Nvidia 310M Pixelmapping? BSOD vid HDMI

Permalänk
Medlem

Nvidia 310M Pixelmapping? BSOD vid HDMI

Hej,

Har egentligen 2st problem, har en laptop som är ca 1år Asus 36JC med ett Nvidia Geforce 310M.

Den ena problem är att av någon skev anledning så får jag BSOD när jag kör HDMI till kortet, samt när jag ibland ska öppna ett dokument i Photoshop CS6 sjukt frustrerande båda 2.

Nästa problem som också är lite skev är att när jag kopplar den till tvn en Samsung smart tv 46" så vill den av någon anledning placera skrivbordet på en större yta än vad tvn är så hela windows task bar ligger bland annat utanför men fortfarande 1080p i upplösning.
Men när jag aktiverar stereoskopic på grafikkortet dvs 3D och och väljer 1080p där så pixelmappar den helt fullt ut i kanterna.
Ett ytterliggare problem som har samband med ovanstående grejor är, sen jag formaterade datorn så kan ju inte använda 2 skärmar samtidigt dvs laptopens egna och tvn.

Har testat att installera äldre samt nyare drivrutiner.

Någon som har några tips?
specs
i5 cpu samt nvidia 310M

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

dålig GPU .. 310m http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html om du kollar där så är ditt grafikkort ett KLASS 4 vilket inte är något vidare bra grafikkort .. så blir inte förvånad när du försöker köra 1920x1080 upplösning på en 46 tums skärm med det där skit grafikkortet!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.