Netflix kommer till Sverige

Permalänk
Medlem

Rätt så mycket *Yawn* över det hela från min sida måste jag säga.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN

Är det exakt samma tjänst som i USA så är jag en given kund

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

O jag som får hem mitt Xbox 360 Slim idag, blir det en massa Netflix-tittande i jul då kanske.

EDIT: Nån som vet om Netflix kostar något på Xbox LIVE?? Räcker det med att man har guld-medlemsskap?

Du behöver Guld samt ett medlemskap på Betflux som ligger kring 100kr/månad.

Riktigt gött att det äntligen kommer, men lär väl inte få se en enda serie/film på grund utav sämst licensavtal antar jag.

Permalänk
Medlem

Hoppas även att dom går på konceptet som Spotify har..
Dvs en gratisversion och 2 betalversioner i olika utföranden..
Ska det vara strikt betalning från dag 1 så ska dom även se till att en film med världspremiär på bio kommer ut samma dag, annars ä inte detta alls intressant.
Lika med de serier som går i USA, ska kunna tillgås inom 1 timma efter "air" där borta..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Om 90% av serierna man vill se dyker upp inom någon timma de visats så blir detta finfint. Enda sättet att slå nedladdningen av saker är att göra betalalternativet snabbare och smidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kommer nog kanske att fungera i storstäderna med minst 10Mbit uppkoppling hos de stora ISP:arna men på landsbygden med sega uppkopplingar och dåliga ISP så är det nog bara att glömma.

Räcker ju att se på flera av paketen som innefattar ip-tv, ip-telefon och surf över xDSL.......

Jo tjena.......funkar ju SÅDÄR bra att kolla på tv om ngn streamar ngt i högre upplösning då bandbredden INTE räcker till.
Ett av de största misslyckanden de åstakommit.
Nu sitter jag INTE med det själv, men syrran sitter med ett sådant paket och kan INTE kolla på tv och streama/tanka samtidigt.
De borde fasen inte erbjuda ip-tv på 8/1 som de gör idag.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas bara att det är obegränsat material och hyfsad prislapp.

Permalänk
Medlem

För mig själv som tycker det är moraliskt fel att sno saker så kommer detta bli kanon!

Men kan förstå att folk som inte håller med mig där inte hurrar över detta direkt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Hörde detta för någon månad sen så då var det sant då götttttttt!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Har kört Netflix i snart 1 år, kostar runt 55:- + lite annat fix så totalt 100:- Utbudet på serier från USA är... OK, men kan se gamla klassiker som Miami vice och Magnum etc men man får inte se den senaste avsnitten eller säsongen av serier. Stort utbud av filmer, kanske inte det allra senaste men det blir bättre och bättre måste jag säga. Gluttar via Mobilen, Apple tv eller datorn.
Men ska de krångla med svenska regler och utbud så kan det bli lite trögstartat. Det är väl därför den här tjänsten aldrig har slagit stort i Sverige. Eller så får man hoppas att det här blir genombrottet.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Kör amerikanska Netflix med en DNS bytare så man får tillgång till tjänsten. Utbudet är stort så finns alltid något att titta på men tycker personligen att de inte lägger till nya filmer i tillräckligt stor utsträckning, blir väl ca 5 stora filmer i månaden som är relativt nya.
Sedan lägger de till 100 tals direkt till dvd rullar och serier..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Mycket intressant! Framför allt för friheten att titta när man vill och friheten från att äga en TV.
Hoppas serier man följer uppdateras snabbt nog. Tror att många kan vänta maximalt en dag innan de tar till andra metoder för att hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om tjänsten ligger efter när avsnitt släpps så tappar den i värde något brutalt.

Ja, när jag testade det för va 2 månader sen så fanns inte ens alla sesonger med som sagt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Låter ju som sagt bra, men som ni andra säger, Klarar dom inte av att leverera nya serier och filmer inom rimlig tid kommer framgångarna var begränsade.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kommer nog kanske att fungera i storstäderna med minst 10Mbit uppkoppling hos de stora ISP:arna men på landsbygden med sega uppkopplingar och dåliga ISP så är det nog bara att glömma.

Vad menar du med "landsbygden" egentligen? Jag har bott i en riktig "håla" (gammal avfolkad bruksort i Dalarna med befolkning runt 2000) för 6-7 år sedan och där gick det redan på den tiden att få ADSL2+. Nuförtiden bor jag i en mindre stad i Norrland med befolkning på runt 45 000 och har 100/100 via stadsnätet.

Sen är jag själv försiktigt positiv, har man tur så blir det här en bra tjänst men jag misstänker att det kommer bli som med så många andra, bristande utbud och sena releaser. Oh well, man får väl se hur det blir.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Mycket bra, men alla som drömmer om att få serier dagen efter de sänts i USA kan ju fortsätta drömma tyvärr.
Som flera har skrivit fungerar netflix inte ens så i USA.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Detta var väldigt goda nyheter! Man har velat ha en video strömmande tjänst som Spotify är för musiken till oss här i norden. Riktigt skoj!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

100 kr per månad låter bra

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Om det får ett brett utbud vore det ju svinbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

*inlägget raderat*

Netflix släpper serier ca 2 år efter att de visats på tv. Så tror inte du kommer bli nöjd med tjänsten. Testade via proxy förut och kan säga att det var nog ett av de största antiklimax jag någonsin haft. Va inte ngt bättre än ViaPlay enl mig. Filmutbud va inte mkt bättre och skitgamla serier som på ViaPlay. Bah...

Permalänk
Medlem

1080p, DTS (eller motsvarande ljudkvalite) Samt de senaste filmerna och serieavsnitten så kan jag tänka på det.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Jag blev jätteglad när jag hörde det här och tänkte att nu kan man äntligen göra rätt för sig likt spotify premium. Att kunna se alla amerikanska tv-serier dagen efter att de sänts i USA, men det visar sig att det blir soptunnan av det hela. De kommer nämligen inte att ha samma utbud som i USA, så man kommer inte att kunna se sina favoritserier samtidigt som i USA utan får vänta veckor eller månader om de ens dyker upp alls. Crap!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Intressant! Blir nog att skaffa en av de nya konsollerna nästa vinter om man också kan få netflix genom dom och för endast dryga hundralappen i månaden så betalar jag gärna för film/tv-serier.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12589466
Permalänk
Snusfri

Riktigt trevligt, ju fler aktörer det finns att välja på desto bättre.
Om livesport finns att tillgå så kommer jag garanterat att nappa på detta, särskilt om det även kommer att finnas ett XBMC-addon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Du behöver Guld samt ett medlemskap på Betflux som ligger kring 100kr/månad.

Okej, då vet jag det.

Skrivet av Ludric:

Riktigt gött att det äntligen kommer, men lär väl inte få se en enda serie/film på grund utav sämst licensavtal antar jag.

Nja, skräpfilmer lär det nog finnas gott om. Meet the Spartans t.ex

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

1080p, DTS (eller motsvarande ljudkvalite) Samt de senaste filmerna och serieavsnitten så kan jag tänka på det.

Blir troligen dolby på max 640 kb/s och enligt wikipedia är deras max datarate 8 Mbit/s, vilket är betydligt lägre än vad blu ray erbjuder.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag blev jätteglad när jag hörde det här och tänkte att nu kan man äntligen göra rätt för sig likt spotify premium. Att kunna se alla amerikanska tv-serier dagen efter att de sänts i USA, men det visar sig att det blir soptunnan av det hela. De kommer nämligen inte att ha samma utbud som i USA, så man kommer inte att kunna se sina favoritserier samtidigt som i USA utan får vänta veckor eller månader om de ens dyker upp alls. Crap!

Det här med att se serier dagen efter... var har den idèn startat nånstans? visst... Itunes har väl ett bra och snabbt utbud med serier som kommer ut fort men man får ju betala därefter. Sen går det ju att se serierna via kanalerna i USA men samma sak där... fuck you, pay me! så är det ju med allt. För 55 spänn i månaden så kan man vara rätt nöjd ändå. Vi i Sverige är faktiskt väldigt bortskämda vare sig vi tror det eller ej. Alltid bra kvalite med utbud (Torrent) Ljud och bild. Usa har alltid legat efter med ljud och bild. Dem har bara utbudet.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Miro är gratis.

Permalänk
Medlem

Bra ide och dåligt genomfört med andra ord :-/
Att det ska va så svårt för tv bolagen att fatta. Hade lätt slutat få tag på serier etc på annat håll om det släpptes samma dag som i USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Som flera andra har sagt så kommer detta inte bli för bra förrens utbudet av när serier kommer ut är lika bra eller iaf nära TPB.
Hade varit otroligt nice om de skulle kommit och tror de skulle göra samma effekt som Spotify, dvs dra ner på fildelningen på copyright musik fast för film

svar på raderat inlägg
Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus