windows 7 långsamt efter överclockning

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att ha kvar det?

Permalänk
Medlem

På denna sida finns en guide som beskriver hur man kan göra en reparation av Windows 7 och behålla drivrutiner och all personlig data http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

Om du har Service Pack 1 installerad så skall du använda en DVD eller USB med Windows 7 och med SP1, och man skall köra den inne i Windows, du skall alltså inte boota DVD eller USB minnet som man normalt gör vid installationer eller vid vanliga reparationer av Windows.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon inställning är fel gissar jag på.

Detta lär knappast lösa ett problem orsakat av överklockning. Bortslösad tid.

Det kan vara så att någon fil har skadats av typ olika anledningar... när jag klocka min E6750 å fick flera bluescreens så blev det något fel och hälften av mina filer på datorn raderades eller blev korrupta så jag inte kunde starta dom och allt gick segt. En ominstallation löste allt

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk

Kan någon översätta vad blck betyder, själva förkortningen? Då jag bara hittar info om att det handlar om bla SB och oc.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

De stämmer fullkomligt, mycke unika fall som det är i Windows 7 de här man efter överklockning så bl.a korruptar sej Aero o de bli ett himla krabb o få bara de att lösa sej. Så svaret är ju att flera systemfiler blir korrupta/skadade. Kör en skanning i kommandotolken SFC /SCANNOW o se va den kommer fram till >

.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Tusen tack allihopa för hjälpen det fungera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Kan någon översätta vad blck betyder, själva förkortningen? Då jag bara hittar info om att det handlar om bla SB och oc.

BaseClpck

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Tusen tack allihopa för hjälpen det fungera!

Jag har också fått ett otroligt segt uppstart och windows vid överklockning, framförallt när jag har gjort det inne i windows. Från att ta 15-20 sekunder att starta tills man är inne i windows till 5-10 minuter. ALLT går verkligen skitsegt. Tex när man stänger ner ett fönster så SER man verkligen hur den saaaaakta tonar ner sig innan den försvinner.

Det som var mitt problem var att nån USB-port hade hängt sig. Allt löste sig genom att stänga av datorn, rycka alla usb-sladdar, starta om och Voila, som vanligt igen.

Kanske inte riktigt det problemet TS hade men ju vara bra att veta ändå.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x