gjorde jag ett dåligt köp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

gjorde jag ett dåligt köp?

Hej beställde förra veckan en dator från inet med https://www.inet.se/produkt/5409528/evga-geforce-gtx-670-2048...
är det ett mycket sämre kort än dem andra gtx 670 korten?
Tacksam för svar
/Alex

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Eh.. va?

Varför har du fått för dig detta?

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
karlskoga
Registrerad
Dec 2008

Nej det är det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2010

Nej, det som brukar vara skillnaden mellan korten i samma serie, är kylaren.

Calle SEMPLEZZ Östlind

Twitch.tv OfficialSEMPLEZZ
Twitter @SEMPLEZZCS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2010

Vill du ha ett GTX 670 med en kylare som trycker ut varmluften ur chassit är ju det kortet ett av de bästa, om inte det bästa du kan få. GTX 680's kylare och PCB. Dessutom är det överklockat från fabrik.

Desktop: i7 7700K | Asus Prime Z270-K | Corsair LPX 16GB | GTX 1070

Laptop: i3 7100u | 6GB Micron

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kågeröd
Registrerad
Nov 2008

Endast Gigabyte med Windforce eller Asus Direct CU är bättre...enligt mig!

Antec Twelve hundred - Corsair HX 1000 - Asrock Z68 Extreme3 Gen 3 - Intel Core i7 2600K 3,4GHz - Noctua NH-D14 - 24GB DDR3 Crucial Ballistix 1600MHz - Asus R9 290X DCII/ Asus R9 290X Matrix Platinum Crossfire - Crucial M4 128GB SSD - Sata II Hitachi Deskstar 500GB - Win10 Home 64bit - Samsung DVD writer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Möjligen att kortet är mer högljutt än vissa med eftermarknadskylare. Dock trycker den ut luft ur chassit som någon annan sa. Datorn mår antagligen bäst av det kortet du valt. Sjukt bra kort överlag så sluta nojja

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Dec 2005

EVGA är bra skit så var lugn!

Jag föredrar faktiskt kylarna som trycker ut värmen ur chassit än att spy ut all värme inne i chassit. Enda nackdelen är ljudnivån på dessa kylare.

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 CPU: i7 2600k @ 4,3ghz CPU kylare: Antec Kühler H20 620 push/pullGPU: EVGA Geforce GTX 780Ti RAM: 16gb Corsair Vengeance 1600 mhz Nätagg: Zalman 750W Lagring: OCZ Vertex 3 60gb SSD + Seagate Barracuda 1TB Chassi: Fractal Design Arc midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N.H.K. // STHML
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av WardonE:

Vänta lite, trycker inte nästan alla grafikkort ut luften ur chassit?... Är det inte bäst om det gör det?

Bara radialfläktar, vilket är majoriteten av alla referenskylare. Men om det är bra eller inte är en fråga om hur resten av datorn ser ut. Finns både negativt och possitivt med radialfläktar, själv föredrar jag axial/vattenkylning

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av WardonE:

Nej dom flesta icke-referenskort dumpar en stor del av värmen inne i chassit. Fördel med icke-referens är bättre kylförmåga och lägre ljudnivå. Nackdelen är att en del av värmen dumpas i chassit plus evt. CF/SLI kan bli jobbigt då det övre kortet får en massa varmluft från kortet under.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

mina vänner hävdade tydligen att det var ett dåligt köp , men nu vet jag. Tackar så hjärtligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av WardonE:

Såvida kylaren inte har referensdesign/radialfläktar dumpas all värme inne i chassit. Har man ett hyfsat luftflöde är det inga problem, själv föredrar jag dock ändå referenskylarna.

Edit: Alltid lika kul när femtielva andra personer hinner före utan att man vet om det.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Zreeper:

mina vänner hävdade tydligen att det var ett dåligt köp , men nu vet jag. Tackar så hjärtligt!

Skaffa nya vänner.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Zreeper:

De trodde förmodligen att det var ett GTX670 standard referens, vilka har fått ett felaktigt rykte av att vara värdelösa.

Skrivet av Zreeper:

Vill passa på att fråga ytterligare en sak , Och det är om detta kort kommer klara Kommande Gta V på Bra grafik i 1920x1080

Med tanke på att det inte släppts än, är det rätt omöjligt att ge ett rakt svar på.

Gissningsvis kommer det väl vara ungefär lika krävande som GTA IV, och då kommer det flyta med lätthet, såvida resten av komponenterna orkar med det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Zreeper:

Ja, det kommer det nog göra (kan dock inte veta då GTA V inte har släppts än...), men kanske inte på högsta med 60 FPS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kågeröd
Registrerad
Nov 2008

Jaja...föredrar ändå Gigabytes Windforce...tyst, bra strömförsörjning, hög överklocknings potential, snygg kylare...

Antec Twelve hundred - Corsair HX 1000 - Asrock Z68 Extreme3 Gen 3 - Intel Core i7 2600K 3,4GHz - Noctua NH-D14 - 24GB DDR3 Crucial Ballistix 1600MHz - Asus R9 290X DCII/ Asus R9 290X Matrix Platinum Crossfire - Crucial M4 128GB SSD - Sata II Hitachi Deskstar 500GB - Win10 Home 64bit - Samsung DVD writer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Zreeper:

Antagligen om GTA V kommer ut före utgången av 2014 eller så.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H