Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tyvärr kan man tjata hur mycket man vill, att få en ny är mer en fråga om tur. Allt de kan göra är att boka ett byte och sen sköter en annan avdelning om det ska bli en ny (om det inte finns beg som är fixad).

Hade som sagt samma visa med dem när jag köpte min privata 24" skärm för massa år sen, hade säkert 4-5 skärmar hemma där vissa var helt kantstötta o jäkliga. Detta var alltså precis efter jag köpt skärmen ny.

Det jag funderar på är att TV apparater har ju en förväntad livslängd, hur fungerar det om skärmen man får är en refurbish.

Sen tror jag inte att DELL är ensamma om detta men någon med erfarenhet får gärna berätta.

Är inte din skärm äldre än 21 dagar vid första bytet så har du rätt att kräva en helt ny skärm. Det vet Dell mycket väl om men försöker ändå med en rövare och prackar på sina kunder begagnade artiklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

För att det äter FPS, och får mitt grafikkort att kvida av smärta.

Beror förstås på vad man spelar, hann inte testa mer än Skyrim, men det flöt till synes på riktigt bra i 2560. Har ett HD 7970 oklockad vanilj (varför blir jag sugen på glass helt plötsligt?).

Iofs så har väl AMD gjort en hel bunt optimeringar för just Skyrim, och jag har ju inte kört det på flera månader så jämförelsen blir antagligen meningslös.

Edit: Kört i 1920 tidigare, och har alla grafikinställningar maxade förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Aldrig i livet att du skall gå med på att få en refurbish som ett första utbyte för din nyköpta enhet. Nu får DELL ändå ta och skärpa sig!

Varför inte, egentligen? En kontrollerad refurbished (med samma garantitid) har ju god chans att vara bättre än en ny? Jag hade inte tackat nej, men självklart hade jag undersökt den noga när jag fått den.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Varför inte, egentligen? En kontrollerad refurbished (med samma garantitid) har ju god chans att vara bättre än en ny? Jag hade inte tackat nej, men självklart hade jag undersökt den noga när jag fått den.

Alla nya produkter som vid uppackning visar sig vara felaktiga skall självklart ersättas med en helt ny produkt. Detta borde vara en principsak för både säljare och kund. Att sedan en begagnad produkt som kontrolleras av Dell skulle vara bättre än en ny produkt köper jag inte riktigt. Trots allt bör vi väl ändå kunna begära en god kvalitetskontroll av de skärmar som tillverkas i fabrik innan de skickas vidare för försäljning. Det är väl ingen konst för Dell att plocka en ny skärm ifrån lagret och utföra en kontroll på denna innan de skickar vidare den som utbyte.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DellCare:

Hej

Har du mulighed for at sende mig dit servicetag/Dell ordrenummer, samt nogle billeder i en privat besked? Så vil jeg meget gerne kigge nærmere på det?

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Hejsan, Karina! Jag lägger upp bilden här så alla kan studera, även om jag snabbt inser hur sjukt svårt fenomenet är att fånga på bild. Tror man kan ana lite gulton till vänster, men inte på samma nivå som i verkligheten. Har också konstaterat en del bleeding, nere i vänstra kanten. Summar summarium, det känns som man behöver plocka upp kvalitetskontrollen ett steg.

Skrivet av Ninjaflipp:

Hur är AG-coatingen? Även jag är sugen på denna skärm men jag är väldigt tveksam till Dells AG-coating och lutar därför åt Samsungs S27A850T istället. Har inte sett hur coatingen ser ut i verkligheten ännu men jag har hört så mycket illa om den att jag känner mig väldigt tveksam.

Den är inte likadan som U2711 (vilken jag har på jobbet). Här är den inte lika framträdande, utan mera diskret. U2711 har som ett "brus", U2713 är mera.. blank, eller vad man ska säga?

Skrivet av backfeed:

Beror förstås på vad man spelar, hann inte testa mer än Skyrim, men det flöt till synes på riktigt bra i 2560. Har ett HD 7970 oklockad vanilj (varför blir jag sugen på glass helt plötsligt?).

Iofs så har väl AMD gjort en hel bunt optimeringar för just Skyrim, och jag har ju inte kört det på flera månader så jämförelsen blir antagligen meningslös.

Edit: Kört i 1920 tidigare, och har alla grafikinställningar maxade förstås.

Skrivet av Newklear:

Även med ett 7970 alltså?

Då är det bara att glömma med ett 580 då, antar jag... Beror kanske på vad man spelar i och för sig.

Hehe, visst beror det på! BF3 fick jag sänka till "Medium" för optimalt flyt, och Skyrim.. Well, det kan tänkas att vi kör lite olika inställningar och moddar där? Jag låg i 1920 på cirka 55-60 FPS i tunga områden, nu nedåt 40.. Att sänka AA till 4x är dock ingen stor förlust, så det är grönt även där egentligen. Men, visst vore det fint med ytterligare 20-30 procent prestanda..

EDIT: Okej, nu när jag kollat lite mer.. Gultinten är rätt så märkbar, räcker med att lägga valfritt vitt fönster till vänster så går den att konstatera. Likaså är blödandet nere och uppe till vänster ganska markant, syns när det blir mörkare. Blir nog eventuellt att försöka få byte av Dell, tror jag kommer störa mig på det här nu när jag väl sett problemen.. Damnit, skulle inte tittat efter!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Hejsan, Karina! Jag lägger upp bilden här så alla kan studera, även om jag snabbt inser hur sjukt svårt fenomenet är att fånga på bild. Tror man kan ana lite gulton till vänster, men inte på samma nivå som i verkligheten. Har också konstaterat en del bleeding, nere i vänstra kanten. Summar summarium, det känns som man behöver plocka upp kvalitetskontrollen ett steg.
https://rnnrpa.sn2.livefilestore.com/y1pw6SSaPdSmlHAS5NipkKa5...

Hej Emil

Det er desværre meget svært at se udfra billedet, men din monitor skal naturligvis ikke have et gult skær. Har du mulighed for at teste monitoren med et andet kabel? Bare så vi udelukker det er her fejlen ligger.

Såfremt det ikke hjælper med et andet kabel, vil jeg med glæde bestille dig en ny monitor.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ska bli! Väntar just nu på respons från Dells support.

Uppdatering 2012-09-11: Dells support är extremt smidig - jag kommer få en ny skärm levererad (av UPS), och så tar de den gamla med sig. 10 av 10 möjliga på den hanteringen, må jag säga!

Själv fick jag detta svar från Webhallen som lämnar en del att önska: "Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning samt ordernummer så kommer vi att undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras. Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av ett servicecenter."

"Handhavandefel", jotjena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swingrope:

Själv fick jag detta svar från Webhallen som lämnar en del att önska: "Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning samt ordernummer så kommer vi att undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras. Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av ett servicecenter."

"Handhavandefel", jotjena.

http://i.imgur.com/0bQZD.jpg

De där är standard på dessa skärmar verkar det som.

2711 känns faktiskt mycket mer gedigen än 2713 som känns som en budgetskärm trotts att den kostar 5500 kr. Jag var faktiskt inne på att köpa en 2713 till privat bruk också men nu när man ser hur dålig kvalité de håller och med tanke på hur mycket strul jag hade med den nuvarande privata 24" så lutar det väll mer åt ett annat märke faktiskt.

Borde få min Refurbished skärm idag till jobbet så vi får se hur den ser ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

De där är standard på dessa skärmar verkar det som.

2711 känns faktiskt mycket mer gedigen än 2713 som känns som en budgetskärm trotts att den kostar 5500 kr. Jag var faktiskt inne på att köpa en 2713 till privat bruk också men nu när man ser hur dålig kvalité de håller och med tanke på hur mycket strul jag hade med den nuvarande privata 24" så lutar det väll mer åt ett annat märke faktiskt.

Borde få min Refurbished skärm idag till jobbet så vi får se hur den ser ut.

Skrivet av DeepBlue:

Är inte din skärm äldre än 21 dagar vid första bytet så har du rätt att kräva en helt ny skärm. Det vet Dell mycket väl om men försöker ändå med en rövare och prackar på sina kunder begagnade artiklar.

Hej Jim

Jeg har et par gange tidligere forsøgt at hjælpe dig, men har intet hørt.

Som hovedregel skal du som altid have en ny skærm, specielt hvis der er tale om ombytningen af en komplet ny skærm. Da jeg endnu ikke har modtaget dit servicetag, som tidligere adviseret, har jeg dog pt. ikke mulighed for at se nærmere på din specifikke sag.

Hvis du ønsker et ekstra kig på sagen, vil jeg meget gerne hjælpe dig. Du sender mig blot dit servicetag i en privat besked.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Jim

Jeg har et par gange tidligere forsøgt at hjælpe dig, men har intet hørt.

Som hovedregel skal du som altid have en ny skærm, specielt hvis der er tale om ombytningen af en komplet ny skærm. Da jeg endnu ikke har modtaget dit servicetag, som tidligere adviseret, har jeg dog pt. ikke mulighed for at se nærmere på din specifikke sag.

Hvis du ønsker et ekstra kig på sagen, vil jeg meget gerne hjælpe dig. Du sender mig blot dit servicetag i en privat besked.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Tack men jag har ju redan varit kontakt med Dell supporten och fått hjälp. Det ska komma en skärm idag och enligt support killen så skulle den vara kontrollerad och det kunde mycket väl vara en ny jag fick också men vi får se, bör komma idag.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av swingrope:

Själv fick jag detta svar från Webhallen som lämnar en del att önska: "Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning samt ordernummer så kommer vi att undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras. Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av ett servicecenter."

"Handhavandefel", jotjena.

http://i.imgur.com/0bQZD.jpg

Ush, det är sådant här som får en att dra sig för att beställa den här skärmen. På pappret är den allt jag vill ha, men Dells återkommande ojämna kvalitétskontroll gör att varje köp av en skärm från dem är ett lotteri. Man kan visserligen använda sig av distansavtalslagen och returnera skärmen om den är kass, men så kul är det ju inte att betala frakt fram och tillbaka. Synd, för jag är verkligen sugen på den.

Permalänk

Har Dell verkligen ingen svensk representant som kan hantera sådana här ärenden? Jag har inget emot danskar, men det ser inte bra ut i mina ögon att det inte finns någon inom landet som sköter ärenden för svenskar.

Tycker också att ett tydligt mönster börjar framträda kring den allmänna kvalitén på skärmen. Blir lite orolig att det här kommer gå igen på den av mig efterlängtade U3013. Tråkigt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DustPuppy:

Ush, det är sådant här som får en att dra sig för att beställa den här skärmen. På pappret är den allt jag vill ha, men Dells återkommande ojämna kvalitétskontroll gör att varje köp av en skärm från dem är ett lotteri. Man kan visserligen använda sig av distansavtalslagen och returnera skärmen om den är kass, men så kul är det ju inte att betala frakt fram och tillbaka. Synd, för jag är verkligen sugen på den.

Är skärmen felaktig ska du inte betala frakten tillbaks... Just sayin'.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Har Dell verkligen ingen svensk representant som kan hantera sådana här ärenden? Jag har inget emot danskar, men det ser inte bra ut i mina ögon att det inte finns någon inom landet som sköter ärenden för svenskar.

Tycker också att ett tydligt mönster börjar framträda kring den allmänna kvalitén på skärmen. Blir lite orolig att det här kommer gå igen på den av mig efterlängtade U3013. Tråkigt.

U3013 och u2713 är budgetskärmar som riktar sig till hemmakonsumenter medans U3011 och u2711 kommer att fortsätta säljas med inriktning till pro användare.

Du borde slå till på en U3011, om du inte gillar den kan du ju alltid skicka tillbaka den.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Är skärmen felaktig ska du inte betala frakten tillbaks... Just sayin'.

Sant. Fast då handlar det ju om ett byte, inte en retur.

Permalänk
Skrivet av landahl:

U3013 och u2713 är budgetskärmar som riktar sig till hemmakonsumenter medans U3011 och u2711 kommer att fortsätta säljas med inriktning till pro användare.

Du borde slå till på en U3011, om du inte gillar den kan du ju alltid skicka tillbaka den.

Jo, visst är det så, att dessa nya skärmar vänder sig till en bredare målgrupp. Samtidigt kan man tycka att tillverkningen borde ha förfinats under de år som gått sen U2711 och U3011 släpptes. Utvecklingen går ju trots allt framåt även bland skärmar. Det verkar också rimligt att tro att problemen med ojämn kvalité kommer minska under senare batch. Men det är väl kanske mest en förhoppning. För just nu verkar kvalitetskontrollen rätt kass. I vilket fall som helst kommer jag inte döma ut U3013 på förhand. Men jag förstår hur du resonerar och det är roligt att du uppmuntrar mig att slå till på en 30" skärm. Fast jag kommer nog sitta still i båten tills uppföljaren har släppts.

Permalänk
Skrivet av Tony Clifton:

Jo, visst är det så, att dessa nya skärmar vänder sig till en bredare målgrupp. Samtidigt kan man tycka att tillverkningen borde ha förfinats under de år som gått sen U2711 och U3011 släpptes. Utvecklingen går ju trots allt framåt även bland skärmar. Det verkar också rimligt att tro att problemen med ojämn kvalité kommer minska under senare batch. Men det är väl kanske mest en förhoppning. För just nu verkar kvalitetskontrollen rätt kass. I vilket fall som helst kommer jag inte döma ut U3013 på förhand. Men jag förstår hur du resonerar och det är roligt att du uppmuntrar mig att slå till på en 30" skärm. Fast jag kommer nog sitta still i båten tills uppföljaren har släppts.

Inte för att vara negativ, men Dells kvalitétslotteri är en rätt gammal historia. När jag kollade på deras 2410 och slutligen landade på 2311 var det samma lotteri där, ojämna färger, ojämn backlight. Jag tror vi får inse att man faktiskt får vad man betalar för, jämfört med kvalitétsskärmar som Nec och Eizo. Dell gör bra och billiga skärmar, men det krävs lite tur för att få ett bra ex. Orkar man med ett par returer eller inte är för kräsen så blir man säkert nöjd i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Inte för att vara negativ, men Dells kvalitétslotteri är en rätt gammal historia. När jag kollade på deras 2410 och slutligen landade på 2311 var det samma lotteri där, ojämna färger, ojämn backlight. Jag tror vi får inse att man faktiskt får vad man betalar för, jämfört med kvalitétsskärmar som Nec och Eizo. Dell gör bra och billiga skärmar, men det krävs lite tur för att få ett bra ex. Orkar man med ett par returer eller inte är för kräsen så blir man säkert nöjd i slutändan.

Nästa skärm jag köper blir troligtvis en NEC och då en 32 tummare (3840x2160). View Sonic kommer ut med en sådan mot slutet av året till priset av en bil så det är bara att vänta tills priset på dem skärmarna sjunker till ca 30.000 för att man ska slå till. Jag har haft view sonic innan och tyckte att dem hade kass kvalitet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DustPuppy:

Sant. Fast då handlar det ju om ett byte, inte en retur.

Jo, det brukar det göra när man får en trasig produkt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Jo, det brukar det göra när man får en trasig produkt...

Ja, men min poäng var att om man returnerar den så slipper man felsökningar, eventuella felsökningsavgifter, väntetider och exemplar som är "refurbished" som nämnts ovan. Sedan är det upp till var och en vad de tycker är lämpligast.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DellCare:

Hej Emil

Det er desværre meget svært at se udfra billedet, men din monitor skal naturligvis ikke have et gult skær. Har du mulighed for at teste monitoren med et andet kabel? Bare så vi udelukker det er her fejlen ligger.

Såfremt det ikke hjælper med et andet kabel, vil jeg med glæde bestille dig en ny monitor.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Sådär, har jag bytt från DVI till DP utan att något ändrades.. Ingen överraskning där, men nu har jag iaf testat.
Tog två nya bilder också, en på blödandet och en ny med vitt. Tycker mig se att man kan skönja det gula lite tydligare den här gången (titta speciellt vänsterkanten), och blödandet går liksom inte att missa i ett nedsläckt rum. Kan mycket väl vara så att missfärgningen är ett resultat av att belysningen skiner igenom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

ni som har skärmen, hur många har problem med image retention?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

ni som har skärmen, hur många har problem med image retention?

En användare på hardforum förklarar hur man testar image retention:

"Turn off the monitor for a few hours. It's best to test this in the morning or after you've been away for a while.
When you turn it back on, set a black desktop background and open a Windows explorer window, or something white. It shouldn't cover the whole screen, just part of it.
Leave it there for 15 to 20 minutes, and make sure your PC or monitor don't go into standby. After that run Paint and fill the image with 80% gray (RGB values 47-47-47). If it has image retention, you should be able to see where the explorer window was, like a shadow. Check out my previous posts to get an idea."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Alla nya produkter som vid uppackning visar sig vara felaktiga skall självklart ersättas med en helt ny produkt. Detta borde vara en principsak för både säljare och kund. Att sedan en begagnad produkt som kontrolleras av Dell skulle vara bättre än en ny produkt köper jag inte riktigt. Trots allt bör vi väl ändå kunna begära en god kvalitetskontroll av de skärmar som tillverkas i fabrik innan de skickas vidare för försäljning. Det är väl ingen konst för Dell att plocka en ny skärm ifrån lagret och utföra en kontroll på denna innan de skickar vidare den som utbyte.

Jag förstår vad du menar och föredrar givetvis en ny, men personligen skulle jag inte ha något emot en refurbished, så länge som den inte har skavanker. En skärm som gåtts igenom och fixats har ju faktiskt möjlighet att vara just bättre (än en genomsnittlig nytillverkad) eftersom den fått extra särbehandling, om nu inte kvalitetskontrollen råkar vara extrem för nyproduktion förstås, varpå den som bäst kan bli lika bra som en ny. Men då skulle ju skärmen aldrig ha skeppats eftersom kontrollen skulle sorterat bort den.

I mitt fall blev det för övrigt en ny.

Skrivet av emilakered:

EDIT: Okej, nu när jag kollat lite mer.. Gultinten är rätt så märkbar, räcker med att lägga valfritt vitt fönster till vänster så går den att konstatera. Likaså är blödandet nere och uppe till vänster ganska markant, syns när det blir mörkare. Blir nog eventuellt att försöka få byte av Dell, tror jag kommer störa mig på det här nu när jag väl sett problemen.. Damnit, skulle inte tittat efter!

Som tur är har den nya jag fick igår inget färgstick (det hade inte den tidigare heller), och måste förstås även nämna att bleedingproblemet förvisso kvarstår (specifikt längst ned till vänster), men det är väldigt mycket mindre. Det är så pass lite bleeding nu att jag inte har några problem att acceptera det.

Då det var slut i lager hos Dell så jag fick vänta ett par dagar extra, så drar jag slutsatsen att jag fick en alldeles färsktillverkad. Det påstås ju att andra tillverkningsomgången ska vara bättre, och det verkar ju stämma i mitt fall.

Skrivet av Tony Clifton:

Har Dell verkligen ingen svensk representant som kan hantera sådana här ärenden? Jag har inget emot danskar, men det ser inte bra ut i mina ögon att det inte finns någon inom landet som sköter ärenden för svenskar.

Dells svenska support är extremt bra, men de kanske inte har någon svensk representant för just "social media"?

Skrivet av aaaaaaaaaa:

ni som har skärmen, hur många har problem med image retention?

Jag utförde sagda test, men ser inget som helst spår av image retention alls. Såg inget sådant på den jag hade innan bytet heller.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av swingrope:

Själv fick jag detta svar från Webhallen som lämnar en del att önska: "Vänligen returnera varan till oss med utförlig felbeskrivning samt ordernummer så kommer vi att undersöka den och ta beslut om den skall bytas ut eller repareras. Observera att om varan ej är defekt, eller om det beror på handhavandefel, kan en avgift från 250 kr tas ut för Webhallens testarbete. Avgiften kan dock komma att bli högre om den konstateras av ett servicecenter."

"Handhavandefel", jotjena.

http://i.imgur.com/0bQZD.jpg

Skrivet av Emil B:

Sådär, har jag bytt från DVI till DP utan att något ändrades.. Ingen överraskning där, men nu har jag iaf testat.
Tog två nya bilder också, en på blödandet och en ny med vitt. Tycker mig se att man kan skönja det gula lite tydligare den här gången (titta speciellt vänsterkanten), och blödandet går liksom inte att missa i ett nedsläckt rum. Kan mycket väl vara så att missfärgningen är ett resultat av att belysningen skiner igenom.
https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1pON_7jyXOKgPGDhiQO66U3...

https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1pSZofBQA4pn_WpNOOxxuZE...

Omg omg, jag tyckte min Samsung S24A850DW hade mycket blb men jämfört med dom här bilderna är kan jag nog säga att min blb är högst acceptabel.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Stefanp67:

Omg omg, jag tyckte min Samsung S24A850DW hade mycket blb men jämfört med dom här bilderna är kan jag nog säga att min blb är högst acceptabel.

http://imageshack.us/a/img6/3232/img1178cr.jpg

Det är ju dock lite fusk att ha en lampa, brevid, hehe.. Nej, men skämt å sido, blödandet framträder mycket tydligare på bild i helt mörka rum. Nu tror jag säkert din är bättre, men foto gör inte riktigt situationen rättvisa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är ju dock lite fusk att ha en lampa, brevid, hehe.. Nej, men skämt å sido, blödandet framträder mycket tydligare på bild i helt mörka rum. Nu tror jag säkert din är bättre, men foto gör inte riktigt situationen rättvisa.

Har du testat din skärm om den lider av image retention? Jag är väldigt sugen på denna skärmen, men image retention är vad som gör att jag tvekar (bryr mig inte så mycket om BLB).

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det är ju dock lite fusk att ha en lampa, brevid, hehe.. Nej, men skämt å sido, blödandet framträder mycket tydligare på bild i helt mörka rum. Nu tror jag säkert din är bättre, men foto gör inte riktigt situationen rättvisa.

Det är en 15W lampa med lampskärm så jag ser tangentbordet när jag skriver. Den lyser så svagt att jag inte ens tänkte på den men jag tror kameran förstärker ljuset en hel del. Jag ska ta en ny bild i kväll om jag kommer ihåg det.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Emil B:

Det är ju dock lite fusk att ha en lampa, brevid, hehe.. Nej, men skämt å sido, blödandet framträder mycket tydligare på bild i helt mörka rum. Nu tror jag säkert din är bättre, men foto gör inte riktigt situationen rättvisa.

Ny bild på min Samsung S24A850DW utan skrivbordslampan tänd den här gången:

Blb'n blev klart mer framträdande utan lampa men jag kanske har vant mig för jag stör mig inte på det.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Sådär, har jag bytt från DVI till DP utan att något ändrades.. Ingen överraskning där, men nu har jag iaf testat.
Tog två nya bilder också, en på blödandet och en ny med vitt. Tycker mig se att man kan skönja det gula lite tydligare den här gången (titta speciellt vänsterkanten), och blödandet går liksom inte att missa i ett nedsläckt rum. Kan mycket väl vara så att missfärgningen är ett resultat av att belysningen skiner igenom.
https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1pON_7jyXOKgPGDhiQO66U3...

https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1pSZofBQA4pn_WpNOOxxuZE...

Det där är faktiskt katastrofalt dåligt. Blir nog en 2711 ändå trots avsaknad av LED. Eller ska man kanske satsa på S27A850T Fan va svårt det blev...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm