Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

ASUS E45M1-I DELUXE

Tjena, har köpt det här mobot nu till min htpc, någon som vet av erfarenhet hur pass väl det funkar att montera på en 80mm fläkt på CPU'n för att få ner tempen?

// Garwz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2011

Tjena! Ej specifik erfarenhet till just de moderkortet, men ta ståltråd o fäst fast fläkten på mitten på flänsarna med bladet åt de hållet så att de suger från moderkortet uppåt ;). Helst skulle du ju sno på lite kylpasta innan med så bli de kanon.

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Corsair Dominator 2x2Gb, Corsair TX750 750W, Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB, LG BH10LS30, BenQ M2700HD, Samsung HD204UI 32MB 2TB, Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB, Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB, Seagate ST3320833AS 320GB, OCZ Agility2 40GB, Yamaha RX-V365, Corsair Vengeance K90, Steelseries Rival, Bitfenix Colossus, Zalman CNPS9700 LED. Adata USB DashDrive Classic C008 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2007

Edit: Såg precis att denna tråden låg i överklockning och moddning, om någon mod vill flytta mitt inlägg och göra det till en egen tråd under rätt avdelning vore jag nöjd så jag slipper spamma Swecforumet med trådar!

mvh

Kapar och lånar denna gamla tråd lite!

Hej!
Jag kör med ett Asus e45M1-i deluxe i min HTPC.
En 4 gb 1333mhz sticka och en 120 mm fläkt på den passiva kylaren.
Även en 1tb 7200rpm disk.

Men nu till min fundering;
jag kan inte spela upp 1080 mkv:er, inte 720p eller högre på Youtuben. Flash fungerar skit..

Jag har flashat den senaste versionen av bios, inte överklockat eller liknande... Senaste drivrutinerna från amd..

Förstår verkligen inte vad problemet kan vara, i Swecs test av E35 så fungerade ju 1080 felfritt i 24fps, till och med bluerayrips fungerade vad jag minns?

Någon som har några tips på vad jag kan försöka mig på för att kunna njuta av HDyoutube och Filmer utan lagg/stutterings?

mvh
Kvillen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2008

Hade ett liknande problem på HTPCn jag byggde åt morsan. Det enda jag behövde göra var att klicka i en ruta där det stod något i stil med "use GPU acceleration". Detta var en mindre evighet sedan så jag minns inte vart jag hittade det.