Extra skärm till moderkort istället för i grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Floda
Registrerad
Okt 2009

Extra skärm till moderkort istället för i grafikkortet?

Tjenare Sweclockers! Har en snabb fråga! Jag kopplade in min andra skärm precis så att det nu sitter 2 skärmar kopplat till grafikkortet. Jag undrar om man sparar kräm på graffekortet om jag kopplar den andra skärmen till mitt moderkort istället och använder min processors inbyggda grafikdel? Så att min "spelskärm" sitter ensamt i grafikkortet och får ut max därifrån. Den andra skärmen skall bara användas till surf/spotify typ så inget krävande. Eller spelar det ingen roll alls?

| HAF 922 Mini - E | Intel Core i5 3570 @ 4.44GHz | ASUS P8Z77-Vpro | Gigabyte GeForce 680 Windforce | Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | SSD 120GB Intel 520 | Samsung 22X DL SH-S223C | Corsair TX 650W 80+ | Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz | Win 7 64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köttvärlden
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av sebn:

Tjenare Sweclockers! Har en snabb fråga! Jag kopplade in min andra skärm precis så att det nu sitter 2 skärmar kopplat till grafikkortet. Jag undrar om man sparar kräm på graffekortet om jag kopplar den andra skärmen till mitt moderkort istället och använder min processors inbyggda grafikdel? Så att min "spelskärm" sitter ensamt i grafikkortet och får ut max därifrån. Den andra skärmen skall bara användas till surf/spotify typ så inget krävande. Eller spelar det ingen roll alls?

Jag tror inte att det fungerar, då du måste aktivera en utav dem. Så troligtvis kommer uttaget från moderkortet inte fungera ifall du kör med grafik-kortet aktiverat.

"En dator"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Floda
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av ohoy:

Jag tror inte att det fungerar, då du måste aktivera en utav dem. Så troligtvis kommer uttaget från moderkortet inte fungera ifall du kör med grafik-kortet aktiverat.

Jag misstänkte detta också. Tack för svar iaf!

| HAF 922 Mini - E | Intel Core i5 3570 @ 4.44GHz | ASUS P8Z77-Vpro | Gigabyte GeForce 680 Windforce | Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | SSD 120GB Intel 520 | Samsung 22X DL SH-S223C | Corsair TX 650W 80+ | Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz | Win 7 64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rush@Damavand Peak
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av sebn:

Jag misstänkte detta också. Tack för svar iaf!

Du kan slå på Lucidlogix Virtu MVP i Z77 kort.
Om jag förstått det rätt så ska det kombinera bägge grafikdelar och på så vis endast använda externt grafikkort om det behövs.
Det kanske inte är riktigt vad du söker men det kan vara värt att kolla lite närmare på kanske.

Men jag tror inte du behöver oroa dig. Bara för att du har en extra skärm kommer inte grafikkortet gå o botten. Du har redan Aero inladdat i minnet och det är löjligt lite som ritas på skrivbordsmiljö jämfört med spel.

[Sabertooth Z77][2600K @ 4.5GHz][580 @ 940/2300]
Du får vad du betalar för
Trådlöst = värdelöst