Intel Burn test på verry high samtidigt som jag spelar wow.

Permalänk
Medlem

Intel Burn test på verry high samtidigt som jag spelar wow.

Klockade ner från 4.7 till 4.5 GHz och körde IntelBurn test på verry high samtidigt som jag lirade wow. fick 2 små lag spikar under dom 10 testerna annars låg fps på runt 100 hela tiden i deepholm.. Det måste väll ändå anses som rätt ok med tanke på stabilitet?

Många säger att man ska köra prime 95 Lääänge för att få reda på om systemet är stabilt men enligt "About" på intelburntest så belastas systemer mer av intel burntest än av prime 95.

Min max temp under testet + wow var upp till 72 som mest annars låg tempsen konstant på ca 65 grader i HWiNFO64 .. Ok temps?

Visa signatur

* MSI P67A-GD55 * Intel i7 2600K 4,6 @ 1,386v * Noctua NH-U12P SE2 *
* ADATA 2x8GB @ 1600 * Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB *
* Samsung SSD 256 GB Pro* Corsair AX 850W 80+ GOLD *
* Corsair Graphite 600T * Win7 Home 64-bit * Yamakasi 2703 led ips *
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Klockade ner från 4.7 till 4.5 GHz och körde IntelBurn test på verry high samtidigt som jag lirade wow. fick 2 små lag spikar under dom 10 testerna annars låg fps på runt 100 hela tiden i deepholm.. Det måste väll ändå anses som rätt ok med tanke på stabilitet?

Många säger att man ska köra prime 95 Lääänge för att få reda på om systemet är stabilt men enligt "About" på intelburntest så belastas systemer mer av intel burntest än av prime 95.

Min max temp under testet + wow var upp till 72 som mest annars låg tempsen konstant på ca 65 grader i HWiNFO64 .. Ok temps?

Tempsen är ok, men sätt på prime95 undrer natten för att vara säker för en stabil clock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Tempsen är ok, men sätt på prime95 undrer natten för att vara säker för en stabil clock

Skickades från m.sweclockers.com

Prime säger inte allt, dock. Körde det under ett 20h-pass felfritt men fick frysningar av småsaker som tab-skift etc dagen efter. Och minnena var felfria i memtest. Så nja.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A