Virtuell minecraftserver

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Virtuell minecraftserver

Hej, vad behöver jag för prestanda om jag ska göra en virtuell minecraft server. Förslag på os är också intressant. Den ska köras på så lite prestanda som möjligt med max 8 spelare. Gör inget om den tar jävla tid i början när den skapar världen då jag importerar detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av ishink:

Hej, vad behöver jag för prestanda om jag ska göra en virtuell minecraft server. Förslag på os är också intressant. Den ska köras på så lite prestanda som möjligt med max 8 spelare. Gör inget om den tar jävla tid i början när den skapar världen då jag importerar detta.

När jag och en kompis körde en minecraft server körde vi en dedikerad burk med 8 gb DDR2 minne, vi kom egentligen aldrig upp i så mycket att vi behövde 8 gb men server-väg så behövde vi ändå för andra behov.

Virtuellt är enligt mig inte en bra lösning på något. Vi körde då Microsoft Windows Server 2008.
Vi körde på ett gammalt moderkort, ett passande PSU och körde på det interna grafikkortet samt en gammal hårddisk (SATA 80gb), prestandan dög för dryga 20 personer. Vi körde även Bukkit server.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume'
Registrerad
Feb 2003

Kör 2st virtuellt utan problem på en HP DL360 G5 med 12GB RAM. MineOS crux står för Vanilla-servern och W2008 Server R2 står för Tekkit-servern. Ska du köra Vanilla eller Bukkit kan jag rekommendera MineOS crux.

http://minecraft.codeemo.com/

När nån bevisar att Gud inte finns ska jag bevisa motsatsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Mar 2005

Själv kör jag en virtuell maskin med 768M minne 1GHz (motsvarande) processor. 4-5 spelare. Flera mods. Fungerar utmärkt.

Själv kör jag mycket virtuellt nu för tiden. Både klienter, egna servrar och på Amazon EC2. Bästa sedan skivat bröd.

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

får man fråga vad meningen med att köra minecraft servrar virituellt är?

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume'
Registrerad
Feb 2003

Flexibilitet och effektivitet

När nån bevisar att Gud inte finns ska jag bevisa motsatsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av freddyfresh:

När jag och en kompis körde en minecraft server körde vi en dedikerad burk med 8 gb DDR2 minne, vi kom egentligen aldrig upp i så mycket att vi behövde 8 gb men server-väg så behövde vi ändå för andra behov.

Virtuellt är enligt mig inte en bra lösning på något. Vi körde då Microsoft Windows Server 2008.
Vi körde på ett gammalt moderkort, ett passande PSU och körde på det interna grafikkortet samt en gammal hårddisk (SATA 80gb), prestandan dög för dryga 20 personer. Vi körde även Bukkit server.

vad gick det för lina till den?

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 16GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Xonar D1 || One Plus One ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av freddyfresh:

Skrivet av swehunter2000:

får man fråga vad meningen med att köra minecraft servrar virituellt är?

Anledningen är att servern jag tänkte mig ha den på husar virtuella maskiner, och känner inte för att lägga den på någon av de befintliga virtuella servrarna då jag vill ha dem kraschfria. Då de fyller lite viktigare funktion än minecraft server ( :