Permalänk
Skrivet av visenstam:

varför skriver ni era idle temps och inte i load? det är ju det enda intressanta, idle är ju totalt ointressant när det handlar om att överklocka

Många har sin maskin igång långa perioder när den står idle också så temp vid idle kan ju faktiskt vara av intresse, om än kanske inte lika intressant som load.

Skrivet av KoloN:

Inte då. När C0-orna var standard så var det snarare undantagen som inte nådde 4.0GHz.
Vi hade en tråd där folk skrev ned sina klockningar på sin 920 för typ 3 år sedan, men jag har inte hittat den i sökningen.

Inte det bilden jag skapat mig när man forskat på dussintals hårdvaru och överklockarforum men visst kan man ju ha fel.

Skrivet av Acoria:

Har alltid undrat... Vad är det för mening att fortsätta med sin överklockning om man måste stänga av HT... Då är det ju enbart frekvensen man är ute efter och inte mer kraft? Får till exempel högre resultat i cinebench nere på 3.2ghz med min i7 jämfört med 4ghz utan HT. ?

Många spel, även idag drar mer nytta av hög klockfrekvens än flera trådar/kärnor, alltså ger en hög överklock på 4 kärnor mer prestanda i spel än en lägre klockfrekvens med 8 kärnor/trådar.

Skrivet av astrob0y:

Du skulle inte vilja posta dina bios settings? Jag har börjat få problem med min 960 som i skrivande stund tuffar på i 3.8ghz (gick tidigare i 4.2).

Har tyvärr inte kvar min stationära, har endast den bärbara i min signatur nu men jag kanske har mina bios-settings nedskrivna i ett textdokument någonstans, jag återkommer.