Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Edit: Man ser faktiskt de diagonala linjerna även på denna skärmen dock inte fullt så synligt. Sen verkar det som att den har kraftig överton på gul trotts allt :

http://i.imgur.com/wkJoU.jpg

Här är skärmen i standardläge med något lägre brightness. Man kan klart se att blocket.se inte ser helt bra ut, frågan är vilken det är som stämmer? Jag skulle rösta på HP, d.v.s den vänstra.

Ser nu också att panelen här på sweclockers är mer gul på DELL:en medan den är grå på HPn, vilket stämmer?

Min skärm är kalibrerad (ColorMunki Photo) och så här ser ett foto av min skärm ut framför ditt foto:

Som sagts tidigare så blir det inte helt rätt med foto speciellt om man visar fotot på en icke kalibrerad skärm men det kan vara kul att jämföra.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Min skärm är kalibrerad (ColorMunki Photo) och så här ser ett foto av min skärm ut framför ditt foto:

http://imageshack.us/a/img210/2669/img1201800x600.jpg

http://imageshack.us/a/img33/8733/img1201cr.jpg

Som sagts tidigare så blir det inte helt rätt med foto speciellt om man visar fotot på en icke kalibrerad skärm men det kan vara kul att jämföra.

Tack! Jo jag har märkt att just gula färger blir väldigt konstigt på denna skärmen jag har nu medan andra färger "känns" rätt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag får psykbryt, den här u2713 eller u2711? jag sitter o spelar det gör jag, men det blir väldigt mycket bildhantering. Då är det fördel u2711 men det är äldre "teknik" även om det är bra, den alstrar mycket värme, meddans U2713 är lite sämre på bildhantering (säkert helt underbar i verkligheten) drar mindre ström (mindre värme) Hjälp mig är det någon som har kollat på dessa på i verkliga livet?

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Skrivet av DellCare:

Hej

Ked af at jeg har overset din tidligere indlæg omkring din blb.

Send mig meget gerne dit servicetag + billeder, så ser jeg gerne på din sag. Samtidig vil jeg nævne, at vi er opmærksom på problemet med enkelte revisioner, og dette skulle være løst. Selvfølgelig er der beklageligvis ingen garantier når man har med elektronik at gøre, men vi er altid OBS på om der opstår nye generelle problemer, så vi kan få løst dem i produktionen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Hej Karina,
Här är två bilder på min BLB, tagna i ett mörkt rum. Det var svårt att få det att se ut som det gör i verkligeten, men man får en uppfattning om problemet. Har skickat ärendet till Dustin Home, får se vad de svarar. Återkommer ifall jag behöver hjälp från dig, uppskattar att du hörde av dig här!

Brightness 100:

Brightness 20:

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Hej Karina,
Här är två bilder på min BLB, tagna i ett mörkt rum. Det var svårt att få det att se ut som det gör i verkligeten, men man får en uppfattning om problemet. Har skickat ärendet till Dustin Home, får se vad de svarar. Återkommer ifall jag behöver hjälp från dig, uppskattar att du hörde av dig här!

Brightness 100:
http://desmond.imageshack.us/Himg842/scaled.php?server=842&fi...

Brightness 20:
http://desmond.imageshack.us/Himg96/scaled.php?server=96&file...

Det där ser väl inte så farligt ut?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Det där ser väl inte så farligt ut?

Som jag skrev, jag misslyckades med att fånga det. Det är betydligt tydligare i verkligheten. Men nej, det ser inte så farligt ut på bilderna. Ska se om jag kan göra om det ikväll....

Permalänk
Medlem

Kanske redan någon som tipsat men HP ZR2407w är snabb med enklare justering utan USB 3.0.

Permalänk
Medlem

Var o köpte mig en U2713 idag till ett fördelaktigt pris. Den är kopplad till macbooken så länge. Kan bara säga "Oh herre jävlar". Att gå från 13" 1280*800 till 27" 2560*1440 är fan helt jävla otroligt. Ska göra lite tester ikväll tänkte jag. Mycket nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att be om att få min skärm utbytt på grund av backlight bleedingen. Köpte skärmen via Dustin. Någon som har gått igenom samma process som kan förklara lite snabbt hur jag ska gå till väga? Ska jag kontakta Dell eller Dustin?

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Har bestämt mig för att be om att få min skärm utbytt på grund av backlight bleedingen. Köpte skärmen via Dustin. Någon som har gått igenom samma process som kan förklara lite snabbt hur jag ska gå till väga? Ska jag kontakta Dell eller Dustin?

Hej

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få udbyttet skærmen. Du skal blot sende mig dit servicetag+billeder i en privat besked, så ser jeg på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få udbyttet skærmen. Du skal blot sende mig dit servicetag+billeder i en privat besked, så ser jeg på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Trevligt med så snabbt svar! Uppskattas enormt. Slänger iväg ett litet PM om någon sekund men jag passar på att posta bilden på skärmen här i tråden också så att ni andra har något att jämföra med.

Måste även hålla med Emil angående att det är svårt att få bleeding på bild; det var då inte lätt.

Är hur som helst det gultintiga till vänster som jag stör mig på. Rätt irriterande när man tittar på mörka filmscener och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Trevligt med så snabbt svar! Uppskattas enormt. Slänger iväg ett litet PM om någon sekund men jag passar på att posta bilden på skärmen här i tråden också så att ni andra har något att jämföra med.

http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/10/2740205579-or...

http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/10/27402084259-o...

Måste även hålla med Emil angående att det är svårt att få bleeding på bild; det var då inte lätt.

Är hur som helst det gultintiga till vänster som jag stör mig på. Rätt irriterande när man tittar på mörka filmscener och liknande.

Jag har skämts om jag var Dell, en skärm för 5500 kr och dessa problem? Jag ska nu få min 3de skärm men jag har tyvärr inte de högsta förväntningarna. Det blir väldigt svårt att rekommendera en sådan skärm som denna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

När ni lägger upp skärmdumpar, lägg gärna upp vilken revision och tillverkningsmånad.
Min första skärm var Rev00 och gjord juni 2012, den var bedrövlig, väldigt mycket bleeding i nedre vänster hörn samt flera pixlar trasiga.
Har precis fått skärmen utbytt mot en ny, denna är också Rev. 00 men gjord i juli 2012. Tyvärr blöder även denna, dock inte lika kraftigt, denna gång mest i övre vänster hörn, däremot är alla pixlar felfria. Vet inte vad man skall förvänta sig av Dell, har de någon u2713 som inte lider av backlight bleeding? Kan skicka skärmdumpar på båda skärmarna senare.

Permalänk
Medlem

Hur mycket blb ska man acceptera? Lägger upp två bilder med 75 respektive 25 i brightness. Dock jävligt svårt att få en rättvis bild, men detta är så nära jag kunde komma. Gulsticket nere i vänster hörn är ju lite irriterande också.

Rev A00 Juli

Permalänk
Medlem

Förövrigt så verkar det nästan vara samma problem hos alla, så det känns som antingen ett konstruktions fel eller väldigt dålig produktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Jag får psykbryt, den här u2713 eller u2711? jag sitter o spelar det gör jag, men det blir väldigt mycket bildhantering. Då är det fördel u2711 men det är äldre "teknik" även om det är bra, den alstrar mycket värme, meddans U2713 är lite sämre på bildhantering (säkert helt underbar i verkligheten) drar mindre ström (mindre värme) Hjälp mig är det någon som har kollat på dessa på i verkliga livet?

På vilket sätt skulle U2713 vara sämre på bildhantering? Visst, U2711 har wide gamut vilket U2713 saknar, men är det nåt du ens behöver? Båda skärmar har annars väldigt bra färgåtergivning och är utmärkta till bildredigering. U2713 har dessutom bättre svärta och kontrast och en ofantligt mycket bättre AG-beläggning. Överlag upplever jag bilden som bättre på U2713.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

På vilket sätt skulle U2713 vara sämre på bildhantering? Visst, U2711 har wide gamut vilket U2713 saknar, men är det nåt du ens behöver? Båda skärmar har annars väldigt bra färgåtergivning och är utmärkta till bildredigering. U2713 har dessutom bättre svärta och kontrast och en ofantligt mycket bättre AG-beläggning. Överlag upplever jag bilden som bättre på U2713.

Fördelen med U2711 är väll troligen att de fått bättre kontroll på kvalitén för U2713HM är ju helt bedrövlig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Hej turbi

Problemet omkring denne model er eskaleret til det respektive team, da dette er mere end blot et par enkelte "mandags-modeller". Du må meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så sørger jeg for at finde en løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar INTE denna skärm till någon. Det kan finnas någon person som har tur och får en Ok skärm, men chansen för det är nog minimal.

Tredje skärmen, samma problem. Har nu gett upp hoppet om att få en duglig skärm, och ångerrätten har gått ut. Skoj detta.

Permalänk
Skrivet av Blooh:

Jag rekommenderar INTE denna skärm till någon. Det kan finnas någon person som har tur och får en Ok skärm, men chansen för det är nog minimal.

Tredje skärmen, samma problem. Har nu gett upp hoppet om att få en duglig skärm, och ångerrätten har gått ut. Skoj detta.

http://i.imgur.com/Gpal6.jpg

Ser ju inte så farligt ut? Särskilt inte jämfört med de ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blooh:

Jag rekommenderar INTE denna skärm till någon. Det kan finnas någon person som har tur och får en Ok skärm, men chansen för det är nog minimal.

Tredje skärmen, samma problem. Har nu gett upp hoppet om att få en duglig skärm, och ångerrätten har gått ut. Skoj detta.

http://i.imgur.com/Gpal6.jpg

Håller med, pratade med Dustin som sade att så snart produkten är uppackad tar de inte tillbaka den längre, inte ens för att byta till annan produkt.

Skrivet av Full Strike:

Ser ju inte så farligt ut? Särskilt inte jämfört med de ovan.

Helt okay för en skärm i 5000-6000 kr klassen alltså?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Idag fick jag min nya, och är överlag positiv.

* Den är inte alls lika gultintad som gamla. Ställde de brevid varandra, då såg man riktigt tydligt hur missfärgad den första faktiskt är.
* Den blöder inte lika mycket.

Med det sagt är det fortfarande en antydan till gult i nedre vänstra hörnet, och även viss blb. Det är dock inte noterbart om jag inte visar helt vitt (gult) eller helt svart (blb), så jag kommer behålla denna. Nämnvärt är också att sRGB-kalibreringen är TOTALT olika! Det skiljer minst ett par hundra grader i färgtemperatur med samma inställlningar - värt att tänka på!

Tack till Karina för hjälpen! Trots lite krångliga fraktalternativ löste det sig på bästa sätt.

EDIT: Länkar in quick n' dirty bild på båda skärmarna brevid varandra. Båda sitter med Displayport, och båda har exakt samma inställningar i menyn. Den högre skärmen är (uppenbart) den gamla, där framför allt vänsterkanten är mycket gul. Syns extra tydligt mot nya skärmens högerkant, som är nästan helt neutral.

https://o2c4aw.sn2.livefilestore.com/y1p3jEg9hcAp_y76Iu1RvNNG...

Håller med om att Dellen ser mycket bättre ut på det vita, men om jag inte är helt ute och cyklar ser det ut att gå lite för mycket åt det blåa hållet på den istället? Tycker en "korrekt" vit ska vara aningen varmare, fast jag kanske har fel. Kul att du fick ett hyffsat exemplar i alla fall, kvaliten verkar ju variera något katastrofalt på denna skärm om an ska gå på andra exempel här i tråden.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

På det senaste svaret från DellCare förstår man att de åtminstone är väl medvetna om problemen med modellen. Frågan är bara vad Dell kan göra åt det i fabriken. Det verkar ju ändå som något har gått rejält snett någonstans, eftersom det är så stor andel av kunderna som är missnöjda. Hade skärmen kostat runt 3000,- kunde man kanske vara lite mer förlåtande men betalar man 5500,- tycker jag att man har rätt att ställa betydligt högre krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Ser ju inte så farligt ut? Särskilt inte jämfört med de ovan.

Jag tycker det är en bra bit över vad man ska acceptera. Dessutom fotar jag i dagsljus. När jag märker av Blbn under normal användning, ja då är det för mycket. Att redigera bilder med denna är inte direkt skoj. Men det är kul att veta att du skulle kunna använda denna skärm, det vinner ju företaget på och vem vet, kanske får vi se ännu sämre kvalitetskontroll pga. folk som inte klagar?

Permalänk
Medlem

Har haft skärmen sedan helgen, bifogar lite bilder på det blb som finns på min (rev A00, Jul 2012). Verkar som jag har ungefär samma problem som andra. Övre bilden är med 35% brightness och den undre med 100%. Som tidigare nämt är det svårt att fånga problemet rättvist på bild.

Det jag stör mig mest på är den väl ljusa fläcken en dryg decimeter in nere till vänster då den syns ganska tydligt även vid 35% brightness i t.ex. diablo 3 eller andra fall när man har mörkare partier på den delen av skärmen. I övrigt är den blb som finns på mitt exemplar inte alltför illa även om den som synes blöder en del.
De diagonala sträcken som en del exemplar har finns absolut på mitt och dessa kan i vissa situationer uppfattas som rätt störande tyvärr. I övrigt gillar jag skärmen, bra nivå på antiglare, bra upplösning samt bra färger. Kommer dock nog att reklamera denna pga av det blb som finns i nedre vänstra hörnet.

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem

Dustin har kampanj på skärmen just nu. 5k
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1375916

Permalänk
Skrivet av Erixs:

Har haft skärmen sedan helgen, bifogar lite bilder på det blb som finns på min (rev A00, Jul 2012). Verkar som jag har ungefär samma problem som andra. Övre bilden är med 35% brightness och den undre med 100%. Som tidigare nämt är det svårt att fånga problemet rättvist på bild.

http://imageshack.us/a/img121/1313/dsc0115d.jpg

http://imageshack.us/a/img543/8532/dsc0119mo.jpg

Det jag stör mig mest på är den väl ljusa fläcken en dryg decimeter in nere till vänster då den syns ganska tydligt även vid 35% brightness i t.ex. diablo 3 eller andra fall när man har mörkare partier på den delen av skärmen. I övrigt är den blb som finns på mitt exemplar inte alltför illa även om den som synes blöder en del.
De diagonala sträcken som en del exemplar har finns absolut på mitt och dessa kan i vissa situationer uppfattas som rätt störande tyvärr. I övrigt gillar jag skärmen, bra nivå på antiglare, bra upplösning samt bra färger. Kommer dock nog att reklamera denna pga av det blb som finns i nedre vänstra hörnet.

Hej

Som jeg tidligere i tråden har skrevet, er jeg i øjeblikket ved at undersøge sagen nærmere, så vi kan tilbyde jer alle en acceptabel løsning.

Du er derfor meget velkommen til at sende mig dit servicetag, så vender jeg tilbage til dig, når jeg har en løsning på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av Blooh:

Jag rekommenderar INTE denna skärm till någon. Det kan finnas någon person som har tur och får en Ok skärm, men chansen för det är nog minimal.

Tredje skärmen, samma problem. Har nu gett upp hoppet om att få en duglig skärm, och ångerrätten har gått ut. Skoj detta.

http://i.imgur.com/Gpal6.jpg

Skrivet av SnowJim:

Håller med, pratade med Dustin som sade att så snart produkten är uppackad tar de inte tillbaka den längre, inte ens för att byta till annan produkt.

Hej

Jeg vil lige oplyse jer om, at det kan godt være, at jeres fortrydelsesret/ångerrätten er gået ud, men I Sverige har i 3 års reklamationsret over for den virksomhed, som i har købt produktet fra, såfremt produktet er købt som konsumentkøb. Og man kan desværre i jeres situationer sige, at produktet ikke er problemfrit. Virksomheden har herefter krav på, at enten reparere fejlen, ombytte til et fungerende produkt, eller ophæve købet.

Det vil sige, at hvis produktet ikke er i den standard man kan forvente, eller har andre defekter, så kan i benytte jer af denne, med fuld ret.

Som tidligere adviseret, arbejder jeg meget stærkt på at komme i dybden med dette problem, og kunne tilbyde jer en fuldt fungerende skærm, og jeg vil vende tilbage til jer, så snart jeg ved noget mere.

Den eneste grund til at jeg ikke fra Dell's side kan tilbyde jer, at ophæve købet er, at i som sådan ikke tangerer som Dell kunder, men derimod kunder af den re-seller i har købt fra.

Beklager de problemer mange af jer har haft.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil lige oplyse jer om, at det kan godt være, at jeres fortrydelsesret/ångerrätten er gået ud, men I Sverige har i 3 års reklamationsret over for den virksomhed, som i har købt produktet fra, såfremt produktet er købt som konsumentkøb. Og man kan desværre i jeres situationer sige, at produktet ikke er problemfrit. Virksomheden har herefter krav på, at enten reparere fejlen, ombytte til et fungerende produkt, eller ophæve købet.

Det vil sige, at hvis produktet ikke er i den standard man kan forvente, eller har andre defekter, så kan i benytte jer af denne, med fuld ret.

Som tidligere adviseret, arbejder jeg meget stærkt på at komme i dybden med dette problem, og kunne tilbyde jer en fuldt fungerende skærm, og jeg vil vende tilbage til jer, så snart jeg ved noget mere.

Den eneste grund til at jeg ikke fra Dell's side kan tilbyde jer, at ophæve købet er, at i som sådan ikke tangerer som Dell kunder, men derimod kunder af den re-seller i har købt fra.

Beklager de problemer mange af jer har haft.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Jag hade tänkta avvakta tills hela ärendet var avklarat men passar på att skriva lite här nu.

Vi kan konstatera att något har gått fel på tillverkningen ifrån Dells sida, något Karina även har bekräftat.
Även jag har just nu 2 skärmar hemma med detta syndrom då jag fick en i utbyte som tyvärr hade samma symptom.

Vidare rapporter med bilder här i tråden på enskilda skärmar fyller ingen vidare funktion, har ni köpt en av dessa skärmar med detta problem så skicka ett PM direkt till Dellcare om ni ej har möjlighet/vill reklamera direkt till butik

För att förtydliga så är detta inte för att "dölja" några problem, utan snarare tvärtom så har ju Dell i detta fall inte försökt soppa något under mattan utan bekräftat detta i denna tråd samt talat om att utredning och lösning är på gång.
Alla som tillverkar något kan råka ut för produktionsfel, det är hur man hanterar dessa som skiljer dem åt.

Jag kan bara från ett personligt perspektiv säga att jag är väldigt imponerad av Dells öppenhet i detta ärende, samt av deras förstklassiga support!
Förvisso är inte problemet i sig löst ännu, men jag är övertygad om att så kommer vara fallet inom en snar framtid och då har jag planerat att köpa 2 till likadana skärmar.

Sen skulle jag givetvis inte rekomendera att köpa en ny skärm av denna modell innan problemet utrets och åtgärdas, har man köpt en inom öppet köp period eller ångerrätt enligt distansavtalslagen så skulle jag nog även returnera den till inköpsstället.
Notera att detta samt reklamationsärenden dock riktas till ÅF och inte Dell.
Dell blev i mitt fall "sista" utvägen då kärringen hemma städat bort originalkartongen med tillbehör innan den träffade marken här hemma.

Ännu en gång har jag aldrig vare sig privat eller i tjänsten fått ett bättre servicebemötande än det jag fått från Karina på DellCare,
faktum är att trots att jag nu sitter med 2st defekta skärmar så kommer jag i framtiden välja Dell när det är möjligt just av denna anledning!

Det förutsätter givetvis att lösningen i slutet är fungerande, men jag har ingen anledning att tro annat.

Tack Karina och DellCare för ett föredömme av hur service bör fungera på alla företag.

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttiz:

Jag hade tänkta avvakta tills hela ärendet var avklarat men passar på att skriva lite här nu.

Vi kan konstatera att något har gått fel på tillverkningen ifrån Dells sida, något Karina även har bekräftat.
Även jag har just nu 2 skärmar hemma med detta syndrom då jag fick en i utbyte som tyvärr hade samma symptom.

Vidare rapporter med bilder här i tråden på enskilda skärmar fyller ingen vidare funktion, har ni köpt en av dessa skärmar med detta problem så skicka ett PM direkt till Dellcare om ni ej har möjlighet/vill reklamera direkt till butik

För att förtydliga så är detta inte för att "dölja" några problem, utan snarare tvärtom så har ju Dell i detta fall inte försökt soppa något under mattan utan bekräftat detta i denna tråd samt talat om att utredning och lösning är på gång.
Alla som tillverkar något kan råka ut för produktionsfel, det är hur man hanterar dessa som skiljer dem åt.

Jag kan bara från ett personligt perspektiv säga att jag är väldigt imponerad av Dells öppenhet i detta ärende, samt av deras förstklassiga support!
Förvisso är inte problemet i sig löst ännu, men jag är övertygad om att så kommer vara fallet inom en snar framtid och då har jag planerat att köpa 2 till likadana skärmar.

Sen skulle jag givetvis inte rekomendera att köpa en ny skärm av denna modell innan problemet utrets och åtgärdas, har man köpt en inom öppet köp period eller ångerrätt enligt distansavtalslagen så skulle jag nog även returnera den till inköpsstället.
Notera att detta samt reklamationsärenden dock riktas till ÅF och inte Dell.
Dell blev i mitt fall "sista" utvägen då kärringen hemma städat bort originalkartongen med tillbehör innan den träffade marken här hemma.

Ännu en gång har jag aldrig vare sig privat eller i tjänsten fått ett bättre servicebemötande än det jag fått från Karina på DellCare,
faktum är att trots att jag nu sitter med 2st defekta skärmar så kommer jag i framtiden välja Dell när det är möjligt just av denna anledning!

Det förutsätter givetvis att lösningen i slutet är fungerande, men jag har ingen anledning att tro annat.

Tack Karina och DellCare för ett föredömme av hur service bör fungera på alla företag.

Håller med fullständigt! Supporten har varit ruskigt bra hittills och nu har jag visserligen inte fått min skärm ännu men jag tror säkerligen att jag får den inom en relativt snar framtid. Karina sade till och med att hon väntade lite med att beställa en ny skärm till mig eftersom de nyare batcharna tydligen också kan ha de problemen, så hon skulle höra med kvalitetsavdelningen att det var schyssta grejer innan hon beställde en skärm åt mig. Detta visar att hon inte bara vill få ärendet gjort så snabbt som möjligt genom att skicka mig en ny skärm, utan att det ska bli rätt direkt och detta uppskattar jag enormt.

@Karina: lita på att jag kommer kontakta din manager när jag har fått min nya skärm om hur bra du har skött dig.