Permalänk
Medlem

Billigt/snyggt/minimalistiskt ljud med T-Amp!

Tänkte slänga upp ett album på vad jag fick hem ikväll!

Allt som allt gick på $55. Cirkus 330kr!
Förstärkaren är till ytan som min plånbok. Inte alls speciellt stor, vilket gillas!
Ljudet är helt okej, kanske lite lite bas... Men den växer hela tiden på mig! Tycker ljudet blir bättre och bättre

Återkommer med fler bilder när allt är installerat på skrivbordet.

Saxat direkt från säljarens sida (nedan)

The MUSE T-Amp is a so-called Class T integrated amplifier, based on the TA 2021 chipset. the chip makes use of a kind of "Digital Power Processing", this is, more or less, a Class D amplifier with high rate switching properties. That is why they put the word "digital" into it. Actually, there's nothing really digital inside, not in terms of D/A conversion. You can view the official TA2021 datasheet, with detailed tech specs, The MUSE T-Amp is nothing else than a pure and simple application suggested by the chipset datasheet. No magic.

APPLIED HIGH-END COMPONENTS:
Original Japanese ALPS potentiometer
Japan made TOKO Fixed Inductors For Digital Audio Amplifier
Specifications:
T-Amp IC Tripath TA2021
* 0.05% THD+N 13W 4R
* 0.1% THD+N 15.5W 4R
* 0.1% IHF-IM 1W 4R
* 25W 4R, 10% THD+N, VDD=14.6V
* 23.5W 4R, 10% THD+N, VDD=14.2V
* 14W 8R, 10% THD+N, VDD=14.2V
* Dynamic Range = 100 dB
Dimensions
(W)80mm x (H)45mm x (D)123mm
Weight 450g

Dold text

Billigt/snyggt/minimalistiskt ljud med T-Amp!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ska inte känslighet mätas i dB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

ska inte känslighet mätas i dB?

Jo jag tror det brukar göra det. Skrev bara ut vad som stod på baksidan Men det har ju att göra med watt och längd ifrån också ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: Vad är det för strömadapter till den, hur hög spänning och ström kräver den? Ska nog skaffa en likadan till mitt system

// Jeff

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /