är väl samma?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Jag fick köpa en 460 adapter från ek för att få det att passa mitt asus 560ti som jag hade förut.
http://www.ekwb.com/shop/mounting-plate-vga-supreme-hf-gf460....

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Varför ens vattenkyla ett mainstream-kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Jag fick köpa en 460 adapter från ek för att få det att passa mitt asus 560ti som jag hade förut.
http://www.ekwb.com/shop/mounting-plate-vga-supreme-hf-gf460....

Hm får kolla på det!

Skrivet av Bakgrund:

Varför ens vattenkyla ett mainstream-kort?
För att jag har mitt gpu block liggandes och istället för att det ska damma hade jag tänkt få en kallare och tystare dator.

Skickades från m.sweclockers.com

EK gpu block.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar