Nvidia ger ledtråd om samtidig lansering av GTA V till PC

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ger ledtråd om samtidig lansering av GTA V till PC

Rockstar publicerar en strid ström nya bilder från kommande GTA V, men än så länge har inte plattformarna tillkännagivits. En uppmärksam läsare menar dock att Nvidia indirekt skvallrar om en samtidig lansering till PC/Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

PC marknaden börjar allt mer ökas stadigt och därför överraskar nog rockstar på lite tidigare lansering av GTA V (PC version).

Permalänk
Medlem

PC PC PC PC!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Fanns ju ett Släppdatum för PC för inte så längesedan på vgchartz(?) där det stod November 2012.

Permalänk

Eller så betyder det bara att någon på Nvidia med tillgång till facebook-kontot tycker spelet ser bra ut.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk
Medlem

Nvidia kanske planerar att släppa ett nytt grafikkort samma dag som GTA V kommer till PC?? Ren gissning.

Blir det en sketen jävla konsolportning av spelet??

Dold text
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeroGamer:

Eller så betyder det bara att någon på Nvidia med tillgång till facebook-kontot tycker spelet ser bra ut.

Precis, tycker vi drar i lite väl långt halmstrån här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Av vad jag läst så verkar det som att det skall släppas samtidigt på alla plattformar.

Känns ju dessutom som att utvecklarna har mer spelrum på PC just för att tekniken i konsolerna nu ligger en bra bit efter

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Avstängd

nämnde dem inte detta på gtaforums för drygt en vecka sedan?

Permalänk
Medlem

Hoppas iallafall att det är optimerat för pc denna gång. Annars köper jag nog 360 versionen.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

nvidia kanske rättar till rockstars extremt dåliga konsolportningar. Underbara nyheter.

Permalänk
Snusfri

Av dokument som läckt ut tidigare så visar det på att GTA V kommer att släppas samtidigt på PC/PS3/XBOX360.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Entusiast

YES! Hoppas verkligen spelet får en Nvidiastämpel, behöver optimeras bättre

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Nu finns det ju faktiskt en chans att spelet blir spelbart när det släpps till PC!

Permalänk

snygga bilder, men det känns som om de tar ut segern i förskott på något sätt...

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Hoppas på lansering av PC samtidigt! Om inte det sker så skiter jag nog i att köpa spelet!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

nvidia kanske rättar till rockstars extremt dåliga konsolportningar. Underbara nyheter.

Det är redan rättat i Max Payne 3 som har en väldigt snygg och bra PC-version.

Däremot gillar jag inte att Rockstar aldrig gav ut Red Dead Redemption på PC. Ville så gärna spela det, men blev inget av med det.

Permalänk

Haha ser ni hjulen på första bilden? Ser lite skumt ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det är redan rättat i Max Payne 3 som har en väldigt snygg och bra PC-version.

PC version som är galet instängd och kräver hutlös prestanda.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av str8forthakill:

nvidia kanske rättar till rockstars extremt dåliga konsolportningar. Underbara nyheter.

R* har sagt att de vet att portningen av GTA IV var under all kriktik och att PC-versionen kommer att göras av ett helt annat team.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag ser verkligen fram emot detta spel. "Allt" material som hitills släppts har även det känts lovande.

Skrivet av sirnicke:

Nu finns det ju faktiskt en chans att spelet blir spelbart när det släpps till PC!

Hoppas kan man ju men även GTA4 var ju en Nvidia-titel. Själv hade jag aldrig något problem med det spelet.

Skrivet av Buio:

Det är redan rättat i Max Payne 3 som har en väldigt snygg och bra PC-version.

Däremot gillar jag inte att Rockstar aldrig gav ut Red Dead Redemption på PC. Ville så gärna spela det, men blev inget av med det.

Jag älskar verkligen Red Dead Redemption. Jag köpte och spelade igenom det till Xbox 360 och hade tänkt köpa om det när det släpptes på PC. Nu hände ju detta aldrig och chanserna för att detta skulle ske nu är väl minimala. Det är nog det enda spel Rockstars inte lanserat för PC om jag inte missminner mig vilket gör detta extra tråkigt, att det sedan är något av det bästa de gjort förbättrar ju inte situationen.

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut Hoppas dom gör det bra så folk vill köpat!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

få inte upp forhoppningarna FÖR mycket bara. tänk på att det är en människa som sitter bakom alla Facebook-sidor. En individ som jobbar för NVIDIA har sett nytt GTAV material, som är snyggt rent grafiskt. Givetvis fångar det hans uppmärksamhet. Kan ju vara vem som helst på NV som har hand om den sidan, behöver inte alls vara någon långt upp i kedjan. Varför skulle random employee #1442 hos NV veta något mer än vi svennar gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

få inte upp forhoppningarna FÖR mycket bara. tänk på att det är en människa som sitter bakom alla Facebook-sidor. En individ som jobbar för NVIDIA har sett nytt GTAV material, som är snyggt rent grafiskt. Givetvis fångar det hans uppmärksamhet. Kan ju vara vem som helst på NV som har hand om den sidan, behöver inte alls vara någon långt upp i kedjan. Varför skulle random employee #1442 hos NV veta något mer än vi svennar gör?

Tvärtom så lär det vara noga planerat. Inte en chans att Nvidia lämnar vad som sägs på sociala nätverk åt slumpen; det är garanterat hårt styrt.

Om inte så är Nvidia totala klantarslen som inte har förstått vilken hype de så otroligt enkelt kan skapa på det här sättet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jag hoppas verkligen på en duglig PC-version !
Jag vill inte strypa det grafiska med en gammal 360 eller PS3a

Red dead redemption är sjukt kul , men det ser faktiskt lite halvfult ut på PS3
Max Payne på PC är ju underbart

Kommer det en ny konsol samtidigt så kanske jag köper konsolvarianten av spelet

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Kollar man via Prisjakt så ser lanseringsdatumet för samtliga plattformar ut att vara satt till 15. februari 2013

Visa signatur

Dator: Knappt
Skärm: Monoprice Dark Matter 49",5120x1440p,120Hz (drivs av ett GTX 660Ti,
heh)
Mus: Steelseries Rival 700, Dickbutt GIF i skärmen naturligtvis
T-bord: Func kb-460

Permalänk
Avstängd

Jävlar vad nice det ser ut om man skall tro bilderna.. Fallskärm är tillbaks, awesome!!! Fan vad kul det ska bli att prova på massa stunts i los santos igen!

Permalänk
Medlem

bara jag som sätt videon för flera månader sedan på youtube ? då stod de i kommentarerna att den var fake och att det var 4an med grafikmodd.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kardizz:

bara jag som sätt videon för flera månader sedan på youtube ? då stod de i kommentarerna att den var fake och att det var 4an med grafikmodd.

Nej, den videon är äkta men det finns andra som är fake.

Permalänk
Medlem

Komplett verkar känna sig säkra iallafall
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=B99...

Edit:
Och många andra affärer med! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676503

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD