Det bästa Nvidia Grafikkortet Under 4K

Permalänk

Det bästa Nvidia Grafikkortet Under 4K

Hej kära sweclockers
Har viljat skaffat ett amd kort nu men har ändrat mig totalt har hört massa skit om det som referns kylaraen och blabla Säger inte att det är dåligt.
Så har bestämt mig att fortsätta med GTX och undrar nu vilket är det bästa kortet Under 4k? har hört att gtx 560 är bättre än gtx 670? Hur fan kan det vara det?

Skicka gärna länk På prisjakt där det där som billigast^^

1.Det jag har tänkt att använda kortet till är 3 skärmar vetefan om det ens går^^ skicka gärna länk på tre skärmar om ni hittar något bra eller en 27 tums skärm 3k cirka

2.LoL,Skyrim,GW2,

3.Tittat på filmer ^^

4. Vill maxa ALLA SPEL SOM FINNS DÄR UTE! och säg hur länge kortet håller.

Det jag använder nu är ett Nvida gtx 460

Tackar så hemskt mycket i förhand till era svar citera så går det fortare^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
99:e percentilen

GTX 670 är betydligt bättre än GTX 560.

1. Det spelar ingen roll vilken storlek skärmen har. Det enda som är viktigt är upplösningen.

2. LoL och Skyrim vet jag att 670 klarar. Dock har jag hört att Skyrim är instabilt och buggigt oavsett vilket grafikkort man har.

3. Det kan man göra med alla grafikkort.

4. Du kommer inte kunna maxa ALLA SPEL SOM FINNS DÄRUTE med ett 670. Eller det beror på upplösning såklart. Det maxar BF3 i 1080p.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Permalänk

Hahaha vem har lurat dig? Vem har sagt att 560 är bättre än 670?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/5409473/kfa2-geforce-gtx-670-ex-o...

Har själv detta kort, boostar 1150 Mhz och inte 1058 som det står, maxar bf3 med ca 70 fps. ligger precis på 4000 strecket fast en krona under "utan frakt"

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

GTX 670 är betydligt bättre än GTX 560.

1. Det spelar ingen roll vilken storlek skärmen har. Det enda som är viktigt är upplösningen.

2. LoL och Skyrim vet jag att 670 klarar. Dock har jag hört att Skyrim är instabilt och buggigt oavsett vilket grafikkort man har.

3. Det kan man göra med alla grafikkort.

4. Du kommer inte kunna maxa ALLA SPEL SOM FINNS DÄRUTE med ett 670. Eller det beror på upplösning såklart. Det maxar BF3 i 1080p.

Tänkte köra med en grym ips skärm som denna med 1920x1080 tror jag det är maxar den det då? Och grafikkortet blir det varmt? i load och sådant?

När kommer det kortet ut då?

Skrivet av ströbröd:

Hahaha vem har lurat dig? Vem har sagt att 560 är bättre än 670?

Här
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1136692-660ti-re...

När kommer det ut?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av spiderwolf:

Tänkte köra med en grym ips skärm som denna med 1920x1080 tror jag det är maxar den det då? Och grafikkortet blir det varmt? i load och sådant?

Det spelar ingen roll om skärmen bygger på IPS eller TN. Det enda som spelar roll är upplösningen (och uppdateringsfrekvensen).

Gigabyte GTX 670 Windforce OC kommer maxa BF3 i 1920x1080. Windforce är en väldigt bra kylare som kommer hålla temperaturerna nere på ett bra sätt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Det spelar ingen roll om skärmen bygger på IPS eller TN. Det enda som spelar roll är upplösningen (och uppdateringsfrekvensen).

Gigabyte GTX 670 Windforce OC kommer maxa BF3 i 1920x1080. Windforce är en väldigt bra kylare som kommer hålla temperaturerna nere på ett bra sätt.

Tack ni är sjukt trvliga här på swec även om man är sämst på sådant^^ Men vad för skärm skulle du rekomendera?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

ehmmm.... det var INGEN som påstod att 560 är bättre än 670 där...

(det var inte ens nån som påstod att 660Ti är bättre än 670Ti)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av spiderwolf:

Tack ni är sjukt trvliga här på swec även om man är sämst på sådant^^ Men vad för skärm skulle du rekomendera?

Jag har precis köpt en Fujitsu SL27T-1, en mycket prisvärd 27-tumsskärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Jag har precis köpt en Fujitsu SL27T-1, en mycket prisvärd 27-tumsskärm.

Verkar helt okej men vill ha något Grymt ^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning spelar du i? Det är ju lite avgörande. Speciellt om du planerar att köra tre skärmar i surround-gaming?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Vilken upplösning spelar du i? Det är ju lite avgörande. Speciellt om du planerar att köra tre skärmar i surround-gaming?

Sitter nu i 1680x1080 hittade dessa skärmar för eyefinity

http://www.dustinhome.se/product/5010615265/aoc-i2353fh-23-wi... eller dessa

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_amilo_sl23t-1_led-137999... 3 styck av varje dock^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

eller en http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz Bara en då eller ska man ha en ips istället?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av spiderwolf:

eller en http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz Bara en då eller ska man ha en ips istället?

IPS alla dagar i veckan för bästa bild/färg kvalitet...:-)

Tycker man ska lägga pengar på en fin skärm då man oftast hinner avverka en eller två datorer innan man byter skärm.
det är ju trots allt skärmen du "tittar och spelar" på..

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

IPS alla dagar i veckan för bästa bild/färg kvalitet...:-)

Tycker man ska lägga pengar på en fin skärm då man oftast hinner avverka en eller två datorer innan man byter skärm.
det är ju trots allt skärmen du "tittar och spelar" på..

vad tycker du om tre sådana? http://www.dustinhome.se/product/5010615265/aoc-i2353fh-23-wi...

Eller vet du någon grym 27 tums skärm under 3,5 k någon grymt bra

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Har sett att 4gb är mycket bättre för överklockning vilket ska man ta då? även om det är över 4k men inte så mycket vilket fördrar ni?ni>?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Har sett att 4gb är mycket bättre för överklockning vilket ska man ta då? även om det är över 4k men inte så mycket vilket fördrar ni?ni>?

Haha, nu är du ute och vimsar igen.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

evga gtx 670 4gb soc, 4130 typ på inet

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Skrivet av QQmore:

Haha, nu är du ute och vimsar igen.

Vad är det som är bättre med 4gb då^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Rincewind:

evga gtx 670 4gb soc, 4130 typ på inet

Vilka spel maxar du med kortet?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av spiderwolf:

Vilka spel maxar du med kortet?

Alla...

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Tack så mycket för svaret^^

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Tror inte Nvidia skulle komma ut med ett kort som var mycket sämre än 560 och sedan kosta typ 2x mer eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

Vad är det som är bättre med 4gb då^^

Mer minne? Då klarar du dig bättre i spel som käkar grafikminne...

Permalänk
Medlem

4GB har du bara nytta av om du kör i extremt höga upplösningar.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Mer minne? Då klarar du dig bättre i spel som käkar grafikminne...

maxar den gw2 i ultra?

Skrivet av Perb:

4GB har du bara nytta av om du kör i extremt höga upplösningar.

Så det räcker med 2gb modellen gigabyte?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderwolf:

maxar den gw2 i ultra?
Så det räcker med 2gb modellen gigabyte?

Om du inte tänker köra över tre skärmar så räcker det lätt.

Läs här: http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/evga-geforc...

Permalänk

Tack för svaret

Visa signatur

Nils-Julius