Microsoft byter logotyp

Permalänk
Melding Plague

Microsoft byter logotyp

Inför lanseringen av Windows 8 uppdaterar Microsoft företagets grafiska profil med en nygammal logotyp som för tankarna till det pekskärmsanpassade gränssnittet Modern UI.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kul att de fortsätter med den äldre loggan! Trots att den är från 1995 känns den fortfarande modern, eller modern på nytt i alla fall! Själv gillar jag när det är enkel design och det är väl även därför jag gillar windows 8!

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej, nej, nej

Permalänk

Bättre kan ni Microsoft...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Har dom lagt in backen på företaget? O_o

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

amen vafan???
Varför förstör dom för sig själva???

Nu blev jag ledsen

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem

Kreativiteten bara flödar :3

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk

Grymt kreativa de är på Microsoft, imponerad

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Tycker det såg helt okej ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Det va iaf inte vackert, gillade den förra bättre

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

WOW! omgz osv, lika flippat som när regnbågsäpplet blev bändande vitt..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Slött som satan men snyggare än vad de haft nyligen, och när gammalt igen blir modernt så varför överarbeta något?;)

Permalänk

Inte det vackraste jag sett, men jag inte säga att jag bryr mig.

Permalänk
Medlem

Är det Helvetica eller MS Sans Serif?

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk

Den var revolutionerande!

Permalänk
Medlem

RIP gamla hederliga logotypen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Nej, nej, nej, nej, nej

Skrivet av SweLingonBerry:

Bättre kan ni Microsoft...

Skrivet av Markapärn:

amen vafan???
Varför förstör dom för sig själva???

Nu blev jag ledsen

Ni föredrar väl ändå den här än de fyra blå rutorna vi fick som nyheter tidigare i år?!? Den här har iallafall samma färger som flaggan, och vad har en flagga med ett fönster att göra?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

den var faktiskt sjukt fet!=D

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Rekordmedlem

Mycket passande att de tar tillbaka en logo som kom efter dostiden, de visar att de menar allvar med steget tillbaka mot dos och snart är vi där igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Denna loggan passar bättru nu än 95.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker den såg helt ok ut, kan föreställa mig mycket värre loggor än den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mycket passande att de tar tillbaka en logo som kom efter dostiden, de visar att de menar allvar med steget tillbaka mot dos och snart är vi där igen.

Så snart ska vi skriva "start win" för att får fram det grafiska gränssnittet igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skojar ni eller? Stilrent ju!

Permalänk
Medlem

Stilrent och minimalistisk, gillar det skarpt! Riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu blev det ännu fulare!

Permalänk
Medlem

Minimalistiskt var ordet, och jag gillar det!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

I dessa stämningstider känns det ju bara logiskt att köra med något gammalt och bekant.
Dessutom är loggan så ful så att Apple knappast har något att invända.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man undrar ju om Microsofts målsättning nu för tiden är att köra företaget i botten?

Permalänk
Skrivet av Mitron:

Ni föredrar väl ändå den här än de fyra blå rutorna vi fick som nyheter tidigare i år?!? Den här har iallafall samma färger som flaggan, och vad har en flagga med ett fönster att göra?

Vilka fyra blå rutor menar du?

Jag tycker det är konstigt att microsofts logga har windows flagga/fönster numera? Ungefär som om man skulle skriva fanta med coca colas typsnitt. Förvirrande marknadsföring.

Permalänk
Medlem

bättre än amd iaf ;):D