Permalänk
Medlem

kommer gtx 660 ti passa??

Hej, jag har bestämt mig för ett annat grafikkort och jag undrar om det kommer att fungera till min dator här är spec:sen, moderkort: msi p55 cd53. processor: Intel core i5 750. 4.0ghz ram minne:g.skill ares 16 gb 2133 mhz (low profil)
Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak - har samma processor men oklockad... Måste jag klocka den för att undvika flaskhalsar?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaswww:

Hej, jag har bestämt mig för ett annat grafikkort och jag undrar om det kommer att fungera till min dator här är spec:sen, moderkort: msi p55 cd53. processor: Intel core i5 750. 4.0ghz ram minne:g.skill ares 16 gb 2133 mhz (low profil)
Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

så länge du har ett dugligt nätagg så kommer det att funka felfritt..

din processor är god för säkert ett 7970/680 utan att det ska vara någon större skillnad jämfört med dagens i5or

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Undrar samma sak - har samma processor men oklockad... Måste jag klocka den för att undvika flaskhalsar?

et skulle jag väll inte tro men jag överclockade för skojsskull

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

så länge du har ett dugligt nätagg så kommer det att funka felfritt..

din processor är god för säkert ett 7970/680 utan att det ska vara någon större skillnad jämfört med dagens i5or

Duger 550 watt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Skrivet av eliaswww:

Duger 550 watt

Skickades från m.sweclockers.com

Utan tvekan!
660Ti drar otroligt lite ström om man jämför med andra kort, så det ska funka super!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaswww:

Duger 550 watt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett GTX680-DC2O och jag sitter med 520 watt så du klarar dig nog. :]

Permalänk
Medlem

Har en Taurus Experienced i5 3450, 8gb klarar man säg med 450 w?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaswww:

Duger 550 watt

Skickades från m.sweclockers.com

vilket märke?

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

vilket märke?

Antec 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clovin:

Antec 450W

hur gammalt e det? Det kan nog va bra å byta till ett AX eller TX av corsair, Jag kör med XFX för jag tycker å har hört att dom e bra

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

hur gammalt e det? Det kan nog va bra å byta till ett AX eller TX av corsair, Jag kör med XFX för jag tycker å har hört att dom e bra

Har haft datorn i typ en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clovin:

Har haft datorn i typ en månad

Då ska de väl inte va nå problem

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro